Lita ledig= Liseberg, Kb & mys!

Brr! Fryser om fossingarna.
Sen går jag runt med en obehaglig känsla. Jag känner något som jag inte kan sätta fingret på. Gillar inte det...
Förhoppningsvis bara "höstdeppen"...

Men men. Vi tar det baklänges...

Idag jobbar jag endast kväll och börjar inte från 18 på Hilton. Skönt med sovmorgon. Givetvis vaknar man tidigt ändå.
Var ute och knallade en runda. Tog en kaffe på Möllan innan jag köpte lite sallad på torget.
Får bli en grekisk sallad hemma så jag slipper äta på jobb sen.
Knallade sen vidare. Skönt väder.

Igår jobbade jag på Möllan. Lunch.
Lagom till jag slutade dök stammisarna upp och det blev en liten aw eftersom jag inte skulle jobba kväll.
Anders hade med sig "Mmummbaaatta" som han nu heter och det blev många goda skratt!
 
Jag trodde först det var hans studentfoto
 Lika som bär?
Jag fick ansvaret och nu ska bilden upp i mitt skåp på stadion. Haha.

Sen blev det hemfärd och mys med det framplockade vinter-täcket innan man somnade gott miss i nassa.

Måndags var en lång dag. 10-16 på Möllan och sen 16.30-22.00 på stadion. Smidigt. Tråkigt. Alla var så kinkiga och på dåligt humör. Iiih.

Söndags. SLETEN och mörbultad!!! Jobbade öppning till stägning på Möllan. Vilket busväder. Inte mycket folk i rörelse.
Började dagen med att göra min plikt och rösta. Sen skulle jag till Hilton och hämta nycklarna till Möllan. Bob hade inte dykt upp så det blev en kaffe och chefen gav mig tillåtelse att äta frulle från brunchen. Me likie!!!

"Carro, du har allt detta att välja på och så tar du en bulle, UTAN smör och en skiva ost och inte bara det, du ser så jevla nöjd ut!" Ja, jag gillar en bulle med ost. =) Sen kom Bob och åt upp min "choklad-till-kaffet" och jag fick nycklarna så jag kunde traska till tomma Möllan.



Hade några enstaka gäster. En av stammisarna, Knappen, satt kvar och väntade ut regnet. Samtidigt lärde han mig allt jag nu kan om politik. =P
Knappen kallas knappen pga att han inte kan prata och har ett hål i halsen. En knapp. =P  Eftersom det bara var han som satt kvar och egentligen ville hem och se valvakan så slog vi på det och kikade tillsammans. Han fäktade och pekade och jag förstod faktiskt. =)
Sen kom Leif också ner en sväng och blandade sig.
 

Det var här jag bestämde mig för att bli politiker!

I lördags var det LISEBERG som gällde!!!
Jag, Carro, Emma, Alicia och Bella skulle upp och göra Göteborg osäkert. =)
TIDIGT!
 "Kaffekoknings-dax"
Sen tog Emma och jag bussen till Arlöv där Egbert väntade. (bilen)

Full fart mot SKÅNEÅSEN där vi åt frukost i kylan. Ett måste!!!
   

Strax efter åsen så bytade jag och Carro så jag fick köra. Då kommer världens oväder. Skitäckligt!!!
I baksätet sket man i vilket..

Kom till slut till Kungsbacka vilket innebär:
 MARIO!
Äntligen framme och alla packning skulle med.
Med bestämda steg knallade vi mot dagens festligheter och det började bra! Lisebergkaninen!!!
   =)

Sen in med sakeerna i skåpet fort som fan och sen började rundan. BALDER först. Ja jevlar.
Bilder innifrån har Emma så jag väntar med spänning. Blev en snabb lunch innan vi fortsatte.
Avslutade med vattenkarusellerna. "Tsunami i trosan" sades det...
 Blött värre.

Sen tackade vi för oss och körde hemåt. Skulle turas om men jag körde till Helsingborg sen bytade vi och i baksätet var det lika tyst som tidigare...
  
Trevligt!
Himma=sova!

Fredag. Tack gode gud att jag tackat nej till jobb.
Fosterställning och tycka synd om sig själv. Anders försökte lura ner mig till Möllan men IKKE. Inte en chans! Fy fan!
Somnade tidigt!

Torsdag.
Efterarbete på stadion. Faktiskt gör vi lite nytta när vi är där...  (syftar på bilderna på fb). Jag är ju Petras sekreterare. Fan vad pappersarbete suger!!! =P
 Sekreteraren!

Sen körde vi hem i 190 för att göra oss klara för kvällens bravader. "Raka Rör - En Hyllning Till Kal P Dal".
Förfesten stratade på Kirsebeg och kvällen till ära var det min tur att släppa loss. Jo tjena!!!
 Petra hade middag med sig.
  Mat och lite fb innan avfärd.

Tyvärr blev det LITE för bra för min del... men det var en riktigt kul kväll!!!
Pedalens pågar ägde!!!
   
   
  
Där räcker det med bilder! Dock räckte det inte för oss som knallade vidare till Möllan miss i nassa (jag behövde övertalas snabbt). En annan borde gått hem men ikke. Sen följde Petra mig snällt hem och det måste ha varit en syn. =O

Men men, många skratt och en kanonkväll. "Det jag inte minns har inte hänt"

Onsdag. Match. Malmö mot Helsingborg. Iiih, jag hade bortaklacken. Mycket trevliga tills dom skulle hem. Innan pausen stod jag och kollade så personalen klarade sig och blev omringad av ett 20-tal poliser. Tittade upp på polisen brevid mig och sa "ja, jag känner mig trygg i alla fall". Han tittade och försökte le men det gick inge vidare så jag knallade vidare för att slänga mig in i en folkbombad kiosk.
   
Men även denna dag tog slut. AW Möllan!

Tisdag.
Rodda på jobb. Hade en planerad "Piff & Puff kväll" framför mig. Trodde jag skulle sluta tidigt tills jag insåg att vi skulle ha into för nya. Lek och lära. Lära upp dom inför onsdagen. =P Sen hem fort som fan!
Sju kom Cicciluring och då var det maod!
 Hade dukat upp lite mysigt. =)
Cicci kom med vinet (rekomenderas INTE, ta det röda i så fall).
  "Kyckling ding dong med kroketter"
Efterrätt blev en bärsmoothie.

Sen spelade vi lite Mix-Max! =)
   
Mix-Max på seriös nivå, indianen är min favorit. Pimpad Pervo-Per

Sen avslutade vi med en öl nere på Ice och diskuterade dagens tv-program. Vad fan har hänt!?


Måndag var en ledig dag. =D Köpte koffein till mina trötta ögon så pojkarna på jobb kan hålla flabben!
Sen blev det lite promenixande hit och dit. Skön dag.

Söndagen var jag på Hilton. Ännu en brunch med konstig inställning. Konstigt man blir trött!?

Lördagen jobbade jag på O´learys efter en skön och lång promenad. Sjuk kväll. 70 gäster endast till mig och alla kom samtisigt. Bra planering. Slutade bra i alla fall. Blev hemkörd av Maddebus efter stägning och var ju lagom uppe i varv när man skulle sova. Vilken jevla dag!

Fredag. Megapromenix innan jag begav mig till Carro för en myskväll. Lite vin får man allt ha då!
Sen körde vi och hämtade Alicia (Carros inneboende) i Limhamn och sen lagade Carrro en god vegetarisk gryta med curry. Najs!
  Tre apor och två katter.

Sen såg vi den tredje filmen, The.Twilight.Saga.Eclipse. Jag blir så frustrerad!!!
Sen kom "Ollie" ner med hans Wii och så spelade vi frågesport.
Sen begav jag mig hem, "lagom" sent.

Ja, detta var väl det senaste.
Nu ska jag slänga ihopa min grekiska sallad innan jag beger mig till jobb. Blä!

Peace out lita-ledig-town!


Kommentarer
Postat av: Sara

e de fortf. på bobs du jobbar

2010-09-24 @ 17:53:19
URL: http://lunaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0