Insats? SOL!

Kul ord egentligen... säg det många gånger liksom! =)

Vilket fall som helst.
Igår gjorde jag en insats. Jag lagade mammas cykel. (som antagligen jag haft sönder)
Jag gick t.o.m ner och pumpade skiten för trevlighetens skull. Braaaa av mig!

Efter detta "klipp & klistra" så gjorde jag ännu en insats.
Jag begav mig till Brantevik för att försöka ta itu med den så väl semesterformade booodyn som man fixat sig.
Lat och seg som man blivit så blev det inte många kilometrar sprugna. Efter fem minuter kändes det som en evighet. Ucha. Kondition? Känner ikke! Fast både jag och Cicci lyckades kämpa på en stund innan vi satte oss i solen för att stretcha. Naaajs!

Upppiggad av förregående dag så var man rätt "på topp" och laddad.
Gjorde en insats på jobb genom "jobba extra ett par timmar" vilket som ledde till en heeel dag. Suck!
Fler timmar fortfarande bra timmar? Njaaae
Efter vi äntligen hade stängt (gick visserligen rätt fort) så begav jag mig hem för lite "skepp o´hoj". Somnade väldans gott. Typ...

Idag vaknade jag av en trött men glad Cicciluring.
Vi hade tänkt göra något åt våra solfattiga och fisiga solbrännor. Vi begav oss till Ibiza! (detta innebär att vi begav oss till Ciccis mammas balkong som KAN vara, om inte varmare, än en toppdag i solen på vilken semesterort som helst).

Efter 3 timmar (+- något) så tog jag mina varma och "lätt" solbrända kropp hemåt. Tyckte dock inget speciellt, kanske lite röd om kinderna? JOJO!
Jo längre tiden gick ju rödare blev jag. OCH VARMARE!
Ibiza is the SHIAT!
Visserligen kommer dagens "sol" inte hålla men det var skönt med lite värme efter en hel vinters kyla.
Passade även på, dagen till ära, att ta oss årets första sol-öl.
En iskall öl i solen!  Bra frukost där asså? Men just denna känsla. Finns inte mycket som går i samma klass asså! Mmm.
Sen var ju dagen dömd... la la laaa.

Sommaröl!
image969

Kilade som sagt hemåt för att bli klar för att kila till jobb.
Match och massa bokningar.
Haaaarlig syn man möts av när man närmar sig jobb! =)
Dessa blå/vita flaggor!

Utanför jubb. =)
image970
Lite klydd med kanalerna och fullt med folk. Blev som det blev.
Skulle jobba 3 timmar? Jaaaaja, fullt pass ännu en kväll. Tokigt värre.
Petrabus kom dock förbi en stund och lättade upp både stämmning och energin. Tack =)

Jag som hade tänkt ta en kväll för mig själv. Testa att ta ett bad, även om jag alltid blir uttråkad efter ca 5 minuter. Men lite så, pyssel. Kanske städa och dona lite. Sket sig rätt snabbt.
Men nu när jag kom hem sket jag i vilket och tog väääärldens dusch. Välbehövd!
Man behöver varva ner!

Så nu ska jag ta mig ett glas vin och "sånt" innan jag däckar.
Ska hinna promenixa i stan i morgon/idag innan jobb. Full rulle!

Tänk vad lite sol kan göra, man blir ju helt glad i både kropp och knopp! =)

Peace out hejja "solar" town!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0