Midsommar, "huset" & fylledopp!

Ja, på direkt.
Vi kom iväg till huset förra helgen som var planerat, kanske något senare men ändå.
Eftersom vi fick vänta in Cicci så kom Henkan och hämtade mig först och drack kaffe vid typ halv 10 på fredagsmorgonen.
När väl sista fröken var klar blev det storshopping på Jägersro. Först maaod och sen systemet. Kaos i bygget!
Men till slut fick vi med allt och då bar det av. Rydsgård nästa! Disco i bilen =)
   Packa bil & avfärd!

Väl framme (i regnet) så packade vi upp och bäddade och fixade iordning allt.
Sen efter kort stund så bestämmde vi oss för en tur inne i Ystad. Eftersom det regnade så körde vi mest runt och kikade. Mysig stad! Alltid tyckt.
Sen åkte vi till ÖB och handlade för att det skulle vara så. Mest för det var skoj.
  Pumpa & nybäddat!

Tillbaka i huset och strax senare kom Carl, Henkes kompis. Så blev det spel och drickegott. Galenpanna, fan vad skoj det var!
Efter lite Sverigespel och galenpanna så var det dags att käka tyckte vi. Eftersom regnet slutat så gick vi ut och grillade. Sen gjorde Carl världens godaste bananer. Grillade bananer med choklad i, MUMS!

      
Sverigespel, galenpanna, pojkbus, grilla, Henke diska.

Sen blev det mer spel och lite fylle på det och till slut åkte TWISTER fram. Tjo flöjt! Najs najs.
Sen kom gitarren fram och så blev det sång och spel.
Efter många timmars spel och tokigheter så gav vi upp för dagen/natten och gick och lade oss.

       TWISTER!  Allsång.

När vi väl vaknade lördagsmorgonen kilade jag ner först och började fixa KAFFE och strax efter kom resten nertraskande och så blev det frulle. Efter lite gasande av Henke och fixande så tog vi Henkes bil och åkte runt i närheten. Åkte ner en sväng till vattnet som visst fanns där!!! Letade efterloppisar.
Sen hittade vi något tivoli och sen körde vi till Ystad för att köpa stekgärn och osthyvel =P Alltså ÄNNU en tur på ÖB. 
   Spela & äta korv!

Tillbaka till huset och då packade Carl ihopa sig för att bege sig hem.
Då hittade vi Martins kompisar!!!
  

Ca 5 minuter efter han lämnat oss i sin röda sprotbil så dyker Ola upp. Inte allt för långt efter honom kommer även Tim.
Då pysslar vi ihopa ett eget "galenpanna" och så är spelandet igång igen.
Sen blire tacos eftersom vädret inte tillät grillning. Maaaod till allihopa och sen ännu mera spelande. Sitta och spela är kul, men EN HEL HELG blev lite mycket. Platt i rumpan =P
Sen drack vi och hade trevligt. På kvälla kör Ola och Tim hem och vi städar smått och fortsätter kvällen tills även vi ger upp. Jag och Cicci gick och lade oss och sen kom Henke upp och så låg vi och tyckte lite om valfritt ämne. =)
Natten hatt.

   

Söndag. Vakna, frukost, packa, städa sista titt på huset och sen hemfärd. Givetvis tittade solen fram nu. Jäkla otur vi haft hela helgen men sånt får man ta. Nu är huset någon annans och inte blir det fler turer dit. =( Tyvärr.
Så vi körde hem och sen var det tack för denna helg.

    Hejdå Huset, hejdå Rydsgård!


Måndag var slappedag. Hade blivit lite sjuk under regnhelgen så jag gick mest hemma och snörvlade och tyckte synd om mig.

Tisdag.
Åkte ut tidigare till jobb för att fixa upp lite i en av barerna som vi lovat och sen hann vi sitta och sola en stund.
Helknepig dag. Helt glad (jag pratar tydligen med mig själv) men ändå så konstig. Sen blev det kalas. När vi var klara så satte kalaset igång och när vi kommer hem så bestämmer vi oss för att gå ut.
Slutade med att jag och Carro hamnade på Crown vid 1 tror jag. Dons och dricka! Hell yeah!
Sen hittade vi Carros kameraman som var butter som få och sen när dom stängde så följde vi med Petra till Campus och käkade där vi träffade... JAAAAAA! Matsäck! Haha. Han var nog hungrig och snackade i myssen. Efter maten sticker vi ner till Västra Hamnen för att bada. Jag som var sjuk hade ju totalt glömt bort det haha.
Så det blev bad och flams. Hann (utan egen vilja) med en runda brottning med Johan som dock gav upp när jag råkade få in ett slag på familjelyckan. HOPPSAN! =)
Hemma lagom dags till att gå upp. Sova... vad är det!?
Kom hem och kollade på fotona, typ 50 bilder på mig, ROLIGT Johan!!! =P

     
Bo01, bryggorna, jag + jag (tagna av Johan) Petra, Carro och nån badar =)

Onsdag, fortfarande sjuk och slö, något bakis också =P

Torsdag. Storshopping med Cicci. Shit vad det blev grajjor av det. 

Fredag. MIDSOMMAR!
Göra sig iordning och sen stack jag och Cicci ut lite tidigare till Carro för att fira midsommar i Arlöv. Hjälper till att förbereda samtidigt som vi spelade bowling i Carros vardagsrum haha. Hon har köpt Wiie och det var wiiiie som fan!
Sen fixade vi det sista och jag fick vispa grädde vilket jag ALDRIG kommer få göra igen.
Grädde ÖVERALLT! Men kul var det =)
Carro hann också säkra mig innan folket kom, sen hade hon koll under kvällen så ingen säkring gått haha. Vad säkrade hon!? Jadu! ;0)
Sen dyker folket upp och så blir det mat, fylle och skratt i massor.
Carro hade lagt in svenska sommarvisor i musiklistan och när dom dök upp så blev det snapps. Vi tyckte att dom flesta låtarna var svenska och sommriga. =P
     
  

Sen efter alla köttbullar och fisksaker (bläää) så blev jag en midsommarstång. Hängde inte riktigt med hur det gick till och varför det blev jag med helt plötsligt så står jag inklädd i papper och så traskar vi ner på gården för att dansa runt ja, mig =/

 

Upp igen och så blev det jordgubbar och melon =) Mumsen.

Efter efterätten så får killarna duka av och vi förflyttar oss in i storarummet för att spela Mario Party (wiie) i lag. Jag hamnade med Jösse och Carro. Perffa!

    WIIE!

Spelet tog nån timme och efter detta så blev det lite kortspel och tjaffs och till slut ringer jag och skäller på Carros taxi och så ska vi åka in i stan.
taxifan fick punka på värnhem så vi drog snabbt som fan och sen blev det kaos i bygget. Först var allt hur bra som helst och vi är på väg ut. Sen blev det bara inte så.
Efter ha lyssnat lite så säger jag tack och hej och vänder mig och går.
Carro hängde på och så blev det taxi hem. 
Hem, nattröra=sova. Nej nej, inte om man är Carro.
Då ska man äventyra och fatta absolut ingenting. Jag vet fortfarande inte vilket som hände på riktigt och vilket jag drömde. =/ Bra där!
Sen kom jag hem på nån vänster, lite yrande men ändå. DÅ däckade jag. 3 underbara timmar! 
Tack och hej ingen mer midsommar!


Lördag.
Efter ha ringt Carro och Jösse ett par gånger så ringer jag för sista gången och säger: Nu skiter jag i om ni sover eller inte för nu kommer jag ändå! (hade lovat att komma en runda)
Carro lovar att dom ska stiga upp och när jag kommer dit så är det dukat och så blir det rester för hela slanten. Massa spelande och jag som inte fått sova ut min röra är heldampad och har värsta flippet. Fick säga till mig själv att hålla flabben ett par gånger. Men tydligen var jag i alla fall underhållande. =/
Sen åker jag hem vid fyra och sen var det...

IDAG! Söndag.
Sol och öl är lika med solsting och fyllefnatt! BRA GRAJJOR!
I natt ska jag sova, PÅ RIKTIGT!


Pooo med stroompehåååsorna så vi slipper se busken din! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0