Tillbakablicks-tisdag.

Ja, då var måndagen förbi. Inte mycket bättre med tisdag men kanske inte riktigt lika segt som igår...
Äch, allt är bara så tradigt nu. Jevla kyla och väder. Dra täcket över huvudet till sådär april kanske? Jatack.

Fick tränat idag också. Inte illa men känns faktiskt inge kul det heller. Händer ju absolut ingenting. Skitmotion!
Lämnade filmerna efter ha försökt se dom igen. Funkade inte. SKITFILMER!
Sen det vanliga, laga maod, diska och tråka. Vill verkligen inte ta mig ut i kylan.

För att fortsätta från där jag slutade sist så måste det bli torsdag? Ja.

Förmiddagsfika med Samme och Cicci i stan.
Cicci kom cyklandes med blommor som jag och Samme oförväntat mottog med glääädje. Tack så myyyye!
Sen bläddrade vi lite i resekataloger och drömde oss bort? Jag gjorde i alla fall. Thailand i vinter? Tanken är ju där.
Tiden gick och det var dags att bege sig. Samme skulle inte direkt på solsemester men Polen under vintertid är väl inte helt fel det heller!?! Haahaa, kallt som satan!

Jag och Cicci knallade på vårt håll och hann med lite småshopping innan vi stack hem om och sedan ner och träna.
Fick man något vettigt gjort i alla fall... Typ.
  Fiiina! (deppväder i bakgrunden?..!!!)

På fredagen fick jag träna själv. Blev en snabbis på löpbandet men jag var där i alla fall. Hem snabbt för att bli klar och äta innan det var spel och lite festkväll hos Carro och Jocke.
En trevlig kväll som tog slut ovanligt tidigt. Jag var hemma redan klockan 03 och hur ofta är man det när man är i Arlöv!? Jadå! Spel, spel, dricka och lekar. Hann t.o.m shoppa lite på Burlöv Center, jag som bara skulle ha EN sak haha. Typiskt. Men man somnade fint i alla fall.
  
Pyramid. Katt under låda och Jocke i låda.

Lördag! Vaknade kanske NÅGOT seg och slö. Hm, som det kan gå.
Hann i alla fall upp och duscha innan min fina kom förbi, men finaste buketten! Naw! <3
Visste inte om jag skulle bli glad eller arg eftersom jag påpekat att "alla hjärtans dag" är en dag som jag INTE firar. Men trots allt så blev jag rörd. Tack så myyye!
Sen lagade vi middag och hann med lite ensammys innan vi skulle bege oss till Peter på schlagerkväll. Lillie & Sussie för tusan!!! Både jag och Cicci var deras största fans som små! (inte "STÖRSTA FANS" nu som Skazi-äventyret!!!)
Vi var på plats lite tidigare för att pojkarna skulle få rasta sina tummar til Peters nya spel "Mortal Combat" som faktiskt även jag tycker är latjo. Minns den gamla goda tiden när man kunde spela på Åhlens haha.
Sen kom resten en efter en och vi fick se alla tävlande... för kvällen! Vaddå att det har blivit invecklat!?!?
Eftersom jag gick vid 9 så fick jag höra detajlerna sen. Fattade INGENTING!

Jag fick kila vid nio eftersom jag fick tidigare samma dag veta att jag skulle jobba på nattklubben på Moriskan. Club Amore eller vad den hette. I alla fall var det dom som hade nattklubb på Moriskan i somras. Kvällen till ära fick jag sitta i kassan, entrén. Ingen höjdare. Kallt och tråkigt och ingen dricks. Hade dock min privata vakt som underhöll mig under kvällen. Men vad tusan, blir pengar av det ändå.
Något senare och efter att brandlarmet gåtttvå gånner så dök mitt förfestargäng upp. Lite avis var man allt. Cicci, Fredrik, Peter och Camilla fortsatte sin kväll hos mig men ändå inte. Blää! Givetvis hade dom haft JÄTTEKUL efter jag gått. Jo jooo!
När jag väl fick räkna kassan så kunde jag antingen kila in och släppa loss sista halvtimmen eller vänta och hjälpa till. Blev att jag stannade. Kändes inte värt det.
Sen kom även jag hem vid 4. Lagom? Kanske... om man fått sova...
  <3

På söndagen hade jag planer på att sova efter ha jobbat "natt". MEN eftersom chefen skulle slippa köra in till Malmö och öppna Moriskan så fick jag äran. Knalla upp tidigt för att låsa upp och koka kaffe. Sen när killarna kom för att packa ner sitt ljus och ljud så gick jag hem om väntade på att dom skulle bli klara och ringa så jag kunde kila ner och låsa.
Jevligt läskigt att knalla runt själv och leta efter folk. Fy för!
Sen kilade jag äntligen hem och hade en mysig och slapp söndag. Me myself och Beck! =)

Sitter nu här i kylan (fryser satan) och lyssnar på Richard Marx & Matt Scannell album. Helt underbart nu på kvälla i mörkret. Mmm.
Lite ljus tända, en filt och en kopp chailatte. =)
Lägger in kvällens favoritlåt (som säkert så många känner igen) och valde att ta en liveinspelning. Inget klår en bra liveshow. Underbart! Vackert! Haha, nu fattas bara tåren i ögat. ;) Men han är verkligen helt fantastisk!
(sen vet även folk som känner mig väl vilka toner jag gillar extra mycket i denna versionen)

Richard Marx - Hazard


Peace out Hazard-town!

Kommentarer
Postat av: Sara

ja himla skönt.. kommer du på lördag

2009-02-18 @ 11:14:46
URL: http://lunaqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0