Jag har "det"!

Det är lite halvknepig stämmning på jobb nu. Alla vet att något SKA hända, hur det blir vet vi inte. Vi vet ingenting. Lite tungt och tråkigt. Vi satt och tjurade lite på afterworken igår.
Har blivit så familjärt där. Man förlorar verkligen en del av sig. Familjen.
Vi har kökspersonalen som är "retande storebror men ändå beskyddande"
Kiosk/barpersonalen som är "oskyldiga lillasystern"
Resturangfolket som är "lite finare och håller sig  för sig själva" 
Cheferna som är "omtänksamma mamman men ändå lite käcka"

Igår när jag kom så hoppade jag ut i köket: HAR NI SAKNAT MIG!?
Givetvis i kör, NEEEJ, så lugnt och skönt det varit. Haha tack! ;)
Sen kilade jag ner med mina saker och där stod chefen. Han: Heeeeej!
Heeeeej Zoran, har du saknat mig!?  Han: Jaaadå! =)
Vad braaa, sa jag.

Sen snackade vi lite om hur allt skulle bli, ingen vet ju något. Fick bara veta att vi som är där alltid ska på möte nu nästa stordag. Vi får se, i värsta fall så bojkottar vi och protesterar!

Men men...

Jaaa, en söt liten farbror gjorde min dag helt igår!
Att någon kan säga något som bara gör en så uberhappy. Taaaaack! =)
Han tog tag i mig när jag var ute och rensade upp lite.
"Ursäkta mig fröken, jag måste säga en sak till dig"
Jaja, var god...
Du har "det"
(här trodde jag gubben sa dejt och skulle ha sig en lusing) Ursäkta?
Ja, du har verkligen "det". Jag har suttit här och tittat på dig och det är så roligt att se en så färgsprakande och bubblande personlighet! Serviceinriktad som få.
(Ååååhhh, tack, fortsätt haha!)
Jag har själv varit i branchen sen jag var 13 och rullade ut min första blomstervagn. Det är inte vanligt att se någon som passar så bra som du, verkligen ett nöje att se dig arbeta!
Tack snälla sa jag, det var verkligen kul att höra! Det är inte ofta man får så varma ord.
Nu kan han ju vara  helt lost och ensam men jag VET ju att han har rätt, jag kickar ass när jobbefejjan är på! =)
Trevligt trevligt! =)

Gårdagens tabbe.
En kille frågade på engelska om öl.
Så sa jag att ska han ha starkare saker än lättöl så fick han gå till baren.
Då undrade han var närmsta låg, där kom min härliga tabbe.
"If you go straight ahead and then to the ditåt" *pekande*
Fick helt hjärnsläpp. Men han fattade och kilade och jag och Lollo började asgarva, så frågade jag killen bakom (som råkade vara en kalaspingla!!!) Så kan man inte säga va!?
Haha nej, sa han. =)
Så går du "to the ditåt" så hamnar du hos Linda! =)

Uch ja.
Träningsvärk, hemska hemska!
Tränade i måndags efter 2-3 månaders uppehåll.
Det var inte populärt för den nu semesterformade kroppen. =/
T.o.m huvudet ser ut som en köttabulle haha. Fyyy!
Så nu ska vi träna (försöka) och för att fira att vi varit så duktiga så blir det öl och fotboll i kväll!
El underbaro!

Cicci är vaken!!!
Hallelujjah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0