Helgupdate

Trots så lite action så var det en sjuk helg.
I fredes jobbade jag på ett 16års disco. Jajamen. Förlorade min plats i läskbaren och hamnade i stället i garderoben. Inte helt illa där heller. Kul att se på folk. Förvånande att se på folk. Barnakroppar i kortkort och mini-minst. Så fel egentligen. Sen fick jag en utskällning av en tjej för att där var så många 9or där på deras 16års kväll. Tog dom inte leg!? Då frågade jag hur gammal man nu var i 9an, men då var man faktiskt bara 15!
Lite tufft att hålla masken men jag lovade att prata med vakterna om att skärpa sig! 
Minns väl inte klart och tydligt men visst gick man själv på 16års discon. Tingvalla som jag inte ens fick komma på bussen till.(har man flaskleg så är det bra om man säger rätt personnummer) =P
Carita/Cassandra eller vad det hette? Hade jag också blivit så upprörd då? Visst, tycker det är lite halvtråkigt att det är massa småttingar nu när man är ute men man blir väl inte upprörd? Mest deprimerad. Därför det finns en bar? Unga killar som jagar yngre lamm och tanter i baren väntande på Mr Right? Haha.

Det blev en lugn kväll. Någon stackare som lyckats få i sig en hemmagjord häxblandning och fick lulla hem.
Sen var där en artist. Ingen kom på vad han hette eller vad han sjöng så jag var tvungen att kila upp när han sjöng. 
Att han hette "Danjah" visste jag inte men låten känner jag till och jag gillar den faktiskt. (ja, jag känner till EN av hans låtar).
My Love.
Lyckades få en singel med mig hem. Disco!


Till sist tog kvällen slut och vi samlades på kontoret.
För att inte gå in på detaljer så säger jag bara att jag var hemma 11.30 på lördagen. Uuuuh!

Lördag. fortfarande...
Vaknade efter nån timmes sömn och förde ett lulligt samtal i telefon. Upp försöka bli människa (detta innebar idag, mjukiskläder och glasögon). Ner och köpa en dricka (IKKE alkohol) och bege mig hem till Peter för att se andra chansen. Har fortfarande väldigt dålig koll på den här melodifestivalsleken. Men något jag absolut INTE förstår är hur Caroline Af Uggla eller vad hon heter, hur hon lyckas gå vidare. Vad för folk i Sverige sitter och verkligen röstar på att skicka hennes låt som final!? Hell no!!!!
Hann med lite Buzz och "kampen mellan man och kvinna" innan det var dags för mig att bege mig hemåt.
Inte ett argument i helaste världen var starkt nog för att få mig att följa med mig ut denna afton.
Ne, hem fort som fasiken och sen blev det filmfestival för mig. Gick 3 filmer i rad på 4an som jag följde med spänning. Bra att somna vid 6 när man ska upp senast 10!!!

Söndag.
Upp efter massa snoozande. 450 kvinnor som bokat Moriskan för lite tjejdag. (kom ju på att det var kvinnodagen sen) Dom hade modevisning, lite (LITE) mat, vikttips, skönhetskurer och annat kvinligt trams. Fick i alla fall med mig ett paket musli hem!
7 slappa timmar med ca 2 timmars "hårt" arbetande. Lagom.
Men när man kom hem igår så slog tröttheten på. När man väl slappnade av...
Somnade gott igår kan jag säga. En hel natt. Det var länge sen. Men nu sitter jag här och känner att jag sovit FÖR mycket och vill bara lägga mig igen. Aldrig blir det rätt.

Nu ska jag försöka blaska nyllet i lite vatten och ta mig i kragen. Ska ner på Centralen lite senare och skriva på papper. Sen får vi se hur den historian börjar/slutar.

Peace out update-town!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0