Buselibus!

Jaha, här satt man och satt... sitter hemma hos Henkan och "passar lägenheten".
Har varit två snubbar här inne och meckat med sladdar och mög. Mellan 8-10 skulle dom komma och givetvis kom dom 8, då hade jag typ precis somnat efter att Henke gått.
Men men det var bara till att gå upp och försöka se trevlig ut. Mycket trevliga snubbar, i alla fall den ena. Snackade satan och jag som inte har världens bästa morgonhumör blev faktiskt på gott hurmör efter det. Även om jag nog mest var i vägen och inte ens kunde svara på deras frågor haha.
Men men, nu har dom gått i alla fall och eftersom det inte är lönt att sova så tänkte jag passa på att skriva lite. Har liksom redan hunnit bäddat, diskat, plonka lite gitarr och varit allmännt snäll här hemma. Ska snart ringa och väcka Cicci och traska hem till henne, jag vill fan ha kaffe!!!
Smart nog gjorde jag kaffe här och skulle hälla ner det i en termos, så långt funkade det... men sen när jag ville fylla på så fick jag fan inte upp korken och jag ger upp! Jävla mögtermos! Men men då är här i alla fall kaffe till Henrik när han kommer hem.
Jaha, utan kaffe och med goldfinger som musik så satt jag här, fortfarande... vad har hänt sen sist!? Jo, en jävla massa haha... here we go! =)

Vi tar det från torsdag, eller kvällen/natten i alla fall. Var nere en sväng på Campus och snackade med Petla. 
Sen, i väntan på att Carro skulle höra av sig så blev det film och sen gjorde jag mig redo för natten. När jag sen tänkte gå och lägga mig ringde hon, då var hon och Sofie på väg, SÅÅÅ, på med allt igen och sen stack vi. På det tredje stället vi stannade på efter ha gått in och tittat och sen ut igen så hamnade vi på Midhem för att fika. Tror dock killen som jobbade där fick damp på oss mohaha. Vi satt väl där en timme så när dom stängde vid två så stack vi. Körde en runda och hade ingen aning om vad vi skulle hitta på. Slutade med att vi körde tillbaka till Midhem och köpte ägg, toalettpapper och Yes, resten kan ni säkert lista ut själva... thihi. Men innan vi kom iväg med vårt nyinköpta så träffade vi "Angela" på midhem. Helt väck brutta som faktiskt var väldigt trevlig. Eller vad man säger =/
Hon frågade om vi ville följa med henne till hennes arbetsplats och då frågade Sofie: vad jobbar du med? Då svarar hon: jag är prostituerad! Och sen lägger hon av världens asgarv. SHIIIT asså! Men hon berättade lite om dittan och dattan och visst hade vi förstått vad hon pysslade med, gick inte att undvika då hon faktiskt arbetade... men men, till slut ringde någon polisen och vi väntade tills dom kom och hämtade henne.
Sen fortsatte den planerade färden som var först Jägersro och sen triangeln. Såg ni vad som borde ses så vet ni! =P Var nere en sväng om Etagé för att lämna en lapp på Petras bil men i samma ögonblick som Carro skulle "tutta" (ja, tutta!?) bilen så dyker gänget upp, blev inget med den aken där haha.
Sen var det fan dags för hemfärd! Klockan var väl närmre sex och jag skulle upp på fredgen.

Fredag, efter ha sovit INTE många timmar så vaknade jag (tydligen av att anders ringde på hos mig, om inget annat) så det blev till att kila upp och göra sig klar för avfärd.
Anders som skulle till London skulle låna min kamera och ha med Martin. Sjukt orolig är jag! Känns helt tomt utan Martin som jag kommit att bli så fäst vid, men då Martin blivit internationell så borde han absolut inte förnekas London, jag hoppas ni har det trevlig där nere!
Sen kilade jag en sväng i stan och handlade lite.
På kvällen var det filmklubben hemma hos Henke.
Satt först och drack lite rödvin och fyllde i lite komvuxpapper, ska kanske börja plugga lite, vad och varför vet jag inte men jag behöver fixa lite betyg!
Sen spelade vi lite Mix-Max och dippade grönsaker och efter det såg vi två filmer efter en kort promenad.  Lagom sent och sedan cykelfärd hem.

Hoppsan, nu ringde Cicci, skulle tydligen ringa och väcka henne 10 och jag trodde det var 11, vilket klockan är exakt nu =P
Så nu blire inte mer skriver här utan nu ska jag bege mig till kaffe och solsken.
Resten kommer ikväll. Tjo flöjt!



Så, några timmar snenare. Hemma, sliten och så sjuuukt trött!
Fortsättning:

Lördag: Träna med Cicci och sen hem för att bli klar för äventyr! Skulle bege mig hela vägen till andra trappen för att gå på fest hos grannarna. Helt klart krypavstång hem! =)
En trevlig kväll med tacos och föööör mycket vin. Rätt lugnt med samtal om dittan och dattan och när det blev tal om utgång så gick jag hem om för att byta om men det slutade med att, onykter som man var, däckade! Ha!

Söndag var en mysepyse dag. Först var jag ute en runda själv och handlade lite smått och gott och njöt av denna ovanliga aprilmånad. Sen pratade jag med Henke och vi kom fram att vi skulle fika i stan vilket som slutade med en kaffe på Donken och en låååång promenad i Kungsparken. Fest som det var snack om på kvällen blev inte av, eller mjo, för mig själv blev det lite kalas =)

Måndag, solsken och mys hos Cicci med den berömda blåbärspajen och sol och sen fotboll.
Återigen var väl matchen lite si och så. Satt faktiskt mest och funderade på annat, halft där typ. Men vinst i alla fall, alltid något! =)
Hem och packa och fixa inför mogorndagen.

Tisdag. Jävla Carrojävla, eller Timjävla får det nog allt bli, ringer sju på morgonen PRECIS när jag somnat... av misstag, men ändå! Så gör man väl för fan inte. Först svarade jag juh och sen la jag på fort som fan, och som sagt så har jag inte bärsta mogonhumöret så jag ringer upp direkt och skäller ut Carro efter noter och slänger sen på luren igen. Haha! Trevligt trevlig. Sen var det inte lönt att somna om, eller försöka sova, skulle nästan upp direkt igen. Typiskt. Varit en tuff vecka det här med sömnen eller ikke sömnen =(

Hem till Cicci och träna och sen för att bli klar inför jobb. Carro dök upp något senare och så begav vi oss. Flams och trams på jobb med massa besök. Cicci och Samme kom en sväng och sen kom Henke (dock aldrig in men för att lämna nycklarna) och även Dennis och flickvänn. Tiden gick snabbt och det var en kort dag. Najs!
Flippade nog ut något i slutet men sånt är livet! ;)
Sen var Dennis snäll och körde mig till Henke. Jag kämpar för fullt för att smyga in men där satt den token i soffan och kokaluade. Haha, tur det för jag är nog inte den smygande typen precis! Efter ha gjort sig nattaklar och spelat lite gitaplong så blev det natti natt för honom, själv skulle jag tvunget se tv fört, i massor!
Så när jag också var nöjd så blev det bingen där en Henrik som lovat inte snarka faktiskt INTE snarkade =)
Sen var jag där jag började =P

Blir inga bilder idag då Anders har min kamera och jag inte har några. Så är det ibland, eller mjo!
Jag VET att jag är beroende av kaffe... detta är kanske något för mig...


Hell yeah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0