Olympiatravet. Alla heter Glen i Göteborg?

Äntligen ett par timmar att flappna av.
Äntligen lite bättre. Äntligen!

Har som sagt varit dundersjuk nu i över en vecka, NU kan man nog säga att jag "bara är lite förkyld". Det lilla som är kvar. Har jobbat bort det värsta samt även därför dragit ut på skiten.

Enligt stammisar på jobb har jag fått många kommentarer i stil med:
"Vad snygg du är idag"
"Vad du ser pigg och fräsch ut".
Tydligen blir jag uberhet i feberfrossa, kallsvettningar och extra pilsk av min dimmiga pillerblick. Ja och en lagom flummighet p.g.a hostmedecinen.
Roser på kinden och solsken i blick?

Som sagt, jag har levt min senaste vecka genom att sova och jobba. Uppåt på morgonen, ner på kvällen.
Konstant! Kan inte vara nån bra mix men det hjälpte och nu börjar saker bli bättre.
Dom sa till mig på jobb.
"Men Carro, du hade VERKLIGEN behövt vila dig och ta det lugnt en dag... kan du jobba extra i morn?"
Hehe, givetvis. =)

HUR SOM HELST!
Jobbade fredag kväll/natt och fick lyckligt nog kila LITE tidigare för att förbereda morgonens avfärd.
Hann hem och "vila huvudet" lite innan det var dags stiga upp och måla nyllet lite snabbt och packa kaffet.
Mellan 6-7 hade vi sagt att det var avfärd.
Jag blev hämtad sist och tryckte in mig i bilen och så var vi på väg!
Kanonväder!

Flams och trams och hur skoj som helst. Tröttnade dock redan efter 10 minuter och ansåg att det var dags för en "bensträckare".
Första stoppet blev i Ängelholm där vi välkomnades med "HEJJA RÖGLE" som vi fnissade lite åt.
McDonalds. (första) Där stod vi och ryckte i dörrarna i väntan på att få komma in och köpa frulle.

 Första bensträckaren i Ängelholm.
 Något tveksam här asså...
 Öppna dåååååå!
 5 minuters LÅÅÅNG väntan.
 FRULLE!

Sen var det dags att bege sig igen. Denna eeeeeviga resa.
 On the road!

Nästa stop blev inte så långt senare. Minns inte riktigt var, men nån mack nånstans.
Såg väl rätt kul ut när vi stannat vår lilla (LILLA) bil och fem töser hoppar ut.
 Linda diggar djungelvrål?

Sen var det dags att åka IGEN.
Hann ända till Varberg innan vi tog nästa stop.
Tanka och McDonalds. När vi körde fram till luckan så sa tjejen att hamburgare serveras  inte från om 5 minuter. Så vi backade och väntade in dessa 5 minuter.
Sen körde vi VÄRLDENS krångligaste beställning som antagligen vem som helst hade fått damp på?
5 veliga brudar är då inge skoj.
  Väntan i Varberg.
 Louise försöker skriva ner vår beställning. Gick INGE bra.
 Tråkigt nog ser man inte den frustrerande arbetande tösen men vi hörde henne!
 Äta i bilen. Sekunderna innan Linda spillde ut sitt kaffe ÖVERALLT!
 Lindas spillande ledde till ännu ett stop lite längre fram.

Efter detta stoppet körde vi gärnet för att försöka hinna fram till bestämmt klockslag.
5 yra höns som letade efter en travbana. Stressade upp oss i onödan och hittade rätt direkt. Hur lätt som helst liksom. Visserligen har jag och Cicci jobbat där något år tidigare (2006 tror jag) men då gick bussen direkt dit från där vi höll hus på den tiden vilket som var Hisingen.

Väl framme packade vi ihopa oss för att försöka hitta in och hitta PÄR!
 På plats, Olympitravet nästa!

In och leta efter någon som kunde hjälpa oss, men som vanligt vet INGEN NÅGOT om var hur eller när.
Till slut fick vi tag på denna underbara Håkan (all ros till dig) som personligen tog hand om oss och visade.
Jag och Cicci hamnade i en "öl-vagn", som gärna ville rulla iväg, där vi skulle pumpa ut öl för allt vi var värda vilket som till slut ledde till att allt la av. Pumparna hann inte med vårt tryck. =)

Linda och Louise hamnade i ett "hus" där dom sålde öl och hamburgare. Michelle hamnade i ett annat "hus" med någon efterbliven tös eller vad hon sa. =/
 I väntan på att vi öppnar.
 Cicci in action.
 Louise gliiiider. 

När vi väl öppnat så var det full rulle. Populärt med skånskor och trevligare "goa gubbar" får man leta efter.
Givetvis träffade vi på en del stammisar från Jägers också. Härligt!
Jag bad ett gäng gubbar om dom "inte kunde hänga vid oss och vara våra stammisar" vilket dom tog på fullaste allvar. Ett härligt gäng.
Sen la våra pumpar av då dom inte hängde med vårt tempo vilket ledde till att vi kunde glassa och käka.
Fick oss varsin burgare av Louise & Linda.
Under vår paus fick Cicci världens erbjudande : "du får 100 spänn för en öl och ett bett på din burgare".
Eftersom vi inte kunde servera någon öl gick hon miste om världens erbjudande. =P

Att vi var skåningar var både bra och dåligt. Många tyckte det var kul och en del skulle givetvis dissa MIF lite och snacka allmänn sport. Kontring: ALLA HETER GLEN I GÖTEBORG!?
Cicci sa dock till mig lite i smyg "starta nu inte något krig här va". Haha sen hittade hon något klockrent! :
image938
Alla (allt?) heter Glen i Göteborg?

Sen försökte vi så gott vi kunde men det blev inte många öl gjorda där så vi glassade vidare och sålde slattar som folk mer än gärna köpte. En kille blev så glad för oss att han i slutet kom fram med varsin ros till mig och Cicci. Jag blev så rörd att han fick en slatt till och då fick jag en ros till. =)
 Das roses.

   
Folk på Åby!? Bilden med hästarna (bild 2) är det loppet som Going Kronos skulle vara med i men vad hände där!?

"En som var lite besviken var Lutfi Kolgjini. Hans stjärna Going Kronos slutade oplacerad.

- Så här lätt är det att låsa loppet när samma tränare har tre hästar med. Dessutom var det en trött fransman i "dödens" och det är inte mycket att säga om. Going Kronos kändes jättefin men kunde inte ta något i den snabba avslutningen. Han mår bra och hade bara 84 i puls efter loppet, sa Lutfi Kolgjini som inte hade bestämt nästa start för sin stjärna"


Sen fick vi två snubbar på halsen sista timmen som stod och asgarvade åt oss när vi sa "Zlatan". Det var skitkul.  =/
Sen fick jag en utskällning för att jag inte kunde stå för att det "inte var mina riktiga ögon" (dom är blå... so  what!?) och Cicci blev kallad "dum i huvudet" för att hon inte ville ta emot 45 spänn i dricks. (efter ha blivit utskälld för att ta dubbelbetalt).
Mycket underliga killar som sedan ville att vi skulle ringa dom om vi skulle ut i Göteborg på kvällen.
 Haha =)

Efter ha plockat ihopa och skrivit våra papper så var det dags för oss att bege oss hem efter 10 timmars betalt arbete. Dricksen var två tummar upp! Man kan säga att lönen ligger i lä där ;)
Så vi begav oss hem.

Jag underlättade för Louise genom att köra en bit och efter ett sista matstop på McDonalds IGEN så var vi på väg hemåt. Snackade om en dricka i stan med vi la ner den tråden. Dessutom skulle jag börja jobba 10 på söndgen. BLÄ!
Mycket vettiga och allvarliga ämnen som jag och Louise pratade om i framsätet!
Man lär känna folk mer och mer. =)

Är man nöjd!? Var det värt det!?
JA! En mycket trevlig dag med gänget. Me likie!
Tack till töserna och väderguden!

Dagen efter:
"Publiken på Åbytravet uppgick till 17.068 personer. De fick njuta av trav i världsklass i det härliga vårvädret. Förutom Olympiatravet fick de bland annat se...

...Storfavoriten Fama Currit vinna enkelt V75-1. Den Petri Puro-tränade hästen vann på nytt banrekord på Åby, 1.11,5 för Johnny Takter.

...Björn Goop tog en dubbelseger på V75 genom Manhattan och Global Investment. Båda hästarna tränas av pappa Olle och gjorde rejäla insatser.

...Åke Svanstedt nöjde sig inte med fullträffen i Olympiatravet. Han skrällde även med Stefan Hofling-tränade Cobra Kejs i V75-5. Hästen tog ledningen och höll knappt undan före favoriten Cocktail Zon som angrep via open stretch.

Sju rätt på V75 gav 2.444.229 kronor till nio vinnande system."

Måste ju avsluta med låten vi skrålade till under ett antal gånger på resan,
man måste ju stå för vad man är! ;)
SKÅNELAND!


Jisses, vilket inlägg det blev! Men så kan det gå när fem skånskor beger sig till Götaland!
Tror ni man var trött när man jobbade 10-19 på söndagen? Jag vet!
Sen var man äntligen ledig och i kväll ska man inte jobba från klockan 19. Så nu blir det en solskenspromenix innan jobb.

Peace out fan vad kul vi hade i Göteborg-town!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ser ut att ha mysigt roligt :)
Eller ngt =) *haha*

2008-04-22 @ 10:00:28
URL: http://lunaqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0