"Tomte-cupen"

Nya intresset är ju lätt att glida runt på folks bloggar. Helt kul, speciellt dom man känner.
Ser dock att folk skriver "förlåt att jag inte skrivit på ett tag" osv... vem fan bryr sig!? Har man förpliktelse att skriva för att man tror man gör världen bättre!? Nä, man skriver väl när man känner för det!?
Jag tycker!

Själv har jag inte skrivit mycket sen nyår för att jag inte känt för det. So what!?
Doooh!

Men NU!
Nu börjar den årliga nyårs-ångesten försvinna. Tillhör att ligga nerbäddad och må piss över vardagen. I alla fall en vecka. =P
Nu börjar saker bli kul igen. SAAAJOR VIII!

Bra dag idag.
Branteviksgatans egna hustomtar (jag och Cicci) gick upp till mamsen och tog en kaffe efter vi tränat. Skönt att vi kommit igång igen!!! Saknar kläderna jag inte får på mig och jag saknar min kondition. =(
Mitt i köket börjar Cicci prata ett främmande språk  "gagens doda" *mummel*
Bara stirrade på henne där hon stod och asgarvade och fick för mig att hon pratade latin eller något annat främmande språk, fraggelspråket!?
Som en exorcist! Blev lite smått rädd, men när hon flabbat färdigt och förklarat så var det lite kul. "Dagens goda skratt"!
MEN, back till händelsen:

I alla fall, när fikan var slut och hemfärd vankades så kände jag mig så BUSIG! På glatt humör eller något!?
I stundens tokighet var jag tvungen att hitta på något. I brist på fantasi så kom min idé. AHA!

Ciccis mammas granne (finns tre lägenheter på våningen) har haft en liten tomte-staty i hörnet utanför dörren. JÄTTELITEN!!!
Fattar inte vad meningen ska vara, men visst, man ser den juh så det är väl tanken.
Efter ha stirrat och funderat på den under ett antal fika-pauser så blev det så tokigt idag.
Jag FLYTTADE den till den andra grannens dörr!!! Mohahaha!
Dom kommer ju inte fatta någonting! TÄNK så har den flyttat sig dit själv!? =O
Hm, brist på fantasi eller något!? Men lite kul var det allt.
Jag tycker!

Därefter, på väg ner så gick givetvis fanasin lös i huvudena på både mig och min kompanjon Cicci. Vi funderade på att "sno" tomten och skicka ett litet brev där vi begär en 20 spänn kanske.
"Vill ni se tomten igen, bifoga en 20-lapp". Inte helt fel va!?
Gjorde dom inte det så skulle vi ta en annan, (givetvis) tomteluva och skicka den, SÖNDERKLIPPT!
Helt galet och vi hade hamnat på psyk? Jodå! Men kul hade vi haft!
Dessutom har dom gott kaffe där! =/

Som sagt, bra dag idag.
Behövs ibland. Speciellt nu.
Ny dag i morgon och för att jubla över att man NÄSTAN varit nykter i 11 dagar (förutom en ensam tråkig fredag med en vinare och en Cicci på andra sidan stan med sin öl) så ska det bli festligheter på torpet!
Haha! Hm, var det kul liksom!? Neee.

Avslutar med en käck Hollydolly och jag LOVAR att jag har varit där som dom spelat in musikvideon! Känner igen stället hahahaha! Ser ju nästan ut som jag också? Förutom att jag ALDRIG skulle få för mig att klä mig i rosa. Yeeeah!

Peace out japp, fnatt-town!


Kommentarer
Postat av: Sara

haha :)

2008-01-11 @ 09:02:33
URL: http://lunaqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0