Bilstöld, guldmasken, ohemlig & helgen!

Men shit vilket rykte som spridit sig.
NEJ, JAG HAR INTE SNOTT EN BIL!

Ryktet kom från igår när jag sagt till Carro att vi skulle ut och köra en sväng. Då hon väntar sig en annan bil med någon annan som körde så blev hon lagom paff när det bara var jag som dök upp i pappas nya volvo och utbrister något i stil med: "Nu jävlar har hon gått och snott en bil". Men neej, jag hade faktiskt bara lånat den. =/
Sen fick vi också se hur Carro ser ut när hon tappar hakan. =)
Hon visste ju ikke hur pappas nya bil såg ut haha.

Dagen började bra, jag skulle vara smart och ta en bra väg till Arlöv, slutar ju med att jag kör på helt fel håll i landet. Hur kan man INTE hitta till Arlöv liksom!? Sen körde vi till Lund en sväng och hälsade på Sophie som ligger på sjukhuset. Sen illa kvickt därifrån eftersom jag råkade bumpa en annan bil. HOPPSAN!
Sen åkte vi hem till Carro då Jocke kom jättelägligt med middag. Sen käkade vi, fikade och spelade lite innan jag skulle köra hem och hämta pappa. Mitt i snöhelvetet, regnade för fan tennisbollar!

Det här med ohemlig... storebror ser dig? haha.
Sara frågade mig idag om jag var ute och körde i Arlöv igår, jodå, det var jag som stod i någon korsning där tydligen. Sa till henne att hon skulle tutat men eftersom hon cyklat så kunde hon gott plingat eller något. =P
Sen idag när jag står i full show och putsar mina fönster får jag ett sms "vad fina dina fönster blir".
Haha, det är alltid NÅGON som ser dig...

Jobbade på Amiralen i måndags, hade först INGEN som helst aning vad det handlade om, men det var "Guldmasken".
"I början av mars nästa år blir det kändistätt på Nöjesteatern i Malmö. Då samlas en stor del av landets skådespelare och artister där för att delta i Guldmaskengalan, privatteatrarnas egen gala där föreställningar som satts upp på privatscener runt om i landet utanför institutionsteatrarna uppmärksammas. "

Jag stötte på typer som Måns Zelmerlöw (som jag råkade dissa tydligen), Eva Rydberg (som satt vid mitt bord) Robert Gustafsson (som hängde i garderoben i väntan på sin jacka). Ja, hela eliten var där. Jessica Andersson stod för kvällens klänning, lätt! Stötte på en hel del typer faktiskt. Riktigt kul!

Började i garderoben, hamnade sen på dukning medans det var prisutdelning. Sen hade jag och Kim fyra bord att se efter. Hälla upp vin och servera. Det hade varit något att spilla ut vin på Eva. =/
Full jevla rulle och svettigt värre. Inte fråns vi hade fått ut kaffet kunde jag gå och ta mitt första bloss. Vad ser jag då när jag kommer ut, JO DET SNÖAR! Go midda liksom!

Tillbaka in igen och efter lite häng så fick det bli att plocka disk eller gå ut i garderoben igen. Baren som jag skulle stått i öppnade dom inte ens eftersom där inte var tryck nog. TYPISKT! =( Så jag kilade ut igen för att se alla dessa kändisar antingen gå eller vingla hem. =)

Ola Forssmed tog hem segern i kategorin bästa manliga huvudroll i musikal för sin insats i Den stora premiären. (mitt bord) och jag fick faktiskt känna på hans mask innan han skulle bege sig hem. Frågade också "var får man tag i en sån" och då skrattade han bara. =)
 
Var tvungen att fotografera en av dom. Riktigt tjusiga var dom. Att få ens hålla i en sån liksom. =)

Alla priserna:

Föreställning: "Cats- The Musical", Nöjesteatern, Malmö

Regi: Adde Malmberg; för "Den stora premiären" , Fredriksdalsteatern, Helsingborg

Kvinnlig huvudroll i musikal: Jessica Andersson, "Little Shop of Horrors", Halmstads teater

Manliga huvudroll i musikal: Ola Forssmed, "Den Stora premiären ", Fredriksdalsteatern, Helsingborg

Kvinnliga huvudroll i talpjäs: Annika Andersson, "Otroligt het", Vasateatern, Stockholm

Manliga huvudroll i talpjäs: Tomas von Brömssen, "Den Stora återkomsten", Lisebergsteatern, Göteborg

Kvinnliga biroll, Musikal/revy/Show/talpjäs: Birgitta Johansson, "Den Stora Premiären", Fredriksdalsteatern

Manlig biroll musikal/revy/show/talpjäs: Robert Carlsson, "Footloose", Stora teatern, Göteborg

Show: "På Kryss med Hjalmar", Nöjeskrogen, Örebro

Koreografi: Sian Playsted; för "Cats - The Musical" , Nöjesteatern, Malmö

Kostym: Marianne Lunderquist för "Cats", " Otroligt het!", "Den stora premiären", samt "Little Shop of Horrors"

Scenografi: Mats Jacobsson; för "Sound of Music" , Göta Lejon, Stockholm

Juryns Specialpris: Anders "Butta Börjesson

Teaterchefernas Specialpris: Bosse Parnevik

COOLT!

Helgen rullade på som tänkt.
Jobbade kväll/natt på Glasklart vilket som var en väldigt stressad natt. Hur mycket man än höll på så tog det aldrig slut. Mycket fylla och shit vad man ser saker när man själv är nykter och andra festar. Jag blir lika förvånad varje gång. Men lär man sig? Aldrig!

Sov dom få timmar som jag fick sen körde vi och hämtade Nellie efter en tur på Jägersro.
Körde sedan till Bröderna Andersson i S.Sandby och köpte maod, tacos och lite annat smått och gott för kvällen.
När vi kommit ner till huset så packade vi upp och sen kilade vi in för att gratta Herta som fyllde 90. Vilken tant!!! Helcool! Hon drog mig i min pieracing. =/ Sen bjöd hon på skumpa som inte tyckte var något speciellt (första gången hon drack det) fast nadra glaset smakade bättre.
Sen frågade hon hur det gick med min mackförsäljning. (!!!?) och saken var att när jag jobbade på Jägers i baren så hade vi räkmackor som vi sålde vilket pappa brukade få med sig hem till honom och Herta. Haha.
Sen efter alla kakor och kaffe och skumpa kilade vi in igen och slöade innan vi lagade maod och flappnade av till Melodifestivalen. Nellie fick öppna sina presenter också givetvis... och prova alla kläder hon fått som ikke funkar i vårt gäng längre... ucha... LUCY!!!
  Nellie, vem F*N har ketchup på tacos!?

Pappa däckade snabbt och jag och Nellie höll oss uppe ett tag till. Visslerligen däckade Nelson vid 3 och så var det bara jag kvar. Funderade på att gå ut och sätta mig i Ragnar (husvagnen) och flumma men inge skoj själv ju. Fick inte övertalat folk till att joina heller. TYPISKT!
Till slut somnade även jag...

för att vakna vid 8. Upp och hoppa, frulle och flams. Fick massivt med nya filmer av pappa som han fått på jobb. Sen skulle dom två ut och promenera och då gick jag och la mig för att sedan gå upp och se Let´s Dance.

Efter en kik på pappas nya MC och en koll i Ragnar så allt var okej med honom (min sommarbostad juh) så körde vi in till Malmö där vi skulle se Cats.
   
Ragnar har det bra och MCn var skittuff, fick prova lita... ja sådär...

Cats var lika bra som sist och denna gången fattade man t.o.m lite mer. Svenska is the shit! Fick ingen öl i pausen utan fick nöja mig med kaffe eftersom vi skulle köra sen igen. Jevla!
Stackars Nellie som utbrast något i stil med : jag fattar ju inget, massa katter bara". Försökte förklara men gick inge vidare. =P


Efter Cats var det hemfärd och det enda som inte lev av denna planerade helg var gratulationerna hemma hos Ola. Men det gjorde inte riktigt allt för möhe, var rätt sliten och cp-nervös. Med all rätt!

Måndagen var VÄLDIGT lyckad. Milstolpe avklarat, nu super vi!

Peace out för nu PALLR jag inte mer town!

(vänner för äventyr sökes, sånna med pengar?!!!) =P
PP? Dags igen sa vi va?

Kommentarer
Postat av: Sara :)

pling pling då...

2008-03-06 @ 16:44:59
URL: http://lunaqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0