Påskfnatt!

Nu är det konstaterat.
Jag ska ALDRIG mer skicka sms när jag ens bara luktat på saker starkare än vatten. Uuuh. Vill smått sjunka genom jorden. Haha. Nä, nu förnekar vi det och går vidare!

Påsken? Äch, det vette fasiken. Har ikke påskat det minsta. Känns som det spelar boll?

Jobbar idag, jobbade i går och låg död hela påskafton. Vilken påsk!

Lite kalasande i fredes dock som innebar singstar-afton hos Peter.

Jag och Cicci började med att mötas upp hemma hos mig på en fördrink som jag tänkte bjuda på. "Puss". Lagom somrig men jag kunde inte bestämma mig för om jag gillade den eller ej.
Sen blev det en pinaco-carro. Hemmagjord pinácolada med "hemliga" indredienser. =)

Hm, smått fel glas men vad gör man när dom är nerpackade? "puss".

Lite i åtta begav vi oss för att CYKLA till kvällens destination. Storm som aldrig förr? Eller gnälliga oss? Tror mer på stormen.
Lagom tills vi hittat rätt och stod frågande utanför dök Herr Värd upp.
Sen droppade folk in en efter en och när nästan alla var på plats försökte jag och Cicci styra upp ett vattenfall för att komma igång. Gick väl si och så. Men när det till slut var över så kopplades singstar in.
Tycker mer eller mindre dom flesta sa "jag ska INTE sjunga" (inklusive jag) då alla TROTS detta sjöng ändå. =) Tänk vad lite alkohol gör!

Efter ett par rundor fastnade jag i köket med snubben som påstått att vi åkt skidor när vi var små. Jag lovade att det hade vi ikke. Sen blev det en diskussion om denna lilla stad kallad Malmö.

Något senare dyker Cicci upp "men där ääääär du ju" kom nu in och var social säger hon och drar med mig ut i vardagsrummet samtidigt som alla kilar in i köket. Jaha!?
Så då passade jag på att sjunga MASSA med en av töserna. Mohaha. Gick väl si och så, fast det handlar ju om att vinna, vilket jag gjorde 2 av 3. =)
Carola kan slänga sig i väggen!

Skumpa! Haha, just det! 
Cicci hade skumpa med sig och med en kork som jag råkade "sätta i taket". =O Möhe goodie!

Vad som hände sen är väl smått blurry. Jag som druckit upp mitt vin och var i stöt gick runt med nya drinkar i handen konstant. Jag antar att jag får skylla på Peter. =P
Mötte upp Cicci här och var som ansåg att mitt även var hennes (vi delar ju på allt) så man får tacka för hjälpen. =P Ställde jag ifrån mig mitt tomma glas så stod jag med en ny sort i handen två sekunder senare. Varför funkar det inte alltid så!?

Sen blev det lite bytande av öronhängen och jag blev av med båda mina och gick till slut runt med ett av Ciccis. Matchade ju ikke alls. Haha.

Sen blev det cykelfärd hem. Eller för min del: åkande.
Där satt jag bak på pakethållaren med EN vante eftersom den andra tydligen begett sig på annat håll.
Mitt i snöandet, mitt på amiralsgatan.
Tack till Bertil! (eller vad han nu hette).
Men men, bilder säger mer:

 Singa a song!
 Hur många krävs det för att hitta is?
 Helt klart kvällens sångvinnar-par!
 T.o.m JAG sjöng ju. Håll micken LÅNGT borta!
 Powenap under bordet.
 Kamma fint.
 Mata fiskarna med salta pinnar?
 Jag försöker spela schack!?
 Cicci vill inte, Ove fattar liksom inget?
 Tröttast däckar först?
 Peter & jag matchar ikapp i mina örhängen.
 O här är jag av med båda mina men posar fint i Ciccis ena då hon har mitt andra?

Inte långt efter detta var kvällen slut och färden hem påbörjades.

Lördag= bakfylle-deluxe-dagen! (som sagt)
Konstigt att man låg och mådde som man förtjänade på lördagen?!
Massa mjölk och Asterix och Obelix!
Pratade en skvätt med Cicci som också mådde uhhh och Ove påstår att jag och Cicci hörs och syns när vi är ute, jag tror inte! Fast sen sa han att jag var tuff, DET tror jag helt och hållet på! =)

Söndag. Jobbade, helt slut eftersom jag vilat hela lördagen och varit uppe hela natten sen.
Badminton, HELL NO!
Middagserbjudande som lockade men orka ta sig dit.... neeeee! Sorry! =P
Var gnällig hemma under mitt ubergoa täcke!

Vad hände mer innan i veckan:

Jobbade måndagen.

Möte i tisdags. Efter mötet körde jag och Petra  följa John i stan. Eller hon var John och jag följde efter. Saab möter Volvo.
Hanade till sist på McDonalds ute vid Jägersro och sen när jag lämnat bilen till pappa så körde vi ner till Inter-Grill där Elvis bjöd på äckligt kaffe! Uuuuh!

Onsdagen spenderades hemma hos Carro med fika, mys med nya kisemisen och spelande. Rabbit och Sport.
Jag lekte väl mest med katten thihi.

   
Är den inte toksöt!? Efter massa bus måste man ju vila lite!

  
Efter allt spelande får man ju flappna av med lite pipa!

Sen var det jobba jobba på torsdagen och sen var det fredag.
Sjungefredagen haha.

Tiden går snabbt när man har trevligt!

Nu ska jag försöka få rätt på nyllet och bege mig ner och jobba.
Lagom kul att vara själv idag. =( Hoppas det blir lugnt och att jag kan glo Top Model haha.

Peace out full rulle town!

Och grattis Madde på 22-årsdagen!


Kommentarer
Postat av: maddde

tack

2008-03-25 @ 13:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0