Kan du inte cykla!?

Har du ingen cykel eller är du bara trög?
Ja, ja ja, ja ja ja!
Man tar inte med sig tårta på kalaset!
Nej nej, nej nej, nej!

Så kan det låta hemma hos Sofie.

I torsdags efter jag hade jobbat så drog jag och Carro ut i stan för att ta en fika. Hamnade efter om och men på Expresso House där vi satt och spanade folk och flamsade.
Träffade Paul som vandrade förbi. Läääänge sen sist. Kul och se honom =) Tydligen flyttat till storstaden. Moget! =P
Efter lite Chai så fick vi bowlingimpuls och tog en taxi till Big Bowl. Ballaste taxisnubben!
Det första Carro säger när hon hoppar in i taxin: Har du klippt dig!?
Haha, då hade hon kollat hans taxilicens och JA, han hade klippt sig för tre månader sen.
Sen frågade han om vi skulle spela boll, och visst skulle vi det, fast vi säger bowla. =)

Tog oss först en rökare utanför och medans jag visar/testar en ny bowlingpose så får jag publik, höll fan på köra av vägen den token. Titta gärna!
Sen kilar vi ner. Bokar bana och inväntar Sofie. Medans vi väntar så går vi in i spelhallen och lirar loss som om vi vore 5 respektive 6 år. Undan eller väck, nu ska tanterna spela! Lufthockey (minne från Gran Canaria) sen körde vi skidor och bil. Wroooom!

Efter en halvtimme dyker Sofie upp. Då fixar vi dojjor (något av det värsta jag vet) sen kilar vi ner till vår bana.
Hann två rundor (som jag vann!!) och en påbörjad tredje som Carro ledde.
Mitt i allt spelande och min öl så tycker jag att vi ska ut och donsa! Så när vi kommer upp så ringer vi Petra som vet var det händer =P Efter vilt diskuterande och lite snusk med Jonte så blir det bestämt att Etage är målet. Hem om till mig för att hämta saker, hem om Carro för att hämta saker och sen kör vi hem till Sofie för att göra oss iordning och förfesta där. Egentligen var det bara jag som skulle dricka då Carro har en "vit period" och Sofie skulle köra, men så blev det IKKE! 
Sofie hoppar körandet och då vi fixar ride in till Malmö så löste sig allt ändå till det bästa. Full rulle i badrum och hall. 3 töser som ränner runt och en stackars Boffe som försöker titta på tv. Blev inte så haha.
Sen som Anders brukar påpeka så är omdömmet INTE det det bästa efter lite alkoholintag och i stundens hetta och med tradigt rödvin så gjorde jag något som jag lovat mig själv att INTE göra mer. Dricka starksprit... "grogga" =( Det slutar bara illa.
Men då Sofie utbrister Skaru ha en grogg? JA FÖR FAN!
En grogg kommer sällan ensam :( Och vad som var ännu värre... redbull till. Det stod kaos skrivet i neon framför mig men jag tittade åt ett annat håll! MOGET!
Till slut är Petra där och vi kör in mot stan. Johan som också var med hade fribiljetter och inträdet blev tydligen gratis. Tack för den!

In och upp pratade med nån vakt som gömmde sig. Wooot!? 
Sen for vi upp i baren dirket. SHOT! Sen hjälpte jag en nisse att skramla till en öl. Sen tyckte jag han var jobbig så då bytade jag plats med Carro och då blev han oförskämd mot henne och sen skällde hon på honom! YEAH!
Därefter blev det en sväng på dansgolvet. Träffade Jill och Anders (annan) och sen börjar luckorna.
Någon kille sprang runt med löstuttar och GIVETVIS skulle vi alla klämma. 
Sen kom Hank, hade lycktas lura dit honom, vilket som var en jävla tur! Han har koll på mig när jag lyckas glömma den biten själv.
Sen bjöd han på drink, som var sommargod! Sofie fick spä ut sin haha! Sen hade jag gått en runda och kommit tillbaka med en redbull/vodka som jag tydligen fått av David (vem fan är det!?) Då hade Henke sagt: Men Carro, du har ju denna här. Så där satt jag med två drinkar. Lämnade dom dock båda (tydligen) 
Sen skulle Carro och Sofie dra hem men jag och Sofie hade yrat en runda först. 

När dom gått sprang jag runt med Henke. Han har (fick jag höra) en bild på sin telefon när jag biter i löstuttarna på den snubben som nämndes innan. =/ Sen hade han köpt öl till oss och då ska jag promt ner och röka. Väl nere skulle jag sätta mig på trappan och så säger Henke: Carro, ställ inte ölen där, du kommer bara spilla ut den. Jag kontrar med: KAN SJÄLV!!! Ställer ner ölen och vänder på mig och lyckas spilla ut hela skiten. Satt bara kvar tills Henke drar upp mig. :Res dig Carro, du blir snart blöt. Jag hade bara tittat lite lesset och sagt: Jag spiiiiiillde =( Ha! Typiskt!
Sen vette fan när vi stack men vi hade tydligen åkt med Petra som skulle till Campus och i bilen hade jag slängt av mig smycken och skit. Av, väck!
Sen stod jag utanför och "pratade" (?) med Anders (han andra) och det jag minns var inte bra.
Jävla gnällande på folk! Jag gör vad jag vill och slutar när jag INTE vill mer! Tjoff på den!
Sen när jag skelat klart så hade Henke ringt mig (han som stod precis innanför Campus när jag var utanför) och sagt något så hade jag blivit jättearg och bara gått hem. Säga hejdå? Nej nej, sånt känner vi inte!  

Pinsamheter? JAAADÅ! Skicka gärna sms till ALLA senaste nummer på din mobil! Skulle skicka ett och det blev JÄTTEFEL! Fick många förvånade svar och en visste inte vem jag var. Braaaa där! Har fått förklara en del i veckan haha. =/
Nu är det drickepaus på ett taaaag!

  Smile @ BigBowl & Utgångsredo?
 
Fredag:
Ångest? Japp! Bakfull? Som faaaan!
Efter ett samtal med Henke så lyckas jag ta mig ur sängen till slut för snacka ovettiga äventyr med Karl (med K) på Henkes msn och sen bestämmer jag och Anders oss för att sticka ut och eada. DÅ! Då märker jag att jag festat bort plånkan. MOGET! Fjortis varning på den. Uch, så jobbigt. Riva upp och ner på bygget och sen hopp i säng och bara blääää. Efter mycket om och men kommer vi iväg (och jag behövde inte borsta håret lovade Anders) så gick vi bort till Etage för att se om där var någon men nejdå. Sen gick vi till La Empanada och käkade. Eller Anders åt och jag kämpade. Tror aldig att NÅGOT tagit så lång tid. Likadant när vi gick. Alltid förr hann jag ta tre steg när Anders tog ett men denna bläiga dag så kröp vi fram och Anders anpassade. Sen skulle jag förklara om murarna som stängde av. Han nickade och sa att han förstod, jag tror inte! 
Men det GÖR dom! Ibland kan man fundera och trådarna bara löser av varandra och blir längre och så. Ibland så bara kommer där en mur och stänger av. Så börjar man om på något nytt och så STOPP! Typ så.
Sen kilade jag hem och gick och la mig. Ville inte mer så jag sov bort. Heeejdååååe! 

Lördag:
Visste inte om jag ville gå upp ens. Så trött på allt. En "sån dag".
Efter mycket om och men så gick jag upp men ville bara gå och lägga mig igen.
Pratade lite med Lalisen och tog mig en funderare på om jag skulle bege mig ut i "skogen" för lite donsedons.
Fick till slut ett ryck och bestämmde med Carro att vi skulle spela lite och se var kvällen ledde oss. Ringde runt satan och försökte som faaan men inget ville sig så till slut begav jag mig.
Skulle ta bussen till Arlöv. Får världens flabbnojja på bussen och bara sitter och garvar (högt asså!!!) för mig själv så tanten brevid trodde jag hade fått fnatt eller något. Det HADE jag! Ville bara av asså.
Går skrattande av bussen där Carro, Jesper och Johanna mötte mig. Vi skulle in på Coop och handla marängswiss (stavning!?). Jag överlät blippandet till den lille (jävla skitafan =P). Sen blidde det kundvagnsfärd tillbaka. Carro hade lovat att dom små skulle få spela och äta lite gott med oss, även farmor skulle få vara med. Först spelade vi lite Wii och sen blev det glass i stora lass!
Sen gick Carro in för att hjälpa dom små att spela lite. Då tjötade jag med farmor om lite av var. Rolig prick! Mobbas kunde hon osse! Tackar! =)

   Åka kundvagn. Johanna & Jesper boxas. Johanna klassar ut mig i boxning. =/

Efter kaffet kilade dom hemåt och då satte jag och Carro fart! Party och ett flak X-Ray! Shit!
Damp i överlass och flams på en nivå som nästan (bara nästan) var löjlig. Men kul hade vi!
Med rätt musik så går allt!
Sen fixade vi nyllena så gott vi kunde och vid halv ett blev det avfärd.
Det var "bögskogen" som var målet. Tydligen var det festen som blev inställd på midsommar som skulle äga rum denna natt.
Med en planering som höll och en blåsa som INTE höll så kom vi med allt vi skulle.
Hoppade av fel (givetvis) och skulle ta oss en promenadare men på vägen så mötte vi Lalisen med tre killkompisar och eftersom dom gått fel så skulle dom köra dit så vi fick åka med. Trångt men skönt!
Så kom vi fram till slut. Vandrar in och vem ser man inte först om, jo Tim! =)
Så blev det lite kramande till höger och vänster och sen hittade vi en plats att parkera oss på. Liten mysig fest med mycket folk! Kalas!
Sen börjar det rycka i benen och två Carro med på tok för mycket av det goda i sig flänger sig fram till donsebanan för bli av med lite energi. Bra musik och hur daaaajligt som helst.
Efter ett tag blir det röke och drickapaus.
Efter det bestämmer vi oss för att gå på upptäcktsfärd (som alltid) och jag satte mig på en nässla. Mitt på! Mums i rumpan! *kliiiiiiiii*
Sen blir det kärlek bakom buskarna av en kille som försökte luska ut nässelprojektet. Gick inte så bra så det blev käääärlek i stället! (han förstod inte hur Carro kunde sett min rumpa i nässlan)
Sen var det dags att donsa igen, hittade liksom inge skoj på vår färd. Så där stod vi och studdsade som två pingisbollar. Tjo flöjt! Här behövs då ingen sprit!
Vid 4-5 när musiken började bli kass så tog vi oss en sista dans och sen började vi promenaden hemåt.
Pratade med Petra som kunde hämta oss så vi stannade vid T-Bryggan för att invänta.
Då blev det flams! Spelade in två av dom roligaste minuterna på LÄNGE!
Skrattade så det nästan gick överstyr!
Sen kom Petra till slut och så körde vi till Campus (var annars liksom) och jag hade dille på att skrika: HAR DU INGEN CYKEL ELLER!? (är du trög eller har du ingen cykel!?)
Sen "hängde" vi där en stund och sen drog Carro hem och jag stannade kvar en stund för jag träffade en gammal vakt som är fööööör go. Sen kilade jag upp lagom tills Carro kommit hem och så satte vi oss och tittade på Postis Per (dom med snoppar till näsor)
En av dom hade tappat sin ballong, det är jobbigt när sånt händer =(
Sen blev det till slut hopp i säng eter ha tatt en kopp kaffe med mor och spelat lite MARIO!

         
På väg, skogen, glad Carro, stavarna, bushwoman, kvälla, tomteCarro, grymme!, morgonstund, Svamp =) 

Söndag:
Gick upp på tok för tidigt och ville bara lägga mig hela dagen. Hann med en kort promenix och sen somnade jag gott, TIDIGT!

Måndag:
Idag... gick upp lite innan sju och funderade på om jag skulle ut och jogga eller tvätta. Blev till att tvätta.
Nu sitter jag och väntar på att Petra ska hämta mig och sen är det Göteborg nästa.
Tjo flöjt på den!

Har du sett Sten cykla?
?
Inte jag iheller, men jag har sett honom köra moppe!
(då skrattar man så man nästan trillar av pinnen)




4 dagar and still counting!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0