Vill ha det när man inte kan få det?

Nu börjar det ljusna.
Lovade mig själv att sova lite i natt, sådär helt vanligt.
Äventyr + trötthet = sömn? Svar: Nej
Dock en livad afton som alltid. (inlägg före)

Det är dom. Dom där tankarna.
Maler, gnager. Stör.


Glömsk.
Blivit av med något som jag inte hittar, vet inte ens riktigt vad jag letar efter.
Men jag hittar inte det.

Utsidan kan man fixa. Dusch, smink, parfym och leende.
Insidan.
Hur skrubbar man ren insidan?
Hur rättar man till saker man inte riktigt når?

Det kliar på ett ställe som inte finns att klia på.


"Man vill ha det när man inte kan få det.
När man får det så vill man inte ha det
Det galet och försöka förstå det
Ja så sant som sagt, så har det alltid vatt"  (Helt Off - Vill Ha Det)


Verkligen.
Jag ville ha det. Jag behövde det?
Jag fick det. Jag ville inte ha det längre.
Nu kan jag inte få det (igen) och vill inget annat än att ha det.

Make sense?
För många: Nej.
För oss: Ja.

Det är du.
Vägran emellan.
Det är.
Olik likhet.
Du.
Det är du, INTE jag.


Släpp mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0