Tung vecka för kropp & knopp

Att få till dom där få minuterna att slänga in en ny blogg finns ibland inte och när dom väl finns så är det inte alltid man är motiverad. Roligast när man väl är färdig.
Men men, med lite mysig musik och en kopp te så ska vi nog kunna få ihopa något.


Senaste veckan har varit lite krävande. Både kroppen och knoppen har fått sitt av det goda SAMT det onda.

För att ta vid där jag slutade sist så måste det ha varit ifredes? Jo, min mysiga hemmakväll då det bloggades för fulla muggar och sen avslutades med favoriten!!
 Sweeet, candyyy!

På lördagen var det bestämt att inte planera något. Eventuellt en favorit i repris?
Började med att knalla ner för att köpa ciggisar och vem stöter man på ute på Möllan!? Givetvis!
Så jag var inte sämre utan tog mig en snabb innan jag kilade hem om för att lägga på fejjan och komma iväg till Cicci.
Maten som såg katastrof ut smakade dessto bättre. =/
Lasagne.

Sen satt Cicci och gympade lite och strax efter det kom vi iväg.


Hamnade till en början på Harrys. Vilken besvikelse denna kväll.
Slukade en dricka i två snabba och sen sa jag "jag bjuder, nu går vi snälla in på Etage" vilket vi gjorde. Alltid folk man känner där och inte sämre denna kväll. Vissa av dom vanliga och vissa andra inte lika fullt "vanliga".
Blev inte riktigt som sist men hur ofta kan man lyckas!?
Inga vurpor denna afton, bara en "nästan" och detta var för att vi tidigare under kvällen snackat om hur många gånger vi lyckats cykla in i varandra utan att ramla, samt att jag fastnat med mina rullor i hennes cykel osv osv. Givetvis krockar vi och den enda skadan var att halva min pedal gick av. Shkiiith i deeet! Sa jag och la ner resterna i korgen. Sen behövde väl någon den biten mer än jag eftersom den var borta när vi skulle hemåt. =/
Sen tog vi oss hem och jag fick sug på saltgurka! Och då menar jag verkligen SALTGURKA!
 Gott! Inte alla som hade lasagne hemma ju! =P

Blev inte allt för vild lördag och det var väl tur eftersom det var personalfest på Hilton på söndagen.
Jag var TYP den enda som missat att det var tema. Men inget blev som tänkt denna dag. Emelie som jag skulle dit med rök på att jobba och då tjurade jag. Så jag bestämde med Leffe att i alla fall sticka dit och äta. Sen gick det som det gick. Hittade en bekant nere i baren så jag lämnade rabalderna tidigt. Hade dessto trevligare nere i restaurangen. =)
 Tjuvstart i väntan på Leffe & Pernilla som jobbade.
 Tjuvstartande Leffe.

Sen mös jag som sagt med dom få kollegor som åkt på jobba för istället för rocka loss.
  
Eftersom det ballade ur en del för vissa så avslutar jag med detta. Jag hade i alla fall trevligt och slapp det värsta.



Måndag, alla hjärtans dag.
Kan inte fatta att så många år har gått...
Carro, min älskade, fina vän ringde mig och frågade om jag varit ute på kyrkogården än vilket jag inte hade så hon hämtade mig och så åkte vi och tände varsit ljus.
   
 Sakna.

Denna kväll blev en Carro och Carro kväll. Mys, mat och spel. Bara vara en Carro kväll.
   
Grönsaksbiff med gratäng. Myskatterna. Party. Sen färgades det hår mitt i natten.

Ibland behöver man inte säga något. <3

På tisdagen var det dags att bege sig ut till Stadion, O´learys. C L.
Dryyyygt.

Onsdagen var långpanna. 10-18 på Hilton och 18.30-00 på Stadion.
Sjukt sleten i hela kroppen.

Torsdagen var helt förstörd eftersom jag var helt slut. Lyckades ta mig ut på en svalkande promenix.

Fredag. Ännu en långpanna. 12-23. Har nu gjort en pakt med köksdjävulen på jobb. Han ska lära mig uppskatta mat. (Varför känner jag igen detta!?!? Samma som på Amiralen) Varje gång ska jag prova något nytt som HAN bestämmer. Anklever slipper jag dock ett tag framöver... Detta för att jag är så tråkig tydligen.
Jag: åh, vaniljglass, får jag en kula!!!?
Han: javisst, men du vill inte smaka vår hemmagjorda passionssorbet?
Jag: varför det när du har vaniljglass!?!?!
Han: ÄR DU HELT KÖRD!?
Jag: Ja! =)

På den banan var det och samt att han insåg att jag gillade köttfärs före en massa annat trams. =/
Nu ska jag aldrig säga något mer.

Kom hem till slut och somnade som ett barn.

På lördagen hade jag nada planer. Slutade hemma hos Peter där det stod hemmagjord planka på schemat samt melodifestivalen (som mest bestod i att förklara reglerna för mig) sen lite Buzz, Worms och något körespel.

Ju fler kockar dessto sämre soppa? Inte i detta fallet!!! Här trängdes vi 4 pers i Peters kök och resultatet blev kanon!!!
   

Kom isäng i rimlig tid men var lite halv på söndagen.
Bestämde då att följa med och kolla på grabbarna när dom spelade innebandy i Staffanstorp.
Tog mig ut en runda och hamnade på Möllan för en återställare.
Återställare och blodtryckskontroll. =)
 

Rusade hem för att hinna käka lite snabbt och sen kom Peter och hämtade mig i sin nya bil. Cabben! ;)
Givetvis var den uppe men en riktig liten godingbil var det allt. Har redan tjingat passagerarplatsen i sommar. Hoppas inte Sandra tar illa vid. =P
Matchen slutade 2-2 vilket som var synd för jag måste ju erkänna att pojkarna faktiskt spelade bättre. Lite småtråkigt. Men men, ingen förlust i alla fall.
   Hejja blå!

Måndag idag.
Veckans roligaste dag!?
Har varit ner och fnattat mig på gymet tills crosstrainern sa "bra jobbat" och la av.
Då begav jag mig hem efter snackat lite med Anders som tydligen jobbar där. =) Lilla världen lagom?

Sedär, då var ännu ett inlägg avklarat. Sen får man se vad denna veckan ger. Jobb och träning är det enda jag planerat än så länge men allt kan ju faktiskt hända.
Jo för tusan!!! Ska ju ut med Favoriterna på lördag. DET gillar vi!!!


Nu blir det fimtips från Carro. Läskit värre. Borde ringa Cicci så hon kan komma hit och sitta närmst tvn så dom tar henne först. (mitt skräckfilms-motto)

Peace out nya-tag-town!
(när DU har bestämt dig)


Beat Hackers, så jevla bra att fnatta sig till!! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0