Festival, Landet & SPILA!

Trötta mig!
Actionfylld dag.
Ute och promenerade med Henke i Bokskogen. Lite joggande också =P
Sen körde vi runt och yrade och hann till och med in en sväng på IKEA! Nu jävlar ska jag leka Byggare Bob i morgon! =) (leka och leka, jag ÄR ju Byggare Bob!)
Bra att gå och handla på IKEA utan plånbok, det är billigt! =) Då är det bra med en Henke som hämtar sin plånka i bilen. =) Bästo! *smack* Billigt och bra! =P
Vaddå panik när jag skulle betala haha.

Helgen var rätt fartfylld också. Precis som det ska vara.

Fredag.
Sprang hemma och lullade för mig själv innan pappa ringer och berättar att han och syster är i stan. Full rulle och jag fixar sista putsen innan jag far ner till Gränden där dom sitter vid ett bord.
Halvgod mat och smått pladder och dittan och dattan. Saknar min syster yster som jag träffar allt för sällan. :(
Sen hade jag blivit lovat en mask så vi springer ända ner till dom första stånden där han hängde och väntade. My Baby! (inte riktigt döpt än dock)
Kilar upp till Anders och lämnar honom där medans jag drar med Anders på vägen. Sen kilar vi tillbaka till Gustav där jag skulle möta Micke och då försvann syster och far på sitt håll. Tack och hej! Dom skulle se The Ark och jag skulle promt till donsebanan!
Sen kilar vi runt för att Micke ska eada och medans han köar till maten kilar jag och Anders på öl-jakt. Vad det blev för öl är en hemlighet mellan mig och Anders. Schyyy! =)
Micke kränger för fulla muggar och Cicci hinner dyka upp med mer öl, riktiga saker!
Sen kilar vi upp mot Stortorget på jakt på Mickes andra rätt.
Som han lurade mig! Smaka, det är lite starkt!
Jaja, tänkte jag och smakade. Var ju ingenting! Så tar han upp en röd liten sak och säger att jag ska smaka igen. Jaja... och ¨så smakar jag. Det var ju inte så... *host host* Haha vilken grej asså! Superstark sak för tusan. Lite FÖR starkt! =)
Sen ska vi möta upp Calle och promenerar till Tingsrätten där vi bara spatserar förbi honom, haha stackars Calle. Sen kilar vi gemensamt bort mot dansbanan, givetvis VÄRSTA omvägen. Under färden gnäller Micke på Ciccis skånska och som vanligt på att jag ska fixa till håret haha. VEM BRYR SIG!?

   
Redo för Gränden, Micke äter, Anders på festivalen och i Kungsparken

Kommer fram till slut och baren direkt.
Sen hinner vi inte ens sätta oss innan en gubbe lyckas lura upp mig på dansbanan. SHIT vad han skuttade, blev för fan helt varm i pannan! Gubbstrutt! Sen tackade jag fint för dansen och kilade snabbt tillbaka och satte mig.
Tjo och tjim och allt var toppen. Träffade lite folk till höger och vänster. Sen... SHIT säger jag bara, vad toppade oldisarna var. När jag och Cicci kommer tillbaka med andra rundan öl har en riktigt gammal gubbe tatt vår plats. Visserligen ramlade han av och försvann till slut men ÄNDÅ! Sen var där en tanta som stod på huvet bakom oss. Hon bara skrattade den token.

Anders och Calle försvann efter en stund, blev inget buggande =P Och efter ett tag säger jag och Cicci tack och hej till Mickeman för att mingla lite. Gick på toaletten och där blev det kramkalas med en gammal klasskompis mamma. =) Kul kul!
Sen fick vi tag på mer öl och hamnade på ett bord med några trevliga tanter. Då började allvaret och jag och Cicci tog oss ett fyllesnack haha.
Sen kilade vi upp på banan för att svänga loss. Då känner jag hur någon smäller till mig i huvet. SKITKUL! Men så vänder jag mig om och så var det pappan till samma klasskompis... snällt haha.
Sen dansar vi vidare och stöter på en gubbe som galer något på spanska. Hola på dig med liksom.
Sen frågar han något om "tu hable spanjol?" No, får jag fram. Då tittar han lite och säger... "Inte jag heller" Haha.

Sen dansar vi alla tre och jag säger bara JÄVLAR vad han snurrade oss. Blev helt yr i hatten. Så efter dansen med honom tackar vi och sätter oss med ännu en öl.
Knepig typ som tjatar på Cicci om att dansa. Bli gärna nobbad flera gånger liksom. Så kommer nån och vill dansa med mig men jag är bestämt upptagen med min öl så han gick igen men han stod och smög lite längre bort.
Sen dyker Carro, Sofie, någon MongoMaggan och Boffe upp och det blev ett jäkla liv. Sen lurar jag iväg Carro med snurrgubben som tvunget skulle hänga med oss. Han ville dansa mer haha.
När min öl är slut dyker snubben upp igen och vill dansa och jag ger med mig.
En dans som blev tre =/ Och han drar sin historia och denna Glen,Jimmie, Per eller vad han nu hette var tydligen lika gammal som mig, bilförsäljare och bosatt i Svedala. JAHA!? Kul för dig? Haha!
Sen säger jag att jag måste kila och tackar snällt men drar snabbt! Hade vinkat lite diskret åt Cicci som satt och kollade på oss att hon skulle hjälpa mig, men hon vinkade glatt tillbaka och fattade nog inte piken där, men samtidigt hade hon fullt upp med två äldre, mycket äldre män som hängde efter henne.
SEN... sen spelade dom Dagny! Gissa om jag for i taket och blev happy a la massor! Helt tos-taco! (som Henke säger)
Sen var det slut och då beger vi oss så smått och hittar någon kul typ på vägen som inte var så kul. Han fyller 20 på tisdag och ska ha fest på fredag, jag och Cicci fick komma. Jag tror inte! Men han skulle ringa. Heeedåååe! Mo ha ha!
Sen lunkade vi så smått hem och var väl lite salongade och glada. Man blir det ibland! =)
Efter ett sista äventyr så var det slut för denna dagen men fy fan vilken kul kväll!
Jag och Cicci kom fram till att man nog är lite gammal om man väljer dansbanan före Stortorget, men vi är nog lite sånna av oss ;) Pallar inte annat nu för tiden.

    
Dansbanan, Micke gör? Anders & Calle, En kul typ som Micke fastnade för. (notera stilen)
   
Cicci & maj, Sten & Stanley (som pekade på oss) Jag & Snurrgubben (en kul typ) Jag dansar med sista typen.

Lördag.
Hade bestämt med Micke att jag skulle följa med honom ut på landet och pilla med bilen. Rättare sagt, vi skulle till hans farmor i Lilla Harrie (?) och installera hans låda. =)
Lagom jättebakis var jag uppe klockan sju för att fetdäcka 20 minuter senare och klockan 10 när han hämtade mig så begav vi oss.
Först hämta upp ännu en på Kirseberg och frukost på nån Statoil. Mmmm.
När vi kom fram tröttnade jag rätt snabbt på att vara assistent och begav mig på en egen utflykt. Var iväg i lite mer i en timme och fotograferade lite och hade stirrtävling med en ko, han vann. Mo! (typiskt)
Sen kilade jag tillbaka och satt mest och njöt av av att bara sitta och glo medans andra höll på =P
Lite pillande och utfrågning hann jag också med. Lite mer fotograferande och sedan när allt var klart vid 4 så begav vi oss hemoch gissa om jag satt och hoppade bak i baksätet! MOGET! Karlar och deras prylar asså! *suck* =)

    
Grabbarna fixar och trixar och resultatet är inne!

   
   
   
   
   
Mitt äventyr med kameran ;) (jaaa, jag vill ha en ny kamera!)

Blev en lugn kvälla med lite mys och flumm.
 Henke ville ha filmkväll men jag sa att som jag mår idag så är det "hämta-lämna-och-underhålla-reglen" som gäller och eftersom han skulle bira så fick han vara utan mitt sällskap. =P
Lite smsande med Andy som snackade om att man skulle dra till Etagé och supa bort sina synder. Jag kom fram till att jag överlevde UTAN... faktiskt =P
Kom fram till fantastiska slutsatser efter att ÄNTLIGEN ha sett hela Pulp Fiction! =)

Söndag.
Visste inte riktigt vad jag skulle pyssla med men så ringde Carro och frågade om jag var sugen på att komma och spela lite, och visste kunde jag det.
Begav mig ut mot Arlöv för en kväll av massa flams trams och skratt i massor.
Fick hjälp att färga håret också, nya tider, nya färger =P
Sen tog vi en runda tjejsnack! =) Sååå länge sen jag spelade det spelet! Massa tokigheter och trams. Carro fick måla sig som en clown haha.
Slutade med att jag vann och fick läsa ur framtidsboken, den avslöjade att jag ska på nästa fest jag går på spy framför alla mitt på golvet. Det var ju trevligt att få veta. =/
Sen tog vi oss en runda party där jag också vann! =) Me and the mushroom!  (Toad)
Sen kom Jösse med maod och sen tog vi oss ännu en runda.
Därefter fixade jag in lite klipp på datorn så jag äntligen kunde bränna dom. Shit vilka klipp! Helt tokigt roliga!
Vissa kanske man vågar lägga ut, andra inte! =)
Sen kilade jag hem mitt i natta och så fick det vara bra!

   




Så mycket snack, så lite action.
Måste förstå att man tröttnar.
Vad tror du liksom?

Kommentarer
Postat av: Anonym

FAN vad äcklig din kompis ser ut!!

2007-08-29 @ 07:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0