Million Stylez, Kasedans & Tattooexpo!

Nu går det inte att förneka längre, har kämpat in i det sista men det blir ingen mer värme och inga ljusa kvällar.
Sommaren ÄR slut sen ett tag och vintern närmar sig med raska steg. (Markooolio markoolio!)

Men men. Det gäller att se framåt och som tur är så har man även något "lite extra" att se fram emot. Det gör vardagen lite lättare. Man har något att kämpa sig fram till. Då jevlar! SURFING U.S.A!!! ( menar Australien så kloooart).

HELGEN!
Ja vad säger man!? Fulla tonåringar på fredagen och slaongsberusade damer/herrar på lördagen (visst kunde dessa osse toppa till det lita!).

Utan krussiduller. Fredagen börjades klockan 18 med att rodda upp sin respektive bar. Klockan 20.00 (!!!) var det insläpp och tydligen var det "The Voice" som hade äran för uppståndelsen. (Ära!?) Lyckliga jag var förtjust över att ÄNTLIGEN, mot kvällens slut, få uppleva toner live från Million Stylez.
Flopp eller på topp!? Bedöm själv... Betalning känner vi inte till?

Själv lämnade mina två trogna barkamrater mig för att dom inte behövdes och Dezie kom över till mig så vi i stället var 2 pers/bar. Vi kan roa oss själva och det var precis vad vi gjorde när inget annat hände!
Efter massa okända snubbar (i min värld) var det dags för Million Stylez och jag flög ut för att skråla med min "vackra" stämma samt filma lite. Givetvis kunde jag inte stå still och resultatet blev som det blev. (som alltid).
Dezie som hade öron för Wane Wonder flög iväg när det var hans tur. Det var inte från hans sista låt som jag vekligen "aaahhaaaa". Han ju! Braaa där!
Kvällen tog till sist slut och med fyllekajja i släptåg blev det hemfärd.

Ett av klippen och NEEEEJDÅ, det är INTE jag eller Cicci som sjunger i bakgrunden. Promise!


lördagen var det dags för kaseband. 36manna-orkester. (?) 
Jag som fått info om att jobba som servetris får min första uppgift när jag kommer: "rodda din bar". Så där hade man strykt och klyddat med den vita skjortan i onödan, IGEN!
Men men, trevligt värre och gästerna förde mina minnen tillbaka till den gamla tiden på jägers. Åååh, sakna!
Kvällen led (till sist) mot sitt slut och efter att alla kommit iväg och allt var städat så lyckas jag ta mig hem. (efter ett par snabba).
Hemma 01.30 och 02.00 satt jag ien taxi mot Stortorget. Ett par vilsna timmar med sin Cicci sitter ALDRIG fel.
Efter lite kyla och en baylis eller två så ställde vi oss i den kortaste kön som ledde till Breeze. Suck, suck SUUUCK!
Men men, nu säger vi inte mer om den saken.
Lite dricka, lite avvisande.
"HeartBreake/Breeze är det ställe där man KAN hitta sitt kvart-i-fem- ragg redan klockan 23"
(eller i Ciccis fall, 03.50-ragg, för det heter väl 10-i-4!?) Hahaha, sorry! =P
Träffade folk man inte ville träffa och hittade sedan en Jösse. Efter lite shottande med en envis Jösse så ledde detta till lite discodans med en danseglad Skanne på en högtalare. Det var ju nästan som förr! (innan man började umgås med Peter!)
Hann se Cicci guppa förbi i ögonvrån och sen efter en olycka så var hon inte lika glad, förståligt! FY DIG JÖSSE!
Karlana fann varandra och jag och Cicci fann våra jackor.
En hemlig burgare och hemfärd nästa.
Min sista aktiva gest denna morgon var när jag dansade gogo under/i viadukten vid lugnet.
"När Carro dansar gogoooo under viaaaaadukten!" skrek jag och shakade loss sådär som man bara kan askalas klockan 06 ca..  (imponerande på Cicci. Om det var gogo:n eller min fyllevokabolär minns jag inte, tror dock det var att jag sa viadukt istället för bro...).

Lite mingel innanför den gröna grinden (den nya) så blev det hej och ivej!

Söndag...
Första halvan av denna dag spenderades hos Ullrik. En riktig vän när man behöver honom.
Resten av kvällen spenderades med "min maaaan" som fick äran att föda och tycka synd om mig. (det är bara att blinka lite ynkligt så kommer man långt!) Haha. =P
Nä, men efter lite filmhyrandes och hemköps-shopping så blev det en lugn kväll med film och mys.
"Man är ju inte 20 längre" som Cicci konstaterade innan idag. Nä...  man är ju inte det.

Veckan har gått åt träning och ångest. Trevligt värre!

Snart helg igen och givetvis jobbar jag.
Amiralens årliga TATTOO EXPO.
http://www.tattooexpo.com/

Har ni vägarna förbi så kom in och hejja. I´m there!


Nu får de vá nog! JAAA, det får de!

Tjo fiol! (flöjten är trasig)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0