Livet på en byggarbetsplats?

Det finns ju inte. Direkt när jag kom hem idag så blev det en dusch som lämnade lika svarta spår som igår.
Ca 3 minuter efter jag torkar frillan lite så ligger jag i sängen och trynar som bara den. En timmes vila blev det. Helt jevla utslagen.

Var en ganska vimsig dag idag. Saker som skulle kommit har ännu inte dykt upp och saker som vi har fått och flyttat in skulle flyttas ut och sen in och sen iväg. ALLT vi har pysslat med än så länge är dubbelarbete deluxé!

Efter lite inventerande så tog jag och Dezi tag i ritningarna och gick på skattjakt efter alla blivande kiosker och dylikt. Första personen som hade märk ut ställena var lagom lost. Sen ger Dezi det en chans och är lika snurrig. Då får man ju ta tag i saken själv och styra upp lite läsning av ritningen. Blev rätt till slut men hade vi kollat rätt prylar? Givetvis inte så det blev ett par extra varv på stadion. Tror jag knallat runt MINST 20 varv i dag. MINST! Och detta bara på plan 11. Hitta 12 och 13 var ett äventyr i sig...

Givetvis för att trappa upp äventyret ett snäpp så låtsades vi att vi var värsta byggchefsfolket med ritningar och viktiga papper, SAMT en tejprulle. Tror mest byggarna tittade som att vi inte riktigt hörde hemma där, och gissa om där är massivt med byggare!!! Boys i ALLA åldrar och format och en tös eller två. Något för alla?

Hur som helst tog även denna dagen slut och istället för att INTE få sovmorgon i morgon så blev vi lediga. Inga prylar = inge jobb. Dessto värre när dom väl dyker upp. Iiiih!


En annan rolig sak idag var när chefen från Amiralen ringde för lämna tider. Hon hade fått ett tackmail från gästerna i lördes där en herre hade tackat för kvällen samt bifogat en bild på mig och Cicci som han knäppte i all hast. Ett tack till "dom trevliga töserna". Aldrig fel med lite positivitet och uppskattning! =P
Var kanske inte lika glad när jag fick se bilden då jag fick mailet vidarebefodrat till mig. Uhhh! Hahaha.

Jisses ja. Nu ska jag, trött som jag är, hoppa ner i bingen och glutta lite film. Vad gör man annars i sin ensamhet en tisdagkväll då man INTE sticker spontant till Göteborg? =P
Mr Bean för HELA slanten! Jaaaa!




Peace out jubba-sig-trött-town!


Kommentarer
Postat av: Maria

Om två veckor är vi i ullared:)

2009-03-18 @ 10:09:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0