Ny "tjänst"& hektiskt deluxé!

Jisses, var f*n har helgen tagit vägen. Första hel-lediga helgen på evigheter. Kändes som den flög förbi!

Har hänt så sjukt mycket på sista tiden. Jobbat, jobbat jobbat.
08.00 - 16.00+ (senast 19) varje dag. Extrajobb på helgerna. Förra veckan var galen!
Men det positiva var ju att jag fick hem Bettan! (min nya bil) =D

Denna veckan hann jag dock med lite annat också.
I onsdags sa jag NEJ till jobbandet och Ullared blev av. Hade dock möte klockan 17 hemma så det blev snabba ryck.
05.40 blev jag hämtad. En tokig tösaresa ( jag, Carro, Maria & Madde) och kul hade vi. Lagom stressad på plats men trots alla bravader så var det plånkan som fick den värsta stöten. Men det var det värt. PRYLAR!
Kom dit på nolltid efter att rally-Maria kört och på hemvägen var det min tur att gasa. Blev ett roligt stopp i Halmstad på en lekplats! =D Ny sommarplåga är också väntad... Carro och Madde rapade stan i baksätet... (!!!) Hihi. Gekås, gekås!!

Hann snabbt hemom för att sedan ila ner till Centralen. För mig var det större än väntat. Trodde jag skulle fungera som eventuell hjälpare eller något men ikke. Härmed är jag nu "arbetsledare"/"kioskansvarig". Inte illa pinkat om jag själv får säga. Högre lön, mer ansvar och folk under mig. Mohahaha! Kalas!

Satt riktigt gytt med en ledig helg nu.
I fredgas hann jag med lite ensamtid med Cicci innan min gamla klasskompis/fyllebästis dök upp. Blev ett par öl på Möllan denna underbara afton. Vilken dag vi hade! Sol och värme, galet.
Blev inte allt för många och jag traskade hem astrött och smålullig LÅNGT innan stängning. Inte den vanliga stilen där inte. Tydligen var alla lediga denna natt eftersom det var fler som tänkte "MÖLLAN!!"denna kväll.
Somnade gott inte långt efter jag träffat kudden.

Lördag.
Efter övervägt MASSA om att åka upp till Göteborg för fotbollen beslutade jag mig för att ledig helg innebär LEDIG HELG!
Hann både packa upp Ullaredsprylarna och städa innan jag mötte min finaste halvvägs i stan. Sen var det dags att införskaffa MAOD. Som tur var så hade dom ingen potatis på Coop och efter ett samtal slutade det lika bra som alltid. "var har du hemma?" "okej jag har detta". Så blev det en GRILLKVÄLL och spelmys för hela slanten. 4 pers var vi  som satt och mös i kvällsolen. Helt lagom. Funderade in i det sista om jag skulle busa och dricka vin eller ta med Bettan. Blev Bettan efter massa grubblande.
Hemfärd efter en nattlig, hemmabakad KLADDKAKA! Mmm.
Astrött som alltid nuförtiden somnade jag till "Boattrip" (med Victoria Silvstedt) 
Tack och hej från min sida.
  
Miami, 4 månader, nya tillskottet i familjen. Mische & Miami.


Idag vaknade jag innan klockan ringde, hade ju ställt den på NIO! Helt sjukt med sovmorgon. Traskade upp och satte på lite kaffe eftersom jag inte fick något morgonsällskap. Sova gör man väl på natten för tusan! *blivit redig*
Sen gick även trötta morgonputte upp och så blev det frukost lite snabbt innan vi begav oss till IKEA!
Tog den vanliga rundan och lämnade för första gången IKEA med tomma nävar. Tragiskt!

Sen hamnade vi ute på ... hm, inte Sege utan där ute vid Hornbach eller vad tusan det heter. Mediamarkt och det. Lullade runt i dom flesta butikerna innan vi körde ner mot Dalby för att äta middag hos far min. Passade även på att sno med mig massa bilprylar som är bra att ha i bilen och som pappa säger "ja det är bättre att du tar den eftersom det är större risk att det händer dig". Hahaha! Tack för den. Lyckades också få med mig autosol (!?) som vi letat efter idag. Ska pimpa till Bettan lite, blev bara en snabbtvätt på gatan i fredes.
I ALLA FALL, efter massa snack och filmpillande och att min plutt kört en sväng med pappas MC så fick han äran att laga mat till familjen. Blev en mysig middag på landet med massa minnen som vanligt. Tur man växt ifrån vissa dillen man haft?
Fick till slut sätta stop för allt babblande och köra hemåt. Ny dag i morgon.
 Wroom wroom!

Har en helt sjuk vecka framför mig. Jobbar måndag till söndag på stadion. 8 - 16 (plus...), jobbar i baren på Housetåget på torsdag natt och ett extra pass i kassan (tydligen) på söndag natt. Nattklubb? Kommer vara helt slut.
Men men, goa pengar sitter aldrig fel. Speciellt inte nu efter alla tabbar.

Nu räcker det.
Nu är ska jag försöka sova så man kommer upp i morgon.

Tack alla för i helgen. Mysepys! <3

Peace out hektiska tider-town!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

tack så mycket:) ja det är alltid roligt med kommentarer som gör en gott :)



ja men din ser också bra ut :)

gåg in på designa din blogg där lärde jag mig lite grann ^^ :)

2009-04-05 @ 23:26:13
URL: http://mathildajohanzzon.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej ja det va verkligen rally maria till ullared men kul hade vi en trevlig tripp:)

2009-04-06 @ 14:20:19
URL: http://amtt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0