Död & Fetma. Djupa Tankar?

Vill börja med att ägna en tanke till Heath Ledger.
Fick höra i natt om denna tragiska händelse.
Om jag tappade hakan? JA!
28 år. Stilnox ft Xanax? (Xanor) Skrämmande.
Så nära, så lätt hänt, så vanligt idag!? Tankeställare?
Tänk efter!
Hur många känner du som som går på antidepressiva!?
Hur många känner du med sömnproblem!?

Det finns överallt!!! Jag erkänner att JAG är en av dom.
Visst, nu handlar det om mängd och blandning också, men ändå...

Fastnade för denna underbara varelse redan i hans (tydligen) första film. "10 orsaker att hata dig".
Rekomenderar er att se "Candy" där han gör en grymt bra insats.
Handlar om:
Heath Ledger är den hoppfulla poeten Dan som hals över huvud förälskar sig i konstnären Candy. Hon finner sig till rätta i hans bohemiska livsstil, och tar också upp hans förkärlek för heroin. Tillsammans ger de sig ut på ostadig mark, sammanbundna av deras vansinniga kärlek och glupska sexuella aptit. Med hjälp av en universitetsprofessor (Geoffrey Rush) som kan skaffa dem både pengar och gratis droger, inleder de båda bohemerna en farlig flört med döden.

Tankar på honom och åt hans sörjande familj, nära och kära.
Rest In Peace.
image714

Renee Williams.
I kväll såg jag på "Fetman Tog Hennes Liv" på femman. Vet egentligen inte varför, brist på annat?
Whatever. Programet handlade om:
"Brittisk dokumentär från 2007. Texaskvinnan Renee Williams avled nyligen till följd av kraftig fetma. Hon vägde över 400 kilo. Hon var 29 år och efterlämnade två unga döttrar. Här möter vi Renee medan hon ännu var i livet. Hennes flickor berättar om sin mamma och hennes tragiska öde, deras gravskrift över sin döda mor. Renee är en symbol för tillståndet i Amerika, med mer än 15 miljoner människor som är sjukligt överviktiga och sakta äter sig själva till döds."

Jag menar på, hur SJUKT är det inte egentligen!? 400 KG!!!
Om man inte har rört sig ur sängen på 4 år, är det inte dags att börja fundera smått då!?
Jag erkänner, först blev jag lite äcklad, sen kunde jag inte hjälpa att tycka synd om henne. Sist men inte minst blev jag arg.
Hur kan man låta något gå så långt!? Och sen gnälla om hjälp!?
Visst, kan låta lite brysk nu, men det var så jag tänkte.

Satt med min förbannade sallad och kände mig duktig medans jag svor till allla andra som köpte pizza på andra sidan gatan, men för fan, SERIÖST! Det handla om så mycket mer. Man måste ändra inställning. TÄNKA!
Detta gjorde Renee, tråkigt nog så gjorde hon det för sent...

Tyvärr överlevde hon inte, trots allt hon gick igenom. Jag började faktiskt hejja på henne.
Men hennes "mål" lyckades, hon spred sitt budskap om att våga ta hjälp. Starkt!
Hennes budskap överlevde henne.
Tankar till hennes familj.
image715

Man blir lite fundersam i sånna här lägen. Visst, hon hade mer än 300 kg för mycket, jag har kanske inte fullt lika många men saken är att jag kommer ingenstans om jag inte tar tag i skiten själv! Ingen kommer göra det åt mig.
(DOCK tror jag bara att det är jag och Cicci i helaste världen som lyckas med att träna 5 ggr i veckan samt banta/äta nyttigt och ÄNDÅ gå upp i vikt.... och det är INTE muskler...)

När ska man egentligen inse?
Jag blir less. Lite smått trött.
ORKA!
FOLK!!!

Kort dagens:
Tränat.
Provat något nytt idag: KESO! "smakar ju bra kallt"
Hade en gurka i väskan idag. (Jaaa, Mackan, en GURKA)
Tror min nya kontakt-person är efterbliven. =/
Men så länge jag gör min läxa en gång i månaden så slipper jag honom och allt är frid och fröjd.

Detta inlägg menar inget illa mot deprimerade, överviktiga eller "trötta".
Som sagt, är själv en i mängden.
Det som oroar mig är bara hur "vanligt" det har blivit.
Oroande och JA, jag är väl medveten om att jag kan uttrycka mig klumpigt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0