Vi minns...

Jag minns en period när det bara var jobb som gällde. Jobb och LITE sömn.
Helt plötsligt träffade man någon och då hann man med både, jobb, träna, vänner, pojkvänn och sova.

Denna veckan har varit som förr. Jobba och sova. Nada liv utanför för fem öre. Visst var man lite social EFTER jobb PÅ jobb MED kollegorna men det var allt. Det sjuka är att jag gillar det. Som faan! Nu är det slut. Så jekla tråkigt. Nu står man som en tomte igen och vet inte vad man ska göra. Då passar man på att sova och inte ens det vill sig. Man bara ligger och kuckelurar.
 Syns inte, finns inte...(?)

Var inte uppe en enda dag på festivalen, men samtidigt var festivalen hos mig. Både på jobb och utanför mitt hem. Så trött på skiten och sörjer inte att jag inte varit uppe i stan. Faktiskt.

Har under festivalen haft min egna restaurang där jag ansvarat från allt till bestick till personal till andra större beslut. Minsta fråga jag försökt få hjälp med fick jag hela tiden till svar av chefen "det är din restaurang Carolina, du gör PRECIIIIS som du vill". Ooooh, vad jag älskat dom orden. Fnissat lite bakom handen och så.
Inget direkt större men alltid en början. 40 matplatser och 55 caféplatser. Ganska lagom att börja med. Tråkigt nog är festivalfolk så fräcka att dom kliver in och sätter sig och dukar upp eget. Gissa om man fått gått och förklara för folk att så gör man väl inte!? Ska ni sitta här får ni fantamig handla! Inte mer med det.

Men men, nu är det slut. Så tomt. Ingen personal att möta varje dag, ingen kock att bråka med och inga gnälliga gäster att försöka gjädja. Buhuuu. =( Inte ens Adrian att springa in till och avlösa under 15 hemska minuter. Då är det illa när man saknar den biten. =O

Uch ja, då var allt som vanligt igen... men ändå inte.Vad är som vanligt och hur stannar man i det? Äch. Faak it. Töserna och lite rött så kommer man på rätt spår igen.

Peace out.

 My place =D

  
"Hormästaren in action"


 
FÖR JAG HAR INTE RÖDVIN I HELA ANSIKTET OCH FÅR INTE SLICKA MIG RUNT MUNNEN!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

=)

tycker vi får ses snart, kramen

2009-08-26 @ 20:41:11
URL: http://jajje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0