Måndagsfunderingar och reflektioner

Den dära trasigheten. Den är väl lita jobbig trots allt.

Hur många gånger kan man gå isönder? Ja, räknar vi per dag eller under en hel livstid?
I fredags var det ju överjobbigt. Gång på gång på gång. BROKEN deluxé!
Varför ger man inte upp egentligen? Lättare att hoppas än att inse? Jag veeeet inte.
Vet vad jag vill, men vet inte hur jag ska få det gjort.
Plågar mig själv med tron. Ye ye. Fast visst hamnar man nere på jorden igen på två röda.

Show must go on!


Helgen var... kort men öändlig.

Hade inte lyckats sova en sekund under natten till fredagen. Börja jobba 8 och sega sig igenom dagens bestyr. Jobbigt, jobbigt, jobbigt. Dags att koppla nerverna kanske?
Blev nån timmes övertid och sen hemom för att bli klar. I väntan på min fyllekonpanjon så lyckades jag bli lite smått lurig innan vi skulle ses för en sen middag på Möllan. En sen middag slutade i en helkväll och ska jag dra allt som hänt så vet jag inte var jag ska börja.
Men säger jag att "nu cyklar jag" så cyklar jag. Som aldrig förr! Sen av vilken andledning kan man skratta åt. Tjo faderittan.
Efter kvällens alla diskussioner, äventyr och händelser lullade jag hem vid halv sju på morgonen. Var i helsike tog natten vägen!?

På lördagen ringde Carro mig för att kolla vad som hände och skulle ske. Jag fick strunta i den dära bilkörningen och reda upp dagen.
Halv sex befann jag mig på kräftskiva i Oxie. Skojskoj med allt från hattar till sånghäften. Ville verkligen inte lämna gänget när jag var tvungen att bege mig vid niotiden. Madde hade lyckats med en kanonfest. =) Hejja hejja!

Var på jobb vid 22 och vad jag ska säga om denna kväll har jag ingen aning om. Nattklubb. Någon artist som skulle uppträda som inte ens kom. 50 gäster? Hade tre gäster i min bar. GRATTIS!
Herrejesus vilket misslyckande. Detta sabbade jag min kväll för då jag ställde upp och jobba fast jag egentligen inte ens skulle!?!?!? KUL!

Men efteråt!!! Gänget satt kvar och med en liten mysig middag och ljus tills blev det dags att förflytta oss vidare. Blev efterfest hos kökschefen och slutade med att man vandrade hem halv 8 eftersom han skulle med ett flyg då. Haha.
var tog denna natten vägen!? Hoppla hej.

Söndgen var helt värdelös. Dags att sova ut kanske? Var uppe 4 timmar då man hann snacka lite hemlisar och uppdatera varandra samt ta väldens skönaste dusch. Sen sov jag igen.
Vill fan inte vara med. =(



Kan inte svara på frågan än om det är bättre eller sämre. Det beror helt på i vilket samhanhang man ser det. Visst, vissa saker har ju helt klart sina fördelar men ska man se det i helhet så vette fasiken. =/ 



Nu får det vara färdigfunderat. Dags att bege sig till jobb. 11-00 idag. Känns jättelockande.
Hur i helsike ska man klara denna dagen...
Koppla nerverna och just do it. Inte direkt som man har något val.





It´s killing me...

Kommentarer
Postat av: Johannes

Du måste ta och varva ner lite kära "tant".

Hoppas du fått vila ut dig lite å så nu.



Kramar från Èl Pucko

2009-09-01 @ 23:11:08
URL: http://jajje.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0