Student, avslutning, prov & helg!

Egentligen kunde rubriken idag varit VECKA 24!!!
Fullspäckad vecka men ändå känns den så tom. Konstigt detdära... Men men, vi kör poo!

Måndag:
Jubba hela dagen och snabbt hem om för att göra sig studentfin. Rally mot Vipan i Lund efter ett stop med upphämtning i Arlöv. Givetvis tänkte vi inte på megaköerna och hann PRECIS fram på plats för att hitta lilla lyckliga Lollo.
Såååå söt hon var. Lite grattis och stojjande innan hon försvann med resten av sin klass på flaket bakom traktorn.
Därefter körde vi till lokalen på Kulladal. Därblev det mat och dricka och sen dök även Louise upp. Paketöppning och mera maod. Galet! Blev ingen sen afton för mig. Upp tidigt dagen därpå ju. =(
   
  

Kan man annat än minnas tillbaka!?
Hur om helst, grattis stumpan!!!

Tisdag:
Upp tidigt för att sticka ner till andra dagen av anticimex-utbildningen. Uuuuh. Efter genomgång och massa snack gjorde vi prov och snille som man är så fick man 27 av 30. UTAN att ha hunnit plugga. Läste 4 sidor innan jag somnade kvällen innan. BRAAA! Man kanske skulle tacka sin lyckliga stjärna eller vad man brukar säga...
Efter att halva dagen gått åt kurs så började jag sedan jobba på O´Learys 16-23.  Riktig långdag där. Tjo faderittan!
   Chääääfen. Från artiklen i Skånska Dagbladet som ni kan läsa här:
http://www.skd.se/article/20090613/NYHETER/537077986
Bullshit!?

Onsdag:
Möte på jobb, 9-10 och efter en kaffe med folket så kunde man åka hem igen. Helt värdelöst.
När jag väl kom hem gick jag och la mig och gissa om jag somnade. Jag sov hela dagen igenom och vaknade inte från till dom sista minutrarna av matchen. Är man slut i kroppen då eller vad!?

Torsdag:
Lyckades göra något jag inte gjort på läääänge. Jag var nere och "tränade" och fick upp flåset lite. En snabbis blev det innan jag begav mig med far och gubbe till Trellehåla för att träffa syster på hennes skolavslutning. Stolt syster som man är så fick man beskåda sin lilla (kanske inte så liten längre) syster när hon mottog diplom för "årets sportpersonlighet" av alla flickor i åttan. Hm, tror det var så det stod på diplomet i alla fall. =/ Hm, minne som en get nu hihi. Fick krama om mitt lilla busfrö en snabbis innan hon försvann igen. Den gangstern sticker till Malta nästa vecka i ca 3 veckor, tror ni man är avundsjuk? JODÅ!

Fredag:
En ledig fredag! Helt galet! Blev ingen träning men dessto mer regn. Vilken pissedag. Fick massa gjort hemma. Städa, plocka undan, rensa osv.
Fram mot kvällen bestämde jag och Cicci oss för att trotsa vädret och träffades på regniga Möllan vid sjusnåret för att fira att skattepengarna hamnat på kontot. En extra månadslön bara sådär är absolut inget fel. Funkar hur bra som helst!
Planka, öl och efterätt på Mascot. Jisses vilken fest. Efter maoden satte vi oss där ute för fler öl och lite djupa konversationer. 
Något senare dök även min lilla fyllefavis Leila upp. Innan vi hann få in mer öl hämtade Micke snällt nog oss i regnet och Happy blev nästa destination. Fisse, livemusik, kondom i väskan och billig bärs. Blir inte bättre.
Inte nöjda där var vi 6 stycken som sedan fortsatte mot Breeze. Jag, Cicci, Joel, Matte + "den blonda med kille".  =P Satte en tid för mig själv och trots alla trevligheter så knallade jag hem prick klockan 3. Starkt jobbat av mig där. =)
  
 
Några förslag på vad som försigår? =/ Töserna & Micke verkar inte riktigt med...
Jag minns faktiskt inte, vet bara att jag hade SKITKUL!

Lördag:
Jobba jobba jooooobba! Börjar dagen med ett argt samtal om var jag var. Hemma svarade jag trött. Jaha, 12 står här... Mmm. Började jobba klockan 12 och slutade klockan fem. En seg lunch på O´Learys och med inte helt bestämda planer för kvällen stannade jag kvar på en kaffe. Inga kanelbullar idag inte!
Var prat om födelsedagsfirande utanför Staffanstorp. Alberta eller något hihi. Fattar inget. Blev dock inte av och jag tog en hel-mysar-kväll med bad, ensamhet och Pitt. =P Filmkollande för hela slanten. Somnade gott efter superläskiga (!?) Fredagen den 13:e, del 7 och 8. Så det så!

Söndag:
Även kallad IDAG ju. Än så länge.
Vaknade hyffsat tidigt och tog en promenad ner till marknaden/loppisen vid Möllan och handlade lite. Sen kilade jag ner till Caroli för fixa lite bilprylar (lät det tufft nog va!?). Fick vad jag skulle ha och mötte upp Fredrik för att åka hemom och byta bil och sedan bege oss ut mot far.
Blev en heldag där ute. Gräset var dock klippt men billarna tvättades, motorcyklen polerades, jag pillade för se tuff ut och trots två solsken så hann vi ligga lite på filten och spela kort. Hann även en sväng in till Södra Sandby för att "shoppa" lite. Granen Herta ville ha tidning nummer fem! Vem kan säga nej till denna underbara 92åring liksom?
Sen lagade vi mat, jag diskade medans Fredrik lärde pappa lite på hans nya dator och innan det blev efterrätt så kilade vi ner och klappade hästi.
En skön dag på landet och med mina två glas vin (ENDAST) så somnar jag nog gott snart. =)
  
Bröderna Andersson! Nyinköpta kortleken. Bettan tvättas. =)

 
Husvagnen Ragnar, pappas Ronny & min Bettan. =)

   
Bäng & bängast.

Nu efter ha skrivit av mig lite så ska jag bädda ner mig till "Arn".
Fått för mig att vägra men efter gjort likadant med Sagan om ringenfilmerna och sedan insett hur korkad jag vartít så ska jag ge dom en chans. Man kan stänga av annars!
Så långt kan jag stäcka mig, när det kommer till Harry Potter och hans trams så drar jag gränsen!

Hur som helst. Dags av avrunda.

Peace out good-week-town!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0