Nytt år

God fortsättning och alles därtill.
2008...

Blev väl en både bra och dålig start på året.
Det mindre bra var något jag fick höra idag. Som en öppen hand rakt över ansiktet. SMACK!

"Pride's like a knife it can cut deep inside
Words are like weapons they wound sometimes"

Sen är ju jag som jag är. För stolt för att visa reaktion, för stolt för att visa känslor.
För envis.
Har absolut inte svårt för att säga vad jag tycker... när det är på normal nivå. 
Får väl bli ett att mina löften. Mindre stolt och lite mer känslosam.
Man får visa saker när man känner dom?

Annars var det en bra start.
Bara vara med en klapp eller två.
Mysigt mys.
Låg och drog oss till 14 idag, sen fick jag upp mitt trötta huvud och kilade hem.

En del folk ute, jag och alla andra som var på väg hem dagen efter haha. Och en eller två sportiga typer som bara såg jättehurtiga ut.

Gårdagen, natten blev väl rätt lyckad faktiskt.
Efter massa krångel och upprörda känslor och irritation lyckades vi till slut genomföra planerna för kvällen.

Nyårsmiddag och förfest hos Carro i Arlöv.
Jag fick efter massa klydd ta bussen ut där jag träffade gamla bekanta som skulle till Lund. Skoj skoj!
Sen kom jag fram och så käkade vi. Cicci som också skulle varit med dök inte upp förren senare. Så det blev en mysig middag för tre.
image531
image532
image533

När maten var uppäten och disken undanplockad satte vi oss ner för att spela lite vattenfall. Allt för att få stämningen på topp. Jag som hade en oerhört hög energinivå denna afton rockade loss totalt. Wiiiie!
Där någonstans dök även Cicci upp.
Sen tog vi oss ett par spel till och spelade även "kile" eller vad det hette. Jag fattade nada och ville mest förlora så jag kunde göra något annat, vilket jag gjorde! =)

image535
image536

Sen var stämningen verkligen på topp och mitt efterlängtade 12-slag började närma sig!
För mig handlar nyår om 12-slaget där man skålar och kramas med sina nära och kära.
Lite i 12 stod vi ute på gården och klarade oss precis från att bli uppbrända. SHIT vad folk sköt!
Sen blev det lite pusskalas och massa skålande. Mys!
   
image529
image526
image527

När vi fått nog så kilade vi upp igen för att bli färdiga och komma iväg. Blev lite spelande till.
Fick tag på en taxi och åkte till Slagt.
Vilken cpkö! Hell no! Carro och Jocke försvann och jag vet inte rikigt varför än. Så efter lite mingel i kön så bestämde Cicci och jag oss för att ta en ny taxi till Ètage och prova lyckan där.
Inte fullt lika lång kö men sen hade jag ett slags "vip-kort" som vi testade och det funkade! Haha!
Helt kasst, varför har JAG vip till Ètage, jag som aldrig är där liksom. Tokigt tokigt men vi slapp köa. =)
Sen minglade vi runt och shakade lite rumpa här och var. Hittade Petra uppe i karaoken där vi hängde ett tag.
Träffade lite folk hitan och ditan men höll oss mest för oss själva, som vanligt. Brukar bli roligast då.
Vid 4 tiden så fick det vara slutdansat och jag skulle möta mr J.
Som vanligt gick ju inte det alls för jag gick och satte mig borta där han varit och han hade gått och ställt sig utanför Ètage. Typiskt.

Sen kilade vi ner till Gustav för att ragga taxi till Cicci som försvann med nån annan. Så snopen jag blev när jag såg att där satt fler i taxin, det missade jag helt först. =P
Sen promenixade vi hemåt och jag lyckades lura på honom min väska med alla skor i. Typ... "du, kan du hålla här lite" sen slapp jag den resten av vägen haha.
Hann med att snubbla några gånger på vägen också, och jag hade ändå platta skor. Eller "boots" som en viss herre ville kalla dom. =/  Vägen hem var helt tokig. Inte jämn mark någonstans!
Har för mig att vi hade rätt seriösa samtal under resans gång (ja dom 10 minutrarna som egentligen tog typ 20 för mig). Inte helt säker men det var nog inge viktigt.

Ja, man däckade soft i alla fall. Sov nog ändå ett par timmar. Sen var det givetvis jag som vakade först och behövde uppmärksamhet. =) Då smygväcker man folk och sen "nääämen, vaknade du också nu!" =P Elak!
Sen blev det en soft förmiddag som sagt. Bara slapp och mys. Så jevla najs. Förutom skallebanken som faktiskt inte var allt för farlig. Men seg som satan var man.
Det blev verkligen till att släpa sig hem. Som tur är så är det inte alls långt, typ 5 minmuter och det kan man överleva.
Sen har det bara varit slapp här hemma också. 

1 Januari, 2008. 
Ja där ser man. Ännu ett år.
Nya tag nu. Inga direkta löften men en del saker kan man kanske tänka på. 
Hm... och rensa ur garderoben lite... INTE den i hallen nu asså. =P
Ut med det gamla och in med det nya!
Har något klipp också men det får ni vänta på. Den som väntar på något gott... haha.

Nu är huvudet helt blurry. Guuutt!

Som sagt, gott nytt år gott folk.

Peace out happy-fucking-new-year-town!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0