Back in the city! (en vecka senare)

Dunka mig gul och blå säger Frida.  "Jao haaaar inga trooosor pooo maj!"
Det säger hon också. Gul och blå, fast mest blå.
Började äntligen bli av med såren och blåmärkena från Falsterbo-veckan. Vad gör man då? Jo man skaffar sig nya!
Braaa och haaaa!
Blev nog lite vilt (?) igår. Tokigt! Men det tar vi sen!

Som sagt, hemma från falsterbo och en vecka har gått. Tog inte lång tid innan man längtade tillbaka. ALLTID lika trist att komma hem igen. Cicci har så rätt med sin årliga replik. =)

Lagom myggbitna och blåslagna kom vi i alla fall hem i söndags. Som alltid så var jag ett polarbröd, ser ut så med alla bett jag får av myggfanskapen. Dom gillar mig, dessvärre INTE ömsesidigt!
Sen lyckades jag få in tre bulor i huvudet under veckan också. 
1. Lampan i taket som var lagom i vägen konstant! 
2. Utgången/dörren som man tvunget skulle slå päran i varje gång man gick ut.
3. Frontalkrocken med Matte och en ficklampa. (han anser att jag dök ner på den och jag anser att han dängde den i huvet på mig) =/
Sen har vi härligheterna som skärsår överallt. Råkade skära mig över benet på jobb då jag av uttmattning inte riktigt var med och sen skar Tomtefar mig på min födelsedag, dock endast av vänlighet! =) Det kliade faktiskt. Tryckte ner en gaffel i armen på mig också den jäveln. Fina märken där ja!

Haha, ja vad som hände där nere får bli ett eget inlägg, orkar verkligen inte ta det nu och dessutom hade jag velat ha Mattes bilder först.
Kommer nästa runda!

Vad har hänt sen man kom hem då!? Inte mycket egentligen, har mest jobbat vilket som verkligen var en kontrast mot veckan i falsterbo även om vi jobbade där också.
Så sjukt mycket jobb dessa veckorna, jag som är van vid semester.

Men men. Sånt e livet!

Känns dock bra på jobb nu. Skön stämning och happy peeps. Kul igen? Mjo.

Jaha förutom jobba så har det faktiskt inte hänt så mycket, helt slut på kvällarna. Tungt jobb. Massa träningvärk, slitskador och trötta fötter. Det tar på en. Men se det som jobb och träning i ett. =)
Har bara hunnit med att träna två pass sen vi kom hem. Får inte tiden att räcka till riktigt. Gaaah!

Hade jag inte varit så förstörd i fredes när jag kom hem vid nio så hade det säkert varit aktiviteter på G men att sitta på busen hem med massa folk som skulle ut kändes bara så fel.
Blev att vi bestämde något smått till lördagen i stället.
Smått i drickväg jaaa, men klockan var då inte smidig. Inge skoj att gå upp i morse, helt stel var man också haha. Wonder why...

Började hos mig innan vi begav oss, skulle först på fest vid Värnhem kom vi fram till, men precis när vi skulle gå så sket det sig så vi kilade hem till Anders där vi testade blåbär som var riktigt vidrig!
Sen blev Cicci snuskig och Anders kunde inte sluta leta efter saker. =/

   
Annorrs & Cicci. Skitta Hilton. Anders letar fortfarande!

Sen spelade jag UNO med en kille från England som fick äran att lyssna på min katastrofala svengelska.
Cicci hade spelat in ett klipp och det låter för jävligt! Eftersom vi inte kunde höra honom så bad jag honom att vinka som svar. Sen skulle jag komma fram till var han var i från och rabblade upp alla länder utom England haha.
Sen begav vi oss till Möllan, UTAN Anders som inte orkade. Dock så ändrade han sig och dök upp rätt snart den token. Sen hängde vi på Mascot ett tag sen var det bra.
Hem om för att släppa ut Lotta och sen var det äventyr.
Eller äventyr och äventyr, en sväng på Teneriffa och en på Mallorca är väl inget speciellt. =P
Iofs hade jag noll koll på var vi var. Sturup en sväng där vi skulle kolla flygplan, men dom var inte där!
Haha sen gick jag in på flygplatsen mitt i natten för att gå på dass. Vem åker till Sturup för att gå på toa? JAAAAG! =)
Där nere stod en tant och bad om en femma till toaletten, hon fick ingen och så berättade jag att det var gratis.
Försökte hon lura mig? Ingen som vet.
Sen hände en jääääkla massa och jag kan faktiskt inte komma på någon speciell situation. Men det var mycket.
Jooo! Hade ett "lära-känna samtal" eller nåt liknande. Har för mig att vi kom fram till att jag härmed kan säga att jag känner Fredrik vilket jag inte kunde innan men borde ha sagt ändå för annars fattar ju inte dom. =/ Haha, skoj skoj.

Hade sen en halft vettig sms-diskussion med Annnooors även om jag fick hjälp med vad vi skulle svara.

Anders: Det går inte att dricka burkläsk samtidigt som man gäspar =/
Jag: Nehe, vad gör man då?
Anders: Spiller
Jag: Och sen?
Anders: Blir man arg för det blir helt klistrigt på kläderna =/ 
Gästskrivare Fredrik: Om det hade varit varmt ute då hade man haft andledning att bli arg. För då hade läsken blivit klibbig. Och getingar och flugor fastnat. Så var glad att det är kallt.

Joodå! Sug på den!

Sen pratade jag en skvätt med Cicci som hade hamnat på Centralen, hon ville nog också ut och resa. =P
Sen avslutade jag med att skicka ett sms till henne. (eftersom hon hade fattat noll av vad vi snackade om på vårt håll, framförallt läskhistorien)
Skrev något i stil med att julklappen kommit tidigt i år och att jag nu befann mig på Mallorca. Skulle höra av mig när jag kom hem =) Jodå!

Lättroad deluxé? Aaaaa!

Var ute och hälsade på femmanna(träds)skogen.
Sen så, ja ni vet så, typ ja. Aaaa!
Sen blev det hemfärd.
Försökte lära chaffisen att vara med men han var inte riktigt med där. Illa! Fyyyy sig!
Sen hem och trötta sig och så blev det nån timmes sömn.

Absolut inge skoj alls att gå upp idag.
Tur att det blev en lagom najsig dag på jobb. Jag och Carro körde rally med vagnar och höll på att stå på huvudet. Sen var t.o.m Zoran med och raceade lite. Tokigt! Galen chef!
Råkade slänga ut 6 flak läsk bakom lagret. Tur som fan att det inte var öl eller andra flaskor den rundan!

  
Carro & vagnen. Rally! Tältbygge =)

Fick höra idag att jag är numera är känd som mest förvirrad i stan. Inte riktigt med på alla noterna.
Man kan prata med mig och få respons, men det är inget som går in.
Väldigt vanligt att jag ser ut som iq-badboll efteråt när jag får en fråga på samtalet.
Jaaadå! Men hur mycket av vad folk säger är egentligen viktigt!?
Men sjukaste var när jag gick loss för nya chefen om värsta historien och bara blir helt tyst och fattar inte vad jag vill komma fram till. Mooooget!
Inne i en "tappa koncentrationen period" Mycket annat att tänka på. Det finns ALLTID saker att tänka på =)
Men som chefen sa idag, "du är lika charmig för det, det är sån du är" Ja, visst är jag det!!!  =) Hejja Fia!

Såååå skönt det var att komma hem idag. Trötta ner sig totalt och sova.
Men det var ett jävla tutande, VAD HÄNDER? Gå hem med er! =P

Heeeedåååååååe!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0