Catching up!

Hur "lost in space" man än är så finns där alltid tid för sms! Det nya är: "kan ikke" och "ej anträffbar".
Får du något av dessa svar så är det inte lönt att försöka. Detta märkte en del i helgen när dessa olika typer ville hitta på driverse saker. Looool!

Lite fett o-koll på vad när hur och varför.
Hade man inte haft en karta hade man inte vetat vilken dag det är.

Varit en mycket dåååålig vecka. Många fula ord har strömmat ur denna vackra mun. =P
Ilsken som aldrig förr och inte blåste det förbi som det brukar. När t.o.m Cicci reagerar DÅ har det gått långt.
Sen som grädde på moset så har jag dragit på mig en dunder-förkylning IGEN. Kroppens protester mot detta o-hälsosamma liv man lever?

Nu har det hänt en hel del och jag orkar inte med tråkigheterna.
Vi tar det roliga!

Torsdag:
Började min dag med att möta upp töserna som jag försöker få in på jobb. En fot här och där är bara bra.
Klockan lite i 10 vandrade vi in i Folkets park för att mötas av hundratals pensionärer. Trodde inte att det ens fanns så många, och nu var dom samlade också. Dom firade väl sin överlevnad eller något med driverse jippon i parken. Vi styrde kosan mot Moriskan där vi skulle hålla till för dagen.
Det skulle vara en snabbsittning för 1200 personer och i stort sätt var vårt jobb att hålla rent och eventuellt hjälpa till med enklare servering. Detta var ALLT ifrån snabbt. Dom vaggade framåt med sina redskap i form av allt från käpp till rullatorer. Fastnade man bakom någon så satt man fast och fick vänta tills denna gubbe/gumma lyckats ta sig fram den lilla metern.
Hittade två gubbar som blev mina favoriter, och jag deras. Dom drack starköl (stark!) och myste. Berättade om dittan och dattan och påpekade hur snygg jag var i min "sån sak i hakan". Den framhävde min ögon. Haha. Sen lärde dom mig lite om varje för min kommande tid som vuxen. Möhe trevliga!
När väl lunchen var förbi och jag och Cicci fått i oss lite rester så hände något...
Det var som man var i trans eller något. GALET!
Jag och Cicci skulle ta oss ut för en "cigg på maten" och då såg jag något jag ALDRIG kommer glömma. "Men SHIIIT" sa jag och la min hand på Ciccis arm, "SER DU!?!?!". Där stod vi och gapade som fån.
Dessa gamlingar som tidigare sniglat sig rusade in för att hugga tag i närmsta stol/stolar för att slänga upp dom på ryggen och sen rusa ut för första parkett. Jag hann inte ens tända min cigg innan hela Moriskan var blåst på stolar. Man kunde nästan se hur hö blåste förbi som det gör i cowboyfilmer.
Fortfarande med öppna munnar satte vi oss snabbt som tusan innan dom hann rycka stolen under rumpan på oss. Helt overkligt var detta.
Då hade någon tomte sagt att det var OK att hämta stolar på Moriskan inför Danne Stråheds uppträdande.
Så fastnar ni bakom en oldie så nämn Danne så blire fart i baken på dom!
Efter ciggen var det sista kvar och medans Danne skrålade på scenen var jag tvungen att klämma i "ge mig hopp och ge mig mod, ge mig a-kassa och bo! Ge mig papper på att jag är bengaloooo"
Avbryts av detta skratt från chefen som man lärt sig att älska. Förvånat tittar jag upp: Vad?
"det var du som sa det" Haha. yeah!
Äntligen klara för dagen kilade jag hemom lite snabbt för att byta den vita skjortan mot den svarta. Direkt ner till krogen för dagens andra pass. Lagom slött innan man äntligen fick kila hem.
Men all ros till dessa åldringar som var hur treviga som helst! Ett par nyp i kinden fick man stå ut med och ett par klappar på armen. JAG ska bli en trevlig tant, om jag blir så gammal! Tant är jag ju redan enlig Johannes. =P

Son vanligt, läs Ciccis syn på dagen:
http://princeccan.wordpress.com/2008/05/27/mike-tyson-vs-pensionarer/

Fredag:
LEDIG!!! Veckans enda lediga dag.
Försökt styra upp en parkdag men som vanligt går det aldrig som man tänkt sig.
Efter en jekla massa krångel blev vi en liten liga som började med att grilla i solens sista värmande strålar.
Jag fick två presenter (varav jag blev av med en) *skämms*
Fick ju pris för att ha vunnit Ciccis majtävling!
image1065
Vi fylldes på mer och mer efterhand.
Kubb spelades på mer eller mindre seriöst sätt. Bränboll sket sig deluxe eftersom alla som skulle vara med och spela helt plötsligt bestämmt sig för att INTE spela. Neeeheee?
Sen turades vi om att jaga bort fåglarna eftersom vi hade två fruntimmer med fågelskräck. (!?)
Anders och Calle kom förbi en yterst liten stund och helt plötsligt blev allt JÄTTEROLIGT!
Jekla massa ljud i skogen asså!
Sen kom ännu fler och Malmö är faaan litet asså. Hahah.
   
Den lilla aka Mr Magoo. Jocke & Carro. Jocke jagar fåglar. Maaaod!
   
Skunkspray? Kubbligan. Kubbkillarna. Fight!
   
Daaamit! Naw. Gayfest. Hej Jesus?

Vid skymning begav vi oss vidare på olika håll. Givetvis med lagom massa fylle i våra kroppar, som vissa hanterar bättre än andra...  
Vissa skulle till Lilla Torg, vissa hade begett sig hem och resterande av oss skulle på fest vid Nobel.
Jag och Cicci cyklade i förväg för att byta om från de sportiga friluftskläderna.
Sen mötte vi upp resten för att promenera vidare tillsammans.
Till mitt missnöje möttes jag av någon jag IKKE ville träffa men slapp pinsamheter eftersom han försvann inte så långt efter. Najs! Kan man mer än pika sådär ODISKRET!?
Otrevligt folk som vi fått med oss satt och gnällde och jag blev sne som vanligt.
Sitter man på en fest och "inte trivs" så är det väl för faaaan bara att kila därifrån istället för att sätta sig ner och äta värdinnans mat. Ne, tvi för det!
Efter skumpa och sista slurk vin och galet överdriven vitlöksdippa så begav vi oss vidare för att hinna med en öl i stan. Träffade chefen på vägen där jag stod och yrade något om "jevla hippiesar och tomtar´man lyckats träffa". Fick konstaterat dagen efter att jag träffade henne. Var inte helt säker asså.
Tre trogna alkisar hittade in på Ice och tog oss en jekel innan Leila försvann. Kvar var jag och Cicci som alltid.
Sen var vi tvugna att ha oss varsin bulle eftersm vi ändå gick förbi.
Trött som aldrig förr på dessa pack som hänger nedanför min port i väntan på sin buss PLUS den ilska från timmarna innan var det bus i sikte.
Behöver inte nämna detaljer men detta äventyr slutade med att jag och Cicci låg på golvet i mitt kök och skrattade som aldrig förr.
Vilket hyss! Nu vet jag vad jag ska syssla med alla helgkvällar!
Som avslutning cyklade jag ner till parken klockan 5-6. Lagom panik jag låg inne med. =O

Lördag:
Jobba jobba jobba. Schlager på jobb. Minglade mest runt lagom krasslig för att sedan dra lott om vem som skulle få gå tidigare. Jag vann!
Kilade hem för att se röstningen med två sällskapsförslag i bakhuvudet men bestämmde mig för att hemma funkar bäst. Gjorde mig en sådan "cocktail" som fick mig att tuppa av som aldrig förr. MITT i en spännande film. Tokigt!
Men som sagt, sms kan man alltid skriva!

Söndag:
Fått sova 4 timmar för att sedan kika film och fixa till "vad-hände-nyllet".
Skulle egentligen varit ledig med en av tjejorna på jobb undrade om jag kunde ta hennes pass så hon kunde gå på restaurangfesten denna kväll. Eftersom jag varit där så gjorde det mig inte allt för mycket.
Lite att göra och kvällens sista timmar bestod av att servera personalen som tittat förbi en tur innan dom skulle vidare till festen.
Kom äntligen hem till slut efter ha totalvägrat att bli övertalad till att följa med.

Måndag. Jobba. Seg liga. Fotboll. Sjuk och trött.

Sen är man här. Tisdag. Ska snart kila till jobb. Final i quis.
Ska försöka bege mig hem snarast för att cocktaila och sova.

Ledig i två dagar sen. Vad gör man? Cicci bokade dock mig på torsdag så i morgon blir väl till att bara ligga hemma och äta glass och tycka synd om sig själv. Fast jag står fortfarande för att det KAN vara rätt skoj att vara sjuk ibland! =)
Uch nä, nu får det vara nog!

Peace out hosti-town!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är du intresserad av mode shopping och skönhet? Kolla in den nya modebloggen : http://thefashionistas.blogg.se

2008-05-27 @ 16:34:05
Postat av: Tazy

Måste bara besvara detta:
Nääää, jag är INTE det minsta intresserad av varken mode, shopping eller skönhet! Modebloggar suger fetballe och är totalt meningslösa! Den enda meningslösa blogg värd att läsa är min! =P
Så säger Carro och sån e jaao!

2008-05-27 @ 16:44:19
URL: http://tazy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0