Vad hände? Ledighet & trasighet.

=) Vaknade av ett sms från cheeeefen!
"hej, du verkade trött igår så du kan få ledigt idag"  HALLELUUUJAH!
Trött!? Trodde jag skulle dö för tusan. Hade varit rätt soft dock?

Men det kanske behövs. Jekla gnällande nu om mitt "tempo". Vila kan man göra i graven?!
Fick två lediga dagar till i juli, ska ta två extra pass på Moriskan. Tjooo ho!
Kanske lön i samma klass men en dricks på minst det tredubbla. Kanske inget att skryta om men har man så megakass lön så är det uppskattat med det lilla extra man får.

Väl uppe idag kom bakisheten. Den har legat och väntat. Blivit döljd. Seg dag.
Väntar nu på att frillan ska torka (eller klippas av?) så man kan se proper ut inför söndagsmyset. =)

MIDSOMMAR!
Ja, trevligt. Började dagen hyffsat tidigt. Något av dagens första bravader var att stå på näsan i hallen. Stukade foten. SUCK! Men det tillhör! =)
Efter en svängom i krokarna kom Cicci förbi på en dricka innan vi blev hämtade av Mattias för att ta oss ut till Oxie.
Till Milo och Ola.
 Värdparet.

Trevligt. God mat (ja, den man hade med sig, sillen kunde dom behålla) =P

  
Peter och den förbaskade sillen. Herrarnas bord & damernas bord.

Sen blev det kubb och sen  "party" samt  "jag har aldrig". Ikke alls på humör och hann vräka ur en del frustration för stackars Peter som fick lyssna. Fast lugnt och sansat. =)
 Kubb!
 Mattias & jag är lättroade.

Inte långt därpå ringde vi taxi för att vi skulle bege oss in till stan. Jag och Mattias kinkade lite om VAR vi skulle gå efter som jag hellre gick till Breeze där det var närmre hem sen plus att man kände folk där inne. Mattias vann och Peter och Cicci höll bara med om allt.

Discodans på Slagt. Muppar i mängder och givetvis bråk som avslutning.
Se fick det tydligen vara nog. Adjö! Så skyfflade dom ut en. =/ Som man gör med boskap? Haha
  
Jag och Andy. Oj, vad glad man kan vara då? Snubben som gick rakt in i bild! =/

Utanför blev det kaos om var folk skulle och vem skulle åka med vem. Cicci står och skriker "du ska hem till Haa, eh, HASSAN nu!!!?" Efter en mördarblick och ett argt "håll flabben" var det rätt kört ändå.
Men men, vad gör det om 100 år?

Andys och min promenad till Gustav verkade bestå (kändes så) av en evighet och 100 frågor från hans sida.
Sen skiljdes vi åt och mycket riktigt åkte jag hem till Hassan. Där blev det en sista öl och sen var årets midsommar avklarat.
Trevligt? Jodå, det blir vad man gör det till?

Inser nu efterhand att klädvalet blev fel ÄNDÅ. Hade man kört på första valet hade det blivit hyffsat, nu såg man mest ut som en korv med kyllingaben. Haha. Typ såhär:


Hehe. =) Humor is the shit!
Jaha, då var man ledig i 3 dagar, visserligen är söndagen snart avklarad men ändå, inte riktigt slut!
Får väl ta itu med lita vänner och bekanta som man lyckats komma ifrån. Man hinner inte ens sakna eller tänka på vad som sker så mycket skit man har för sig. Men bara för att saker sker hos mig gör det faktiskt det hos andra också. Det är så man kommer ifrån varandra?

Trasighet?
Fick frågan varför jag kallar det så...
Ja, man är ju inte riktigt hel eftersom man saknar något som man måste fylla ut. Vissa fyller ut sin vardag för ett "plus i kanten", andra gör det för att dom måste. Oftast är det dom som måste som är trasiga.
Trasig är bara ett finare ord.
Vi alla är säkert smått trasiga, vem orkar vara hel i denna världen? EGENTLIGEN!!!?
You tell me.

Nä, lite luktegott och sminkedon. =)
I´m out!
(you´re in!)

" IT´S A BAG-IN-BOX! " 
Hahaha, den var asså seriös!!! (låten)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0