Oplanerat röjj?

Hehe OJDÅ! Det första jag gjorde när jag gick upp idag var att radera lite ur nattens/morgonens inlägg. Lite vårdat får man uppföra sig i sitt skrivande?
Men det var en känsla och den ville ut. Hade faktiskt hur trevligt som helst igår ändå. TROTS att det kanske inte gick som planerat.

Men men, här satt man och var bakfull som ett gammal ägg. =/
Ska jobba sen och hade gärna sovit ett par timmar till. Jo tack.
Pappsen ringde och väckte mig innan med sin glada gubbighet.
-Ska du haaa bilen äller!?
-Vad fan jag vill inte ha nån bil jag vill sooooova. =/
Sen lite fotbollshistoria som alltid och lite snack om dittan dattan. HEJDÅ!
Sen var det ju kört. Sova... känner inte.


Jaha vad tusan hände nu? Får tänka efter lita snabbt.

Cicciluring kom hit på en förshot. HOTSHOT! (galliano i botten, kaffe och grädde på toppen)
En som snabbt blev fler. Cicci fick även äran att göra sina första shots som blev hur bra som helst! Möhe gott i nam nam!
  
Sen kilade vi iväg till vårt bokade bord på Debaser. Legg i dörren.
"Hur gammal måste man vara för att äta här!?"
Sen kom vi in och då skulle dom ha inträde.
"KOSTAR det att komma in och äta!?"
Eftersom det var massa band som skulle spela så fick man inte tillbaka inträdet när man ätit vilket man får annars.
Nej glöm det sa vi och ville ikke betala vars 110 spänn bara för att få komma in. Ser det ut som vi bryr oss om några amatörer liksom!?  Nej nej!
Så vi tog bussen ner till stan och käkade maod på La Empanada. Sen satt vi och smälte maten och läste tidningarna en timme och massa mobilande.  VI ÄR BUSINES WOMANS!!!
 Mycket upptagna var vi.
Sen "läste vi upp" och begav oss.
Promenerade till Lilla Torg för en öl på Gökboet. Försökte få ihopa allt till lördag. Fan ta er som strular till det!
Sen kilade vi vidare till Grappa och kollade fotboll (tydligen) och fick ner ett par bärs till. Vilket gäng, engelskmän, norskar, danskar och norläningar. Hehe.
Som sista woman på plats satt vi kvar och hann bli bjudna på nån "V.I.P baccardi bjudning" Jag fattade inte riktigt men fick avböja eftersom jag jobbar på fredagkväll. =(

Då var det dags att röra på oss, efter en liten tur till toan. Lite refill så att säga. Jag som (oftast) inte hade med mig något gick loss i Ciccis sminkväska. MÅLA MÅLA!
Skulle låna sån "flytande" I ögat. Det gick ju inge vidare. Slutade med att allt rann ut I ögat och i ren frustration så målade jag lite på kinden också.
"SE INTE SÅ LESSEN UT" skrek Cicci på mig och fixade till mitt clownfejs. BLÄ!

Taxi till Crown (som var dom enda som hade öppet) pip i metalldetektorn som alltid och sen av någon andledning, trappan upp. =/
Av med jackorna baren nästa! Tjo faderittan!
Efter ett par varv på detta ställe med 90% manlighet så hittade vi två bruttor som vi satte oss med. Tydligen en gammal klasskamrat till mig och det tog sin lilla tid innan vi förstod var vi kände igen varandra från. Trevligt!
Cicci hittade sin nya sing-a-song kompis och jag fick uggla med hennes kompis som mest var full och knepig. Jag gick ifrån henne ett par gånger.
Sen när drickan började ta slut och alla pratade med alla (förutom jag som satt ensam på hörnan) så såg jag min öppning. Hittade en snubbe med Arsenal tröja och kilade dit med raska steg för att snacka lite fotboll. Plötsligt stod jag och Cicci med varsin drink i handen. =/ Hoppla!
Charmighet is the shit! Mycket otrevlig kille som KUNDE vara tevlig.

När musiken började likna vår stil begav vi oss upp på dansgolvet.
Var väl inte det lättaste för ALLA skulle dansa med oss. Knepig kines som stod och tittade och en annan som jagade Cicci lite sådär ODISKRET.
Helt plötsligt svänger jag loss med denna latonosnubbe som halft kunde dansa. Visst kan man vara trevlig och dansa liksom men när denna överäckliga snubbe börjar slabba en på halsen för att sedan försöka slicka en ner längs halsen så var det bara tack och hej! Hade jag haft en tantväska så hade han fått en lusing. En utskällning funkade ikke eftersom han inte var svensk. Ne, fakk jo!

Så vi tog en runda, hittade en av tjejerna i baren och där helt plötsligt fick vi en drink till. Någon anannas-sak som var riktigt god. Micke bjöd. Cicci: Ooooh, får man smaka! Varsågod! Yeah!
Han var mycket trevlig och var inte ute för att kladda på unga tjejer. Det lät ju bra. =/ men som sagt, MYCKET trevlig kille!
 Här står jag och kniper med munnen. =/
 Nyfunna, gamla vänner? =)

Sen var det slut i rutan och dags att kila hem. Jobbig kines på Cicci och jag stod och stampade för NU skulle vi kila. Hej hej.
DÅ! DÅÅÅÅÅÅ!
Jag som klarat mig utan större pinsmheter. (förutom smink i ansiktet) gör VÄRLDENS tabbe i garderoben.
Cicci försökte spela som ingenting och hjälpa mig diskret ur denna situation likaså jag. Sen rusade vi till hissen för att bryta ut i asgarv. FAAAK VAD PINSAMT!
Samtidigt kom två snubbar in i hissen och undrade vad som hände typ. Det lät roligt sa den ena. Jodå, ni skulle bara veta! =P

Sen lullade vi hemåt för en bulle och Cicci rånade mig på mina sista slantar och sen kilade jag upp för ett ilsket (men ändå inte) inlägg och sedan film och däcka.

TOKIGT!

Som avslutning måste jag ju ha Jason Mraz. Vad kul att hans låt blivit så pass "stor"?
Min och Carros Gran Canaria låt.
Som vi skuttade runt till denna och jag lyckades ÄVEN trilla lite i trappan till denna. =) Med glädje så klart! (men inte så konstigt eftersom den gick på repeat)
Uch, över ett år sen. JAG MÅSTE UTOMLANDS!!!

Min presonliga favorit-mix (?)
Jason Mraz I´m Yours:


Nä, nu ska jag försöka amla ihopa mig och bli klar för jobb. UH!

Peace out röjj town!

Kommentarer
Postat av: Sara

helt klart skön den me :)

2008-04-09 @ 17:15:07
URL: http://lunaqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0