Sniiiiigel-fart!

Det är Sniiiigel!
Jaaaa, fast dom senaste dagarna har varit allt utom Snigelaktiga på något sätt ÄVEN om allt har med Sniiiigel att göra!
Snigel!? Tänker folk,.. JAPP!
Något internt mellan mig och Cicci och lite Tim. Får berätta mer sen... nu kör jag på där jag slutade sist!

Sist var väl måndags antar jag... när jag och Cicci hade skvaller och tacos mys. Girltalk deluxé!

Tisdagen var en vanlig dag, träna på förmiddagen och sen jobba. Jag och Carro var inne på Coop för att fixa tillskott till vår reskassa, INTE ILLA om jag får säga det själv.
Blev en dryg kväll och kändes lite mysko... typ. Jag skämdes i alla fall =(
Men men, sen körde Dennis oss hem efter att vi suttit uppe hos Jill en stund och "after workat".
Blev en låååång kväll med massa telefonerande och vin. Sympatiska jag =)
Ingen rolig kväll eller rättare sagt, inget roligt ämne som var på tal. Fortfarande förvånad. Jävla mögunge! *muttrar och svär lite*
Hejja Cicci!
Slutade i alla fall med att jag däckade till slut redo med telefonen vid kudden!

Onsdag. Var ute och gick en runda och sen ringde jag Henke. Bestämde att jag och Cicci skulle följa med honom ut tills hans hus i Skanör för lite sol mys och komma ifrån. Själv skulle token upp på taket och jag fick aldrig prova högtrycket på riktigt :(
Solen sken kanske inte så pass mycket som vi ville så det blev på med kläderna igen och lite badminton för att få upp värmen. Blåste satan och istället för att spela så jagade vi mest fjädern som blåste iväg.
Så vi bestämde oss för att cykla en runda, eller Henke gav det förslaget. Så vi lånade varsin cykel och en tröja och skulle precis bege oss ut i Skanör när Henke ropar från taket "Vet ni nu var ni ska?"
"NÄÄÄÄE" ropar jag och Cicci i kör och tänkte fortsätta men då ropar han att vi ska ta andra hållet så vi vänder och kör på det hållet i stället.
Slutade att vi körde ner till havet, till båthamnen där Badhytten ligger (sugit ställe!!!) och tog en promenad på bryggan. Blåste som faaaan gjorde det. Så efter en snabb tur ut så vände vi hem igen. Blåste hem i alla fall, i minst 170! Tjo flöjt! Sen blev det fika med paj och saft! Mmmm!
Eller för mig blev det sås med lite paj till. Såååå gottigt! Sen diska och plocka ihopa och lite pianospel från Henkan (den människan slutar aldrig att förvåna!). Spelar säkert harpa om han får en sån haha.
Sen körde vi hem med ett jävla bråkande i bilen om vad vi skulle lyssna på. Justin vann inte. Fast egentligen gjorde det inte allt för mycket, SMÅTT jobbigt med vissa Justin eller Nelly låtar haha.
Men men, hem kom man och då satte jag mig med ett glas vin och gitaplong. Tjo flöjt i gitarren! Börjar nog allt likna något nu! =P
Vad säger man om denna dag? Jo:
Det var en gång en gång, och den var kall, men den blev rätt rolig!

     
Fika! Henke på taket. Speleman. Cykelredo! Svanarna. PAJ ÄR GOTT!

Torsdag.
 Solning och träning om jag inte minns fel och för att mysa extra mycket i det underbara vädret så stack jag och Cicci ner till Möllan för att ta en öl.
Tjuriga gubbajävlar som också fått denna tanke, samt nästan hela resterande Malmö, tokigt mycket folk överallt! Tog ett tag innan vi ÄNTLIGEN fick tag på ett bord som vi då fick dela med två töser. Efter ett tag hittade vi ett eget då vi väntade på att även Petra skulle dyka upp en runda.
Öl och skitsnack, najs njas! Sen cyklade vi hem och somnade snusfint efter lite tjurande
på allmänheten. BLÄ!

Fredag.
Fyyy fan! Gå upp klockan sju för och hinna dricka kaffe innan jobb. På tok för tidigt med tanke på kvällen innan, men vad fan, det var det värt! =P
Fick tag på Cicci efter nån timme och efter ett sista cpryck på lagret så var jag klar för att sticka hem. Eller hem till Cicci i alla fall. Hann inte mer än att komma dit sen åkte kläderna av och ölen fram!
Råkade nog bli lite toppad sådär vid 3-4 men vad fan, it´s naaaajs! =)
Sen stack jag hem om för att rusa ner till värsta kön på systemet för att sedan sticka hem om och göra mig i ordning.
Tillbaka till Cicci för tacos och förfest och en liten på soffan en. SÅÅÅÅ trött och mätt!
Körde lite kortspel och det var under finns i sjöng som Sniiiigel bara ploppade upp! kanske inte ur sjön men under spelets gång i alla fall. Man måste låta som Björne när man säger Sniiiigel och allt är Sniiiiigel nu. Snailcrew! Yeah! Kvällen fortsatte och sedan fick vi med en Jocke och en Tim för att mötas på Möllan där vi satte oss på Azaley (stavning) och där satt vi tills vi flyttade in och sen för att kila vidare.
Stack bort till KB för att gå tillbaka till Möllan, Jocke gick dock på sitt håll här och sen satte vi oss på Nyhavn tills dom stängde. Vid stängning fick vi nån flyer till Club Deep där det skulle vara "Electro och 80-något"
Yeah, electro tänkte vi och stack dit med Tim som bjöd. *tacka fint* MEN, när vi kommer in så ser vi vad det är för folk där. Abolsut inget menat men inte alls vad vi förväntade oss. Gaynight! Haha så ball.
Dock blev det lite för bra för min del, ångest som fan. Blääää på minnen, heeeedåååe!
Det enda positiva var nog vakten som jag och Cicci stod och dregglade till samtidigt som vi tappade all kontakt med resterande liv och rörelse. Men efter en sista blick och ett sista bloss blev det hemfärd. Upp tidigt på lördagen juh.

 Sniiiiigelfest på trappan!

Lördag.
Upp och bli klar och sen var det dags att promenixa med Andy, som så snällt tog med ett äpple till mig! Hejja hejja! Var så toksugen! Sen blev det lite seriöst snack och shit under färden. *tänka på*
Mat och samling och humöret på topp. Inte nog med det, hur underbar var inte matchen liksom. Fy faaan vad bra Malmö spelade! Kors i taket säger jag bara och tre välförtjänade poäng! Tack och hej.
Hur lugn match sm helst också, i alla fall på Norra där jag befann mig, rakt framför Gonza som stod och verkade vara på topp. Haaaarlit! Lite värre på Södra hörde jag, men vad fan, dom ska väl också få något att göra ibland! =P Tyvärr var ju dock bara tråkigheter. =(
Sen körde Johnny oss hem och full rulle för att bli klar.
Skulle träffa Cicci på bussen (som vi flyttade fram ett par tider) och när jag väl hoppar på bussen kommer jag på att jag glömt dra ut kontakten till strykjärnet så vi får hoppa av på nästa, promenera hem till mig och dra ut sladdafan. Sen tog vi oss ett glas vin och lugnade dom stressiga nerverna och sen taxi till platsen.
Var bjuden på lite party hos en kollega och fått lov till att ta med mig Cicci om hon uppförde sig som folk, vilket hon gjorde! Duuuutti Sniiiiiiigel! =P
Mycket trevlig tillställning med massor av dippa och grönsaker som blev min middag. Sen blev det musikleken. Jag och Cicci blev näst sist första rundan (men samtidigt hade vi inte samma erfarenhet som alla andra!!!) *skylla på* Och när det var dags för en rematch och lagbyten så vann mitt lag och fick varsin konjak, ja, ett glas då haha. Mmm päron!
Efter klockan lagom mycket var det dags att röra på sig, jag och Cicci skulle sluta upp med Micke och Anders för att svänga dom lurviga på HeartBreake. Men, när vi nästan är framme ringer Micke och säger där är ENORM kö, som aldrig förr. Men vi tar oss dit och ser denna kö, som faktiskt var tokig. Micke och Anders bestämmer sig för att kila och jag traskar fram till Andreas för att prata lite och då säger han att om vi ska gå in så gå nu. Bara sådär före =) Slutar med att vi kallar tillbaka grabbarna och kilar glatt in före alla =)
Micke står för kalaset och vi traskar upp med bestämda steg. Helt plötsligt står vi alla med en öl i handen och nästa projekt blir att hitta dansgolvet. FÖR mycket folk faktiskt. Alla ska puttas och ha sig, och tro mig, putta inte på oss för fan!
Till slut kinkar jag ihop helt och slänger av mig, en lins på dansgolvet och en i trappan på vägen ut och vill inte mer. Efter en stund på bänken utanför (med en gla PP förbicyklandes) så hämtar vi våra saker och kilar hem.
Kaos i bygget oh jag vette fan vad jag pysslar med när jag kommer hem. Jo, fyllesamtalar med Cicci en stund i alla fall. PÅ ballkongen som var kall =( Sen hopp i bingen och fetdäcka! Najs!

Säöndag, idag... slappedag deluxe!
Vaknade lagom för att ta en promenad, handla, diska och städa en runda. Sen hämtade jag mamma för en stund sen och fick lite godsaker av henne. En Xanté som var höjdpunkten! Hejja hejja!
Sen har det inte hänt så mycket mer förutom att babbla i telefon så örat slatt lock.
Planer inför morgondagen är i alla fall spikade. Vad som händer då får ni läsa i nästa kapitel!

Trevlig valborg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0