Skandal!

"Varje person som går på fotboll bär sitt ansvar. Varje person måste ta ansvar för sina handlingar, sin kärlek, sitt hat, sin glädje, sin galenskap."

Ja verkligen! Det är så trist att matchen mellan Danmark och Sverige tvunget skulle sluta som den gjorde. Visst, Sverige vann, men på vilket sätt!? Jag hade hellre sett att vi slagit straffen och kanske vunnit, kanske spelat lika. Så jävla tråkigt.
Men jag tycker absolut att Herbert Fandel gjorde rätt!
Skandal är allt jag kan säga! 

Får nog blogga baklänges denna gång då jag börjar med gårdagen. Dagen började bra. Visst var man lite yr i hatten då Micke skickade sms. "Är du vaken, jag kör nu" Haha, upp fort som fan. "jodå, jag är uppe" haha. Slängde i mig kaffet som stått på helt för länge och på med ett par shorts och en tröja! Lagom snurrig i hatten!(den som jag blev av kvällen innan utan att ens ha haft!) Hade lovat att jag även denna gång skulle följa med Mickeman när han skulle tatuera sig. Denna gång på ryggen. Jag var stöd. Även om jag mest satt och skrattade åt hans smärta (som sist). Men jag var med =P Fysiskt. Knoppen kom inte igång från nån timme senare.  
Tog en timme ca och sen var jag hemma igen. Satte GENAST på nytt kaffe och fick i väntan ett sms av Cicci. Hon var på väg hem sen kvällen innan och vad passade då bättre än en slurk kaffe och skitsnack!? Ca en timme senare var jag själv igen. Satt och började planera kvällens aktiviteter. Hade bestämt med Micke att vi skulle se matchen i Folkets Park. Sen blev vi fler och fler. Som väldigt många fler! Härlig stämning!
 

http://sydsvenskan.se/malmo/article243086.ece 

Slutade med att jag på väg till Parken mötte upp Andy och sen väntade vi in Micke och till sist Anna. Sen satt vi utanför och laddade upp med öl och bara mös i solen som dök upp till sist. Sen blev vi fler då Tony dök upp från ingenstans. Efter druckit upp ölen tänkte vi att vi skulle kila "in". Där var inget "inne", man kunde haft med sig drickan in. Typiskt! Men vi slog oss ner på filten i väntan på matchstart och efterhand dök några av Andys kompisar upp. Helt plötsligt är han tillbaka med Fimpen och stor påse med öl! =) Haaarlit! Matchen i sig, vad ska man säga, den började underbart, slutade som den gjorde...Är det liksom NÅGON som missat vad som hände!? Skulle inte tro det.

      
Utanför, vi på filten, folk, dommarna, förvirring, beslutet!

Efter allt kaos var det rusning ur parken och tydligen fest hos Andy. Jag som trodde jag skulle yra med Cicci fick ändra om planerna. Hem om för lite ombyte och snack med tanterna som tydligen festade här och sen på språng igen. Jag och min vinare haha. Höll mig mest i köket och umgicks med den delen av festen, resten höll till i vardagsrummet. Sen efter ett samtal med Henkan så bjöd jag in honom (utan att prata med Andy) men det löste sig. Henke stod för underhållningen i vardagsrummet och senare delen av kvällen höll jag mig mest på alla fyra och kröp runt. INTE av den andledningen utan för att jag tappade kulan typ 100 gånger och varje gång någon hittade den så tappade jag den igen! Till slut gav jag upp men Andy sa dock att han hittat den idag när han städat, det tackar vi för! =)  Antar att jag stått och suttat på den (gör tydligen det när jag är nervös) och efter hela matchens spänning så gav den upp till slut. Efter nån timme ville Henkan på skutt så vi begav oss. Campus nästa! Fy på mig. Kebabtallrik deluxé. Naaaajs! Sen hem och däcka. Blev tydligen sent ändå. =O 
 

Fredag.
Träna, dricka kaffe och "sola" hemma hos Cicci. Sen var det middag hos mig. Den berömda lasagnen! Mamma hade lovat att bjuda på den någon gång och Cicci hade tjatat i en evighet. Mat och lite vin och sen slog Cicci och jag oss ner i mitt rum för att smälta maten och se på Talang något på 4an. Såååå söt han skånske killen var! Hejja! Sen ringde Dennis och frågade om vi ville med till stranden och spela boll och grilla och så. Vi bara skrattade, tittade ut på vädret och sa att vi faktiskt bestämt att ta EN ÖL på Möllan. (vi trodde det skulle börja regna, tji fick vi) Som sagt, jag och Cicci skulle ut och ta EN öl. Chilla och umgås vi två. Blev inget av det. I stället blev det en öl för mycket och en jäkla massa folk. Först satt vi själva och då kom tre snubbar och satte sig tills dom skulle vidare, sen kom två nya (typ, folket bytades ut medans Cicci var på toa, så jag förstår att hon blev snopen när hon kom ut) Sen hittade dom ett eget bord och då kom en knepig kille och satte sig, helt ball kille. Superbög och superttrevlig! Sen dök Tim upp och så mitt i allt kom Bobo med kompis förbi och joinade oss. Blev en trevlig kväll och när dom stängde där så ville vi inte ge upp riktigt än utan vi satte oss på en annan pub för en sista öl. Sen snackade Tim om efterfest hos sig men jag ansåg att jag borde gå hem eftersom jag skulle upp dagen därpå och följa med Micke ju. Haha.
 Gunnar-på-riktigt.  

Torsdags.
Inventering på jobb plus jobba lunchen. Så jävla typiskt! Kommer dit i tid och så var inte chefen där. Inga papper heller som låg framme. Tar mig en runda och en kaffepaus och bestämmer sen för att nu får det vara nog! Gå upp på kontoret igen och ringer. Han var på väg, så antingen kunde jag fika eller försöka pilla på datorn. Fick en snabbguide hur jag skulle göra och jag fattade INGENTING. Tror jag pillade fel, men det säger jag inte till honom. Han säger att han kommer strax så medans jag väntar pillar jag vidare och kämpar på. Får NÄSTAN rätt på möget men får hjälp med det sista, överkurs! Sen tar jag nycklarna till hela plejset och börjar resan. Så jävla trist att springa runt själv och räkna allt. Drygast är nog fan ölen som det finns 100 olika sorter av och i 1000-tals. Drygo! Färdig med halva stället och dags att öppna inför lunchen. Så jäkla trist, inte alls mycket folk och sålde typ för en summa som var mindre än växelkassan. Upp och lämna och sen ta itu med sista biten, den värsta, lagret. *suck* Enda som är skönt med att springa runt själv är att man kan löka rätt bra om man vill, dock hade jag planer inför kvällen så det blev några minuters solande innan sista rycket. Hem fort som fan för en dusch och lite luktegott och sen ner i stan för en fika med Petra. Som vanligt går tiden på tok för fort när vi ses eftersom vi ses så sällan nu och alltid har en jäkla massa att babbla om. Men, inte så långt till nästa gång. Tjejmiddag nästa vecka, trevligt! Sen ska vi som det ser ut nu ut och resa i år igen. HARLIT!Sen kilade jag hem och ansåg att nu fick det vara bra med denna dagen. 

Onsdag.
Sov typ nada under natten. Satt uppe och skulle ha rätt på det sista (vänta gärna in i sista minuten) Sen iväg! Det blev en bra dag! Som faaaaan! Jag var glad och det känns som en liten sten föll från bröstet. Nu är det bara två stenar till som ska falla tack!Det blev en lång och glad dag och det var jag noga med att sprida. Glädje! 

Tisdag.
Jobba, som vanligt. Måste erkänna att det är lite trist utan Ronny. Lagerpojken! Han jobbar tydligen nya tider nu och kan bara närvara ibland. Synd då han faktiskt sprider lite knepig glädje. Gubbafan! Inte första kvällen! Men men, vi överlevde kvällen och sen blev det ett par timmar framför datorn innan man ens försökte sova. 

Måndag.
Avslutade vår panik genom att få rätt på Falsterbo. Vi höll på att missa det i år, vi glömde att anmäla oss, vilket vi faktiskt inte trodde vi behövde vid detta laget. Men då vi smsat Klaus som lovat oss i alla fall mat och plats för husvagnen (dvs att vi är tillhöriga) och om inte annat att vi kunde förbättra den perfekta solbrännan! Aldrig att man missar den veckan liksom! Mitt 10:e i rad och Cicci 11:e antar jag. Sen tränade vi en sväng. Inte möhe mer denna dag. 

Söndag.
Så sinnes-galet-sjukaste-äckligt bakis! Sjukaste på länge! ÖRK! Natten hade spenderats genom att kräla runt. Kunde fan inte ens resa mig från sängen på golvet. Så illa! Sen en kvart innan jag ska bli hämtad ringer Puh och kollar att jag är vaken. Jodå, låg svettandes i fosterställning. Upp och måla på ansiktet som inte blev nå vidare och sen ner. Blev väl en del hårda ord på Kulan (anser jag) och en massa skrattande, givetvis på min bekostnad. Lika trevligt som alltid. Inte mycket action i mig denna dag. Inte under matchen heller. Efter matchen åkte jag, Puh, Andy och Jonte till Campus. Maaaat! Helt plötsligt så blev jag fastlåst i gallret och den jävla fjanten lurar mig att han inte har nyckel, snacka om panik. Jättekul! Sen hem och se hur livet levde med Cicci? El synko! 

Lördag.
Gick i stan med Cicci och sen hem om för att göra sig klar. Tacos och på tok för mycket vin och lite spelande. Sen begav vi oss till Lorensborg, (faktiskt) för lite umgänge med Micke. När jag sen går för att beställa min runda och kommer tillbaka så sitter där helt plötsligt två killar. Trodde fan jag gått till fel bord. Men det var tydligen någon bekant till Cicci. Trevligt med lite karlar! =)Sen blev det bara tokigt. Det tog en timme (om inte mer) för oss att ta oss från krogen till bussen som gick utanför. Vi fastnade utanför och jag som surade hittade några bekanta från förr som jag satt och snackade med, trevliga grabbar. Cicci hängde med dom två från bordet. Sen var vi synkade och en lins hoppade ut och det vinglade satan ta mig från bussen och hem. Aldrig mer! Sjukaste!

 
Funky solnedgång. I väntan på bussen.

Fredag.
Vaknade öven idag tidigt och fick sånt sug på att springa. Tog en tur i parken sen hem och väcka Henke. Sen var vi ute och shoppade inför hans kalas. Sen åkte vi hem till honom och kollade film och sen körde ham mig till jobb. Hämtade Cicci och en synth på vägen. Jobba, inge skoj alls, mest varmt och kvavt. Men slut redan vid 20.30 så vi kom därifrån vid 22-23 tror jag. Henkan hämtade oss snällt nog och efter en diskussion om att gå ner till Möllan som jag förlorade så blev det filmkväll.  Torsdag.Vakande supertidigt och bara fick ett ryck, ut och spring! Hell yeah! Blev en superduper tur. Helt najs att komma hem sen. Bli klar inför avfärd. Skulle upp till Landskrona för att se en av dom sämsta matcherna på länge. Trist! Landskrona-Malmö. Ingen höjdare, kunde gott stannat hemma. Sista kvarten var väl okej. Roade mig med att stirra ut en av puddingarna som också jobbar där jag jobbar. Haha, det är brunstighets-tider nu! Håll i hatten.  Sen är jag nog där jag slutade sist.

Ska kanske uppdatera oftare och mindre? Mejbi bejbi!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0