"ett hål i mitt hjärta"

Oh my goooood!
Twisted!


Såg "ett hål i mitt hjärta" igår. Riktigt sjuk film utan direkt handling.
Hört mycket om den men iofs inte att den var bra.

Porrfilm, spyor och knark.
Visste inte hur jag skulle reagera så det blev mest fnitter från min sida. Så sjuk var den.
Lite rolig också, hur bäng FÅR man lov att vara?!

Läste en recension på nätet:
Jag har hört att Moodysson gjort en ny film. Mycket naket, väldigt närgånget, lite knark, stor sorg, dogmakaraktär, drag av dokusåpa, en del våld... Jag är med. Jag förstår. Jag vill se... Tror jag. Men filmen är inte så. Den befinner sig bara i någon hundradelssekund här och där inom mina referensramar. Resten är utanför det gränsland jag skapat för att begripa min omvärld.

Handling:
En amatörporrfilmsinspelning står i fokus. Den unga Tess (Sanna Bråding) penetreras av inte fullt så unga män (Goran Marjanovic och Thorsten Flinck), deras kroppsvätskor och lite till i en lägenhet på dryga 20 kvm. Närgångna operationsscener visar hur ett par blygläppar förminskas ackompanjerat till det stönande ljudet från filminspelningen hemma i vardagsrumssoffan. En tonårsson (Björn Almroth) ligger i sin säng i rummet intill och tvingas lyssna på hur hans far (Flinck) kräver ytterligare uttänjda hål på den unga flickan i soffan som satt sitt hopp till droger och någon kur bedövningssalva. Då och då infälls scener av lek med barbiedockor och könsattrapper. Här släpps hämningarna ytterligare och våldet tilltar.

Uch ja, vet inte om jag kan rekomendera den... bra var den väl inte. Men har man börjat se den så får man allt se hela. IFALL något händer.
Men man blir väl berörd, på något sjukt sätt. Moodysson i all ära men, huuum. Uch jag vet inte...


"Ni som tror att det här kan vara ballt, att det kommer pirra till i byxorna av sexscenerna och alla tabun. Det gör det inte. Ta med en spypåse om du vill vara på den säkra sidan."

 Så pass? Tydligen. =/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0