Bil, blod & uppochnervänd helg

Ja, nu har man köpt en bil. =) Eller ska skriva papper i veckan och får den eventuellt till helgen.
En Saabajäkel. Drömmen om en Audi TT finns kvar... men det dröjer nog ett tag till.
Nu jevlar blir det roadtrips!

Helgen var TOKIG!
För att inte gå in på detaljer och göra detta till ett enormt inlägg så kör vi den enkla varianten.

Fredag. Juggefest på Amiralen. Kommer dit redo att slåss för min överlevnad. Skämtade om hockeybur och målvaktsmask. Hur lugn kväll som helst. Folk var trevliga, hälsade, kramades, skakade hand och var ABSOLUT inte som sist. Riktigt lugnt mellan varven så jag hann till och med lära mig att dansa. Killen jag jobbade med för första gången var överflippig! Stod inte stilla en enda sekund. (kände tydligen till musiken) och där stod jag som en "torr svenne" och hade inte minsta intresse av vad som skedde utanför vår bar. Tittade mest på klockan och längtade efter öronproppar.

Men men, kvällen tog slut även om avslutning för oss var en tjej som spydde precis framfår vår bar. Uuuh!
 
Dansgolvet. Jag och "kollegan". (vaddå lite på "sniskan")

På lördagen vaknade jag rätt tidigt och hinner inte mer än att gå upp innan mina töser ringer för att bjuda in sig själva på kaffe. Naaajs! =) Upp, fixa frillan och på med en kanna.
10 minuter senare dök Carro och Maria upp. Fick en liten present av Carro. Så glaaaad jag blev. =)
  En Byggare Bob kaffekopp!

Efter lite skitsnack och ett par koppar kaffe begav sig damerna och jag la mig och vilade till en film.

Klockan 7 började jag kvällens pass. Städa och rodda. Jippie!
Klockan 23 öppnade vi för kvällen nattklubb. Hur lugnt som helst fram till klockan 01 och jag tackade min chef ännu en gång för att jag slapp Amiralen där det var "alban-fest" samt besök av deras största sångerska. MEN, tji fick jag. Klockan 01 small det till och två personer i en lååång bar räckte inte till. Vi fick färstärkning från Amiralen. Vad som sen hände vet jag inte, fast lite vet jag. Hör en flaska gå sönder på avstånd. Tänker inte mer på det. Känner något som flyger förbi mitt öra och jag blir blöt på halsen. Ett glas hade kommit flygande och jag tittar ut på dansgolvet där plötsligt ALLA vevar på alla. Glas kommer flygande, flaskor slåss sönder på folks huvuden. Tjejer skriker (om dom inte slåss) och plötsligt rusar ett antal personer in i baren för att ta skydd. KAOS!

Efteråt hade chefen sagt att vi såg ut som muppar i baren. Alla tre hade duckat i otakt, haha. Tur man kan skratta nu efterhand.

Mitt i allt såg jag en kille som fått ett glas slaget i huvudet och lyckas ta mig ut ur salen för att på något sätt dra ut honom i köket. Först såg det inte allt för farligt ut men den bara rann och rann det. Blod överallt.
Lyckas få honom att sätta sig och sedan kommer Cicci springande. Hon hade haft en hel del kaos hos sig i kassan också och dragit in några killar på toan där. Jag som tyckte min killade blödde såg hur toaletten vid henne såg ut. Som ett sakthus. Blod överallt, väggar, golv, spegel osv. Kan helt ärligt säga att jag aldrig i hela mitt liv sett så mycket blod live förr. Riktigt obehagligt.

Kvällen tog sedan snabbt slut. tacka gud för det!
Kilade sedan in på Amiralen för att jämföra kvällens uppelevelser med dom som haft turen att slippa kaos. Dom hade haft en hur lugn kväll som helst. Där fick man för tidigare jubel.

Där inne satt vi kvar till ca 7 och reflekterade över vad som hänt. Man var väl lite skakad innombords. =/
Kom sedan hem och däckade snabbt och lätt.
Men bilder sitter kvar. Ser saker i slowmotion. Blä!!!

Var man slö på söndagen? Japp!
En riktig hemmadag med bara mys och tv.

Igår, måndag, var allt som vanligt. Vi tränade och pratade givetvis lite om våra upplevelser i helgen.
Det sitter väl i.

På kvälla bjöd Cicci på middag med tema vitlök? Smarrig middag, två flarror vin och plötsligt var allt som förr. En mycket trevlig och välbehövd kväll. Ibland behöver man bara vara UTAN att vara på jobb eller träningen.

Och nu, efter ett par koppar kaffe ska jag bege mig ner och springa lite. Uuuh!
Men men, känns ju faktiskt skönt efteråt. Sen ska jag väl träffa min saknade och sen lär jag somna gott i kvälla.
Så trött, så o-ut-vilad. =/

Jobb i helgen igen. Tur och lov är det "bara" 16års disco med läskbar. Kan väl inte gå fel på något sätt!? (knack knack ta i trä). Samt nån enklare buffé på söndag.
Lungt och skönt tack!

Nä, måste springa av mig.

Peace out bloody weekend-town!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0