Helgen!

Vad  kan man säga om helgen!?
TOOOOOKIG?
Fartfylld?
Joooodå!

Efer ha varit hos Carro i torsdags så blev det film när jag kom hem.
Petra hade frågat om jag ville komma ner till KB och se Ne-Yo men det fick vara så. Orka ut och ränna i kylan mer än nödvändigt! =P
Men då vi började smsa varandra (jag & Petra) vid 4-5 tiden så slutade det med att hon ringde och efter några sekunders "heeej"ande på varandra så var det Loppan som tog över hennes telefon. Slutade i 20 frågor som blev så mycket mer än så. Försökte lura ner mig till Campus men det ville sig ikke (först...)
Efter ett antal frågor till och sedan några intima frågor så gav jag upp och sa att jag skulle komma ner. Han ville ju så gärna ha en puss. "Men JAG vill inte ha nån jevla puss" kontrade jag med. Ville ju inte ha tack!
Så jag krängde på lite kläder och halv fem (på morgonen) begav jag min ner till Campus för att få mina kläder tillrättade av Loppan och för att se Petra springa runt i köket och joddla eller vad hon pysslade med. =P Haaha! När Loppan började trycka på min näsa bestämde jag att det fick vara nog och SMACK så fick jag mig min puss. Snopet värre. Men nu kunde jag i alla fall kila hem. Stå och uglga nere på Campus är väl ingen hit. Men okeeeej, jag vet att du gillar det Petra... eller vad det handlar om. =/ Så jag kilade hem och kunde slänga av kepsen för idag. Knåpade ihop en lagom yr dikt till Petra och sen var det adjö.

Fredagen var iofs rätt slapp.
Sov inte allt för mycket men lagom för att orka med dagen.
Vaknade dock TIDIGT av ett sms från Calle där han skrev att han sett mig, Cicci och Carro i sydsvenskan.
Hur ofta är vi ute!? Precis!!! Och givet jävla vis ska vi hamna på foto som dessutom blev årets pinsamaste bild. SJUKASTE!!! Och givet jävla vis har ALLA sett den och är inte rädda för att tala om det haha, jag skäms!!!
Men men, med en suckande start på dagen gjorde jag mig redo för att kila ner på Skånetrafiken och skälla på dom för deras rövhål till chaffisar!
Som plåster för sveda och värk (hehe) fick jag massa pengar på mitt busskort. Tack tack! Men han som satt där inne ville väl bara bli av med mig och mitt gnällande. Mohahaha! 
När jag ändå var uppe i stan så hann jag med lite shopping och en läskigt god SubWay-macka.
JEEEEVLA Sophia som lurat in mig i det träsket.
Vi käkade ALLTID där när vi jobbade på Hipp.
Galet gott och visst måste man göra mackan exakt som hon gjorde! =)
Efter ha hunnit med att boka tid för min förbannade undersökning så kunde jag till sist kila hem för att ta itu med lite shit på datorn. TRÖTTA MIG!
Sen blev det äntligen kvälla och efter ha bestämt mig för att stanna hemma och bara chillidilla så blev det så. Smått sugen på utgång när Dennis ringde och undrade om jag ville hänga med till Inkonst, men jag kom fram till att jag skulle satsa på att vara hel på lördagen.
Så jag kikade på "Idol" och efter "fredag hela veckan" sen  tuppade jag av. Inte mycket jag fattade där inte.
Tuppade av så hårt att jag legat och dregglat ner mitt hår hahaha. How sexy!!!
Varför berättar man ens något sånt!? Men snälla, ALLA vet väl att jag dregglar!!! Eller blåser bubblor när jag vill berätta något och är ivrig! Hehe.
Men men.

Lördag.
Vaknade lagom i tid och gick upp och gjorde mig klar. Hade fått frågan om jag ville jobba extra på direktspelet vilket jag mer än gärna ville. En vettig helg och en extra slant inför julen. =)
I väntan på bussen ringde Zoran för att kolla om jag var vaken. Givetvis, sa jag, vad tror du om mig!? Ne precis sa han. Men samtidigt förstår jag honom eftersom han dumpat alla nycklarna på mig och eftersom ingen annan kunde öppna.  Men när jag låste upp och skulle ta mig genom köket ser jag kökschefen stå där och hålla på. Så rädd jag blev! =O Dock försvann han sen. =/
Sen hämtade jag våra saker och väntade in Jill eftersom hon haft lördagar innan. Själv var det första gången så jag hade noll koll. Vi startade allt (givetvis med massa klydd, alla tv-apparater och projektorer som skulle strula) men fick till slut rätt på allt. Sen käkade vi frukost och sen öppnade vi.
Tydligen hamnade jag i köket. =/  Det RIKTIGA! Visst, flippa en burgare okej, fine. Men jag skulle fixa dagens, som var karré med sås nån kass kål och sås, kycklingciabatta, entrecoté med pommes och sås, pyttipanna med perfekta ägg (skitlätt liksom) och hamburgartallrikar. VÄRSTA!!!
Det enda jag tänkte när Jill bad mig om en entrecoté var "är det inte en sån man beställer och så kommer den bara sen liksom?!" Men nej nej, det fick bli min sak att ordna. Eftersom jag inte hade vanan för sånt så gjorde jag vad som jag tyckte blev bra och eftersom ingen klagade på hela dagen så antar jag att jag skötte mig okej. =/
Sen stängde vi köket och då var det bara baren kvar. Inte så farligt, mest öl som gick. Men det var ju lördag så folket passade på. Gjorde dom helt rätt i!
Sen när all äntligen var över så städade vi det sista och sen kunde även vi kila.
Hm, jag tror att jag låste rätt men eftersom ingen sa något på söndagen så antar jag att jag skött mig. =)

Under lugna stunder i baren hann jag med lite smsande med Cicci där hon föreslog en öl på Möllan på kvälla. Så det blev bestämt. Jag slutade 17.30 och 20.30 skulle vi mötas hos mig.
Efter en liten tradig vecka mellan oss så dök Cicci upp med två "förlåt-plopp" och ett paket ciggaretter. Så rörd jag blev, tack så mööööhe! =)
Sen tog vi oss en öl här innan vi begav oss ner till Möllan.
Blev en mycket intressant kväll då var så sjukt seriösa och allvarliga. Många djupa samtal... många tankar.
Stötte på en arbetskamrat utanför när jag stod och fäktade och berättade något viktigt. Jaaadå! Här står jag och vevar!
Efter nån öl på Nyhavn (med trevliga tyskar brevid...!?) så kilade vi in på Mascot för lite miljöbyte.
Mer folk och bättre tryck, fortfarande var vi helt djupa! =)
Då vi ansåg att det var nog var det dags att kila hem, vissa skulle jobba på söndagen... *suck*
Kommer upp och ringer Carro som lovat, hon fattade inte mycket av mitt sludder men ställde upp som en vän och halft beordrade mig om saker jag skulle ta itu med efter mina stora visioner (faaaking horoskop!!!)
vilket slutade i ett tjaffs och hade Carro inte fått mig så "förstående" så hade jag återigen kanske uttyckt mig på sätt som jag skulle ångrat dagen därpå.

Vilket som, så ångrar jag inte något. Nu är det helt kört och jag funderar på varför jag ens skulle vilja förstöra något som jag redan har för något som jag kanske vill ha sen, eller "egentligen".  
Nej glöm det, det var det absolut sista jag behövde för att även jag skulle få in i min lilla ärthjärna att det är bra så! Det var fint? Men samtidigt inget nytt, same old bullshit.
Det kommer inte bli bättre, vare sig med snack eller annat. Nu har jag trott klart. Boojaaah!
- Gå vidare Tazy!!?
- Japp, jag SKA!!!
Tack och hej!

 I väntan på Cicci. Ser ni nu alla vad jag förklarat!? Varenda jeeevla gång! Lurifax!

 Hemma från Möllan. Till Carro, det ÄR hamstern. Va nu lita glaaa!

 Hehe, var tvungen. Nyckelvakt! =P

Söndag.
SUUUCK!
Småtung i huvudet och inge alls sugen på att gå upp men lyckades resa mig för att nå min telefon och ringa Carro för att se om hon var vaken. Hon var jättevaken eftersom hon varit uppe hela natten. Då säger jag: Jaja, men då ses vi om en halvtimme. Då kläcker Carro ur sig, "men gumman lilla, vi börjar inte från om två timmar" SUUUUCK! Jag hade ju glömt ställa klockan rätt så jag gick upp två timmar för tidigt, I ONÖDAN! Så jekla typiskt. Moooooo!
Sen kom vi iväg, blev hämtad och vi hann kila en sväng på Jägersro Center. En liter proviva och sen höll jag flabben. Givetvis var det jättepoppis i köket att man var bakis. JÄTTEKUL!!!
Men alla vet att dom stordagar då jag kommer med en stor kaffe från McDonalds i handen, då är det kört. *lol* Men men, sån är jag och denna dagen blev det en proviva, dels av grypptryck och dels för att jag hunnit med en kaffe hemma.
Dagen rullade på och vi hade en del att göra. Faktiskt!
Till slut var vi färdiga och tog oss en afterwork.
Tur att vi inte har brandlarm inne hos oss för SHIIIAT vad det har brunnit hos oss. Vi är lite tokiga med våra prylar... =O
Hm, kan folk tänka, men tro mig, det är INGEN fara! =)
Sen blev vi hämtade och jag som var lagom glad i hatten fortsatte med det tills det var dags att tuppa av!

Idag, måndag.
Hur korkad får man bli!? Varför tänkte jag inte så långt!?
Men igår var det ett måste, idag känns det bara så onödigt!!!
Hade tid i morse och skulle kollas, på grund av jevla gårdagen måste jag vänta MINST tre veckor till. Så jevla typiskt! Moooo, mooooo mooooo!
Sen har det varit liv hela dagen, först ville jag bara gå och lägga mig och tycka synd om mig men sen vände jag om allt till positiv energi och fick en massa gjort. Rensat ännu mer i garderoben, varit och slängt MASSA saker i sånna miljöboxar. Packat ner lite glas i fler lådor. Lite smått och gott.
Idag var en ny början, lite småfusk men nu jevlar! =) Hejja mig då!

Nu har jag diskat och donat och sitter här och tittar på fotbollsgalan. Letar ju efter Jonas, hihi! =)
Tomten och Dogelito, haha, inte kloka!
KAN det bli Marta som får fotbollskanalens hederspris!? =O

Men nu får det vara bra för idag, inge mer bloggande för mina fingrar! =P

Peace out bloggtown!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0