Äventyr med Tazy!

"Sporty Spice" kallar dom mig på jobb.
Tar jag ALDRIG det lugnt?

Så lite som möjligt tack!
Ut och spatsera och klicka med kameran lite is the shiat!

Ciccis syn på saken hittar ni här:
http://princeccan.wordpress.com/2008/05/08/aventyr/


From the start:
Bestämt med far min att jag skulle följa med honom söndag kväll/natt ut och hämta lilla Ragge.  Inte väldens bästa eller finaste bil men vad gör det när Ragge har en taklucka som Cicci kan stå i?
Miene pärla.

Ragge gör sig bäst på långt avstånd, gärna på suddiga bilder.
Ju mörkare dessto bättre! =)


Hittar tillbaka till Malmö och är på kvällfika på Amiralsgatan. Låser ute mig på en gård. Får klättra ut och hittar inte brofästet. Livad afton/natt.

Vaknar på fel sida på måndagen. Skäller och gormar. Får i mig mitt kaffe och väntar på liv  från Cicci. Hände inget så jag stack ut till Carro för "kaffe & kaka". Lite solande på balkongen och lite prat. Skönt att prata ut ibland.
Efter att ha tittat på "Ursäkta röran vi bygger om" så stack vi ut till Lomma för lite goding-glass.
Gick HELA bryggan ut. =)
  Lekplatsen var JÄTTEUPPTAGEN.

Sen lämnade jag fröken Ahlman hemma för att sticka hemom och byta till byxor och sedan bege mig till Cicci som bjöd på middag. Korv stroganoff. Jag lär mig och fick faktiskt ner en del. Gott ju.

Medans vi smälte maten väntade vi in Martia som dagen till ära skulle följa med oss ut på våra äventyr.
Körde ner till Ribban för att visa henne en av våra stränder. (denna tös kommer nämligen från långt-upp-i-landet). Lite fika och en Cicci som propagerade för Falsterbo medans vi satt och mös i solens sista värmande strålar innan vi kilade vidare till nästa destination.
 
 Ciccis karta över Skåne. =)

Tröttnade efter ett tag och nästa mål var utkiksplatsen vid brofästet. Har äntligen lärt mig hur man kommer dit. =)
Promenixade lite och gick ner och kollade om alla fiskare fick fisk och så.
   

Efter lagom blåsig promenix stack vi vidare för att hitta Kalkbrottet.
 Färdbild tagen av Cicci.  (in the fart)

Kalkbrottet låg precis framför oss men det tog nästan en timme för att hitta dit. Vilket vi inte gjorde ändå.
Hittade "hellikopterplattan" där vi även hittade en hemlig ingång så vi kom in I kalkbrottet.
Marita var nervös och jag och Cicci traskade på som inget. KLÄTTRA!
Stenras? Känner inte!
   Läskig brunn och kalkbrottet.

   Där ÄR ju öppet. =)

Dagens fråga: Vad fan gör ett kalkbrott?

Efter en kort runda till så lämnades Cicci och Marita och jag tog en kvällstur till.
Sen hem för att däcka och orka med dag två!

Dag två, Tisdag:
Klockan 11 var det sagt att jag skulle hämta upp min bättre hälft för en heldag i Skåne någonstans.
Sagt och gjort. Kaffe, pastasallad och Cicci-bullar and off we go!

Cicci som första kartläsare och jag som designated driver så begav vi oss för ett första stop på/i Glumslöv. Lite tanka och fika. Kikade lite på kullarna och läste kultur. Missade HELT taco-något. =(
Cicci hittade fin natur som jag absolut INTE såg. Asså, bara åkrar ju.
   Glumslövskullarna?

Sen begav vi oss vidare för att köra JÄTTEFEL. Värsta omvägen med åsen i sikte. Så vi körde på känn och hamnade rätt till slut.
Cicci lärde sig att det är inte lönt att prata med mig när jag sjunger till Jason Mraz.
Cicci: Carro, du skulle svänga hääär!!!
Jag: I´m yooooours! *blundar och skrålar*

Äntligen framme vid åsen och kommer in/upp.
Stannar av häpnad när vi ser något vi INTE är bortskämda med: SKOG!
Cicci ställer sig i takluckan för luft, eventuella bilder och ursikt!
   NATUR!!! (Och happy Cicci)

Hittar upp till en plats är vi kan parkera i exakt samma stund som Ragge ger ifrån sig knepiga läten. =O Han var nog trött den stackaren. Men att oljelampan blinkade var inge positivt... men olja var där.
Vi bestämde oss för att promenera och se vad som hände på vägen hem.

Underbar led vi hamnade på. Upp och ner! Stannade för sol och fika i ett jakttorn.
Hittade något litet djur, två byggarbetare, en tom bod till någon skogsvakt och en hemlig låda tydligen, som jag faktiskt inte minns.
   

  På sista bilden finns ett litet djur, ser du?

Sen hamnade vi tillbaka hos Ragge. Hittade en äldre herre som vi bad om hjälp. Han kollade igenom bilen lite men allt verkade okej. Glapp? Mejbi. Som tack för hjälpen ville vi bjuda på kaffe vilket som i sin tur slutade med att han bjöd oss eftersom vårt var slut. Haha. Mycket trevlig man.

Vi bestämde oss för att våga köra hemåt. Pärlan skötte sig.
Vågliga igen kom vi fram till att fortsätta äventyret. Cicci ville till en sjö och "Yddingesjön" blev målet.
Frågade på värdshuset där vi hamnade om vi fick gå ner till sjön och luncha vilket som var okej, bara vi plockade upp efter oss sedan. Givetvis!

KLOCKRENT! Vilken underbar plats vi hittade. Går inte ens att beskriva.
Där mös vi och blev målet för 2-3 16-åriga gubbar som gjorde det mesta i sin makt för att skapa kontakt med oss. Gick inge vidare. =P

 Cicci kollar att allt är okej. =)
  
Fönstret som är öppet i bakgrunden är där vi blev inspanade ifrån. Haha.

Efter lunchen funderade vi på slottet/kyrkan i Torup. Fick ju JÄTTEBRA beskrivning och insåg sedan att Torup är Bokskogen. Doooh!
Där tog vi en glass och en minipromenad.
Jag fick en jobbig kiosktant på halsen och Cicci blev polare med två ankor.
 

Nästa mål blev en kvällstitt-in hos Samme och Carro i Västra Hamnen.
Samme spelade bowling och vi luktade heldags-aktivitet.
Efter lite tjattrande begav vi oss vidare.
 Samme spelar & hamnen by night.

Burger King blev nästa onödiga stop för att sitta och lyssna på en fjortis som raggade på en i personalen. Nä, vi lämnade mobilia snarast. Jag hade inga planer på att åka hem och Cicci hängde med som min trogna vapendragare.

Utkiksplatsen nästa. Bron @ nattetid. Najs!
Lite stjärn-tittande och Cicci hjälpte mig att se. Scutchie scutchie! Romantiskt värre!
För att se ännu mer så körde vi sedan ner till Klagshamn för att kika ännu mer.
Helt dött i hamnen och där stod vi och upplevde.
Sen fick jag dille på att det fanns monster i skogen som skulle komma utspringandes med ett sånt här ljud *gllglllglll* så vi for in i bilen en stund till innan vi begav oss hemåt.
Mötte ett gäng bilar på vägen, undrar vad dom skulle pyssla med miss i nassen!?
 Nattaflum i bilen.

Lämnade Cicci efter en lång dags äventyrande.
Tog ännu en runda i min ensamhet innan även jag gav upp.
Trött från tårna till ögonen.

Fick sova någon timme innan klockan tjöt. Upp och hoppa och köra ut till far efter ha beslutat mig för att INTE ha bilen i stan. =(
En snabbkaffe och hej hej på pappas nya granne. Fasanen Emil som håller ställningarna i pappas trädård.
Jag som skulle direkt hem befann mig helt plöstligt i startbilen på Jägersro för att åka med i provstarterna.
Pappsen hann ikke lämna mig. Sen lurade han på mig Vovlon för att hinna iväg och sol-mysa. Lämna en bil och ryka på en annan. =/
Stack hem till Cicci och ringde envist på dörren men gav upp till slut.
Hann inte längre än till Dalaplan där jag vände tillbaka till den nyvakna tösabiten.
Kaffe och tvätt, jag ställde mig och diskade.
Sen stack vi en sväng till Ibiza innan jag skulle hämta pappa så han kunde lämna mig.

Äventyr!

Hem om för att sedan kila till jobb. Blev MÅNGA timmar sådär bara.
Hihi.

Idag blire jobb för hela slanten. Rockabilly. Min första Club Bakersfield.
Kaos har jag hört, men spännande!

Jobbar även lördag kväll/natt.
Jobbar söndag. Buuuhu!

Men men. Här kom en DEL av de senaste dagarnas äventyrande. Givetvis finns det massa mer men man kan ju inte avslöja ALLT orkar dessutom inte.

Som avslutning slänger jag in låten som vi skrålade loss till MEST under dagarna.
Till Cicci så klart.
Tack för att du är den som gör mig glad mest av alla och allt i vardagen.
*häääärta*
(även tack till Ragge som är en riktig pärla och inte gav upp)

Scutchie on closer dear...


Kommentarer
Postat av: anonym

Det heter Glumslövsbackara ;)

2008-05-09 @ 19:48:14
Postat av: Cicci

Glumslövsvaddå? Helt ärlig tyckte jag det mest såg ut som en mack med lite åker runt omkring. Hur som helst. Mer äventyr åt folket :) Häääärta!

2008-05-10 @ 15:02:58
URL: http://princeccan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0