Sista färden...

Suck! Sitter här och tar en paus i packandet. Kommer ingenstans. =P Stopp i päran och Ragnar gör INTE saken bättre!
Sista färden? Aaa, till "Huset". Ciccis sommarhus ute mot Ystad. Rydsgård (!!!?) för att vara mer exakt.
Ska åka ut där nu och spendera en sista helg innan det säljs. =(
Så många minnen därifrån...
* Tjuvåka moppe (gärna ramla i nässlor!)
* Hänga på stationen med "dom farliga" =)
* Hästarna som vi passade och red. (bland annat när vi red ner till kiosken och köpte glass och parkerade hästarna utanför)
* Oskar, THE WIENER!
* Flamberade busskurer
* Tonårsförälskelserna. Mo haha. A & R vilka män!
* Bonnatöserna som skulle slänga "tållerna" på oss (tåller i nacken)
* Hon i militärkjolen!
* Herr Åker Åkersson
* Flumm på åkrarna
* Stinas kyckling
* Solning på HÖG nivå.
* Fjortisfyllor
* Snöstom med elavbrott
* Ystadsfestivalerna (gärna den I fontänen)
Och alla dessa skratt och flamsetrams. *suck*

Tror jag började följa med ut när jag var 14, kanske 15. Så mycket skit vi har haft för oss där! Men så mycket roligt! Gärna sånt man INTE får ;)
Visserligen var jag där en hel del ett par år innan. Lillasyster bodde där med sin mamma ett par år (halvsyster)
Så man kände ju till "området" haha.

Men denna helgen blir en nog en lugn en. Jag, Cicci och Henkan åker ut i morgon för sol (?), bad,  mys, grill, och en sista men ack så underbar resa!
Dessutom en chans att komma iväg.

Men men, det blir inte från i morgon.
Vad har hänt i dagarna?

Måndags.
Började med en promenad till kansliet med Andy. Vilken flumgång, BAKÅT! =/ Helt skojigt. Bud att stanna hemma och sola, men NEEEEJ, åka bil i massa timmar... lika skoj!
Vi var 6 stycken som åkte upp, jag och Andy höll oss i mitten medans två satt framför och två bakom. Spenderade resan upp genom att spela kort. Stress och skitgubbe i en jävla massa mil. Men tiden gick lite i alla fall.
Väl uppe i Stockholm hamnade vi en runda på Stureplan. TRÖTTA MIG! Vilka muppar!
Hm, kanske ska säga att jag inte är så speciellt förtjust i Stockholmare, drygare folk får man fan leta efter. Blää!
Matchen var väl si och så. Målet som till slut kom av Skoog satt långt inne och Jonas sista räddning var något som fick hjärtat att hoppa extra, inte för att Jonas i sig redan fixar det ;) Haha! Min, min MIN!  Fast varje gång vi pratar med honom måste jag gå iväg för att fnissa och rodna. Moget! Haha. Men vilken karl!
Resan hem var någon av dom drygaste. Ont i fjaset och en rygg som helt plötsligt var 112 år åldre. Drygt! Var väl hemma vid 4 tror jag. 

 
På väg hem. Andy in the dark.

Tisdag.
Tänte sova ut men det blev inte så möhe med det. Satt och solade en stund i stället innan jag blev hämtad för att åka till jobb. Sen satt vi och chillade en stund utanför innan det var dags att gå in. Inte riktigt min dag här asså. Satte först min namnbricka genom ena pekfingret och en stund senare satte jag kniven i det andra pekfingret. =( Typiskt. 
Men någon som livade upp var Torsten. En av våra stammisar som fyllt år. Så han kom och bjöd på kaka/tårta eftersom jag och Carro är sånna rara töser! Visst är vi det!
Sen blev vi filmade en stund också. Några ska göra en dokumentär om stället så dom ville ha med oss. Trevligt att jobba med en kamera rakt upp i päran och samtidigt se ut som vanligt, i VÄRMEN! Haha, men vi var godkända! ;) Själv körde jag en "Stureplans-slick" till frilla, jag och Martin (Snigeln) blev så impade ju!)
Sen after workade vi som vanligt en stund uppe hos Jill (som dock inte var där) och sen åkte vi hem. Fett ös!

 Torstens bjudekaka!

Onsdag.
Tränade en skvätt med Cicci på dagen, sen var det en rulltur planerad med Anders. Ner och grogga päron på stranden. Blev en trevlig tur och själva stunden på bryggan var nog roligast. Skrattade så jag grät en stund. Men det var nog mest åt "spelkillen"som underhöll oss när han visade om och om och OM IGEN hur bra han var på att dyka. Jag och Anders gav poäng! Sen fick han rött kort! Mycket underhållande kille!
Sen skulle vi bege oss hem och DÅ hade något hänt, det var liksom inte riktigt som innan.
Minns inte helt om det var något som kommit eller stuckit. Det var något svårare att rulla hem, koncentrationen var på ett helt annat håll och det dåliga omdömet som väldigt gärna tittar fram vid alkoholintag var genast framme och lurade Anders till att hoppa och mig till att ignorera kullerstenar. Men vi lyckades ta oss hem hela ändå.

   
Martin diggar päron, Anders diggar Z-up, Bro vs Brygga, Han badnissen!

Väl hemma tänkte jag att det var bra för denna dagen... men så fel jag hade. Carro ringer och undrar om jag vill komma ner och ta en öl med dom innan dom ska på bio. Hm, OKEJ. Cyklar ner till Paulibron där dom satt. Samtidigt som Micke ringer videosamtal när jag flänger över kullerstenar PÅ cykel. Inte stabilt någonstans.
Sen satt vi där nästan en timme och när dom väl måste gå så skriver Petra och tycker att jag ska komma till "Debaser" i Folkets Park. Inte allt för svårövertalig just nu och cyklar då dit I STRANDKLÄDER fortfarande. Petra med 3 "vänner"?
Hm... Satt där inne en stund och sen hoppade vi över till Cuba Café. Slasa! 
Riktigt ball faktiskt. Förutom allt pillande och petande. Säger jag att jag inte är intresserad så är det väl för fan inte lönt att försöka pilla! Jävla snubbe! Fy, men då kallade han mig "man" för mitt sätt att reagera. Trist läge. Men han sörjde inte länge, han fortsatte sin jakt =P 
Sen satte vi oss inne en stund och väntade på bandet.
Träffade Otto =) Han var på vift i Malmö och sen blev det lite flabbande med Vicky som också var där.
Micke ringde och dök upp en runda efter jobb men körde rätt snabbt hem igen.
Sen kom bandet på igen. Så jävla lajbans dom var! Och vilka höfter, släng dig i väggen Shakira! Lite ball att se, och sen fick jag mig en tur på dansgolvet också, fast då jag försökte "salsa" så började han bugga så det blev en buggsalsa men han var glad och jag hade inte hjärta att säga till honom att han var helt rytm-befirad. =O 
Sen när jag fick nog av herr "väldans jobbig" så cyklade jag hem. Fick dock ta hjälp av Petra som fick visa var cyklen hade tagit vägen. Jag var ju helt säker på att jag ställt den någon annanstans, så fel man har ibland.
Sen blev det lite flum i telefon med Carro och sen natt i hatten!

  
Skål! (jag skakig på handen) Alla (jag direkt från stranden haha)  SALSA!

Idag, torsdag.
Smått slö i huvet när jag vaknade. Upp och iväg. Jobba ett par timmar på Jägers (där dom fotograferade mig för någon ny sida av Jägers) Jaaaha? Får man kamma sig först kanske? Men neeedå.
Sen buskörde jag direkt till Kulan.
Match, förlust och stress.

Hemma nu och ska väl ta itu med packningen igen. Åker redan vid nio i morgon, på Henkans begäran. Tokunge!
Så tills dess... hej svej!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0