2007:s nomineringar:

Som vanligt brukar jag och Cicci sätta ihop en lista över det gångna året. Här kommer årets nomineringar för 2007. Givetvis vann jag bland annat "årets fundering", "årets dummaste uttal" och fick en delad plats på årets fylla. Galet!


2007:


Årets partylåt: Smack That (CCC rockar)

Årets gaylåt: Handyman

Årets karaokelåt: Hot Stuff (Henke då, hot hot hoot, stuuuuff))

Årets album: Timbaland, Shock Value

Årets artist: Justin Timberlake (tycker ni om Timberlake?)


Årets maträtt: Tacos

Årets efterrätt: Grillad banan med choklad (mmm)

Årets paj: Frödinges blåbärspaj (med massa vaniljsås)

Årets drink: Pink Panter (gärna för många)

Årets törstsläckare: Ramlösa (bubbel!)


Årets ord: Nuff

Årets tävling: NUFF

Årets spel: Sverigespelet

Årets fyllespel: Vattenfall

Årets sämsta film: Green River (se ikke!)

Årets grill: Fotbollsgrillen

Årets soligaste plats: Ciccis mammas balkong

Årets genombrott: Sällskapspel

Årets jojosar: Carro & Cicci försöker hålla vikten. =/

Årets vila middag: Carro (jag) lägger mig för första gången i Ciccis mammas obekväma soffa för en vila på maten.

Årets stolpskott: Jens

Årets fråga: Vem f***an är DAAAVID och har han min plånbok!?

Årets krock: Jag och Cicci rusar in i varandra på Brostampet av ingen andledning!?

Årets kollision: Jag springer in i Cicci när hon filmar sig själv.

Årets projekt: Sätta ihop karaokemaskinen.

Årets stöld: Cykelstölden PÅ Sophias gård med sprayning

Årets namnsdag: Cecilia hade namnsdag och jag råkade höra det på Keno, tydligen tittade Cicci också på det. (reklam under ett program)


Årets familj: Mamma majs, pappa popcorn och lilla chipsabarnet

Årets gäng: Tjejmaffian på Jägers som ingen vill jobba med. (oops)


Årets dialekt: Dalmål

Årets taxiresa: Taxin går sönder på väg in till stan och vi fetkinkar och går utan att betala.

Årets utklädnad: Batman

Årets farväl: Rydsgård

Årets sämsta foto: Halloweenfotot på Slagt (uuuh!)

Årets kaffekokare: Ciccis nya som var så ny och modern att vi inte förstod hur den fungerade.


Årets club: Clubjoel (inklisive förfest)

Årets stamp: Gms på Halvandet

Årets utefest: Basecamp ute vid Sturup

Årets V.I.P: Jag fixade på nyår. Screw the kö!


Årets jury: Vin-drickar-juryn

Årets familjefest/gängfest: Alla på alla. PARTY!

Årets fylla: Carro (jag) säger "ska ni ska få mig ut denna kväll (Ciccis födelsedag) så ska jag jävlar i det bli full". Blev så full att jag fick gå hem. (Bli släpad hem..)  =/

Årets gemensamma fylla 1: Jag och Cicci släpper hämningarna på Lorensborg och gör bort oss totalt.

Årets gemensamma fylla 2: Personalfesten på Hipp. Jag och Cicci får gå hem när alla andra börjar bli i gasen. Gå? Ragla!

Årets personalfest: 7-kamp på Jägersro

Årets förfest: Kartbok och Världens 7 underverk!

Årets raggningsreplik: Vilken söt svans! (Batman raggar på djävulen)

Årets förfrågan: Ska vi dela en vinare?

Årets "dagen efter": 2ggr X 2 brödrar. JAG MED!!! *high five* (tolka själva!?)


Årets vetenskap: Jag är ambidexter och Cicci är högerhänt.


Årets fel-hörning: "Ask kinder till askkopp till gräskopp"


Årets mysterium:

Cicci läser: En gripen för stöld på Indiana Jones.

Jag: Vad stal han???

Cicci: Indiana Jones!?


Årets förklaring:

Cicci: Jag köpte glasunderlägg på Ikea.

Jag: Köpte du sånna glas-underlägg?

Cicci: Nej inte sånna i glas utan glasunderlägg.


Årets fundering: (jag köper present till mormor)

Jag vet inte hur gammal man är i den åldern!?


Årets "man-lär-sig-något-nytt-varje-dag": Jag utbrister:

FINNS DET HACKSPETTAR I SVERIGE!?!?!?!


Årets dummaste uttal: (jag på knasigheten)

Är det inte, typ, så olagligt att äta hela familjer i andra länder?


Årets tillbakablick: (jag dagen efter)

"Det är inte så att jag har minnesluckor, jag kommer bara inte ihåg! "


Så tokigt det kan bli.
2007, ett år vi inte glömmer i första taget.
Som tur skriver ju Cicci upp det mesta som jag råkar slänga ur mig och våra halvtokiga konversationer. Vi ska spara till en bok! =)


Själva årskrönikan kommer i nästa inlägg.

Peace out 2007-town!


Kommentarer
Postat av: Sally

Alltid trevligt att läsa juu :)

2008-01-04 @ 11:46:59
URL: http://lunaqueen.blogg.se
Postat av: Tazy

Haha vad trevligt. =)

2008-01-04 @ 13:05:34
URL: http://tazy.blogg.se
Postat av: M i Sthlm

Kul att du kände igen dig.
Valium har jag faktiskt inte blivit tipsad om... ännu. ;P
Ha det bra!

2008-01-06 @ 22:43:44
URL: http://livetenligtmig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0