Tisdag vs Tisdag

Sån jäkla skillnad varannan tisag. Som natt och dag.
Varannan tisdag på Jägersro jobbar jag nu i kiosken och annars i resturang/baren. (kallad Hb)

En tisdag i kiosken är alltid fylld med kaos, flams och ett jäkla tempo.
En tisdag i HB är allt annat. =/

Som exempel.
Förra tisdagen var det kiosken som gällde. En sådan dag kan se ut så här:

Carro: Vad är det för personalkäk idag?
Köket: Kalopps.
Carro & Carro: Heeeedååååe!

En romatinsk egengjord middag med ett bord för två mitt på travbanan.

Frisyrdebatt.
Carro (fidelee) började sin dag med "den danska slicken" som var lite norsk emellanåt.
(toffs med slickad lugg på ena hållet)
Avslutade kvällens pass med "den stränga bulgariskan"
(stramt uppsatt med knut i nacken)
Carro (tazy) började sin dag med en blandning av "skruva den som Dan Beckman och den norrlänska sidokryllen"
(lock i nacken och babyhår på vift) 
Avslutade passet med "den glada afrikanska"
(poff-frilla som står åt alla håll)
Kan ni se dom framför er!? =P

Men men, där satt vi vid vårt bord och hade lite skojskoj.
DÅ kom Hösten!
Och fy fan vad snopna vi blev!
(en enorm snubbe kom ut i bruna manchesterbyxer och en orange tröja vilket som skar sig helt! Såg ut som en stor klick höst!) Vi blev så snopna att vi blev helt tysta innan vi gemensamt började asgarva.

Haha, sen hade jag något jätteviktigt att berätta och allt som kom ur munnen var en bubbla! Jag blev så uppspelt att det var det enda som jag fick ur mig.

Tryck själv! Innbär att har man en femma så kan man köpa egna cigaretter.

HÅLL NU STOPP!
Skrek jag på Carro då jag var trött på henne. En kombination av håll nu flabben och sluta!
Det är bra med dig nu!

Sen kom där en gubbe och skulle ha mat och var jättestressig och stod och slog med pengarna på disken, då hör man Carro ropa till honom:
Var inte så stirrig farbrorn!

Sen avslutar vi som alltid med en "afterwork" med alla som är sugna. Louise hade två killkompisar med sig som verkade tycka allt var skitball. =/
Lammkött på vift!

Men som sagt, alltid full rulle och skojigheter!

En tisdag i HB som igår ser ut som så här:
En gäst ska ha dagens. Går ut och lägger upp och serverar.
Sen filar man naglarna lite.
En gäst ska ha en öl och får den.
Sen står man och skickar lite sms.
En gäst ska ha två glas röda och får det.
Sen sitter man och kollar lite på travet, funderar på spela men skickar lite sms istället.
Två drinkar beställs.
14 nya sms.

Get the picture?
Så är man helt själv också. Dötrist!
Såååå drygt. Fast lite underhållande med gäster som är pratglada. Man har ju båda fått höra det ena och andra och många äldre drar gärna sina livs historier.
På med "ja ja-minen" och lyssna lite halft.

Som tur är så har jag ju Andreas som håller mig sällskap.
Fast han står mest och blir full var gång =P

Ja just det, sen är där en tomte som håller till där ute. Två skitar hög och hur trevlig som helst.
Springer och plockar disk och fyller på kaffe hela tiden fast han inte jobbar där.
Sen det roligaste, han pratar knappt, han bara munlar, tänk att stå och snacka med en sån tomte en hel kväll, jag fattade absolut INGENTING! Bara nickade och skrattade med honom, vet fortfarande inte åt vad.

När jag var färdig och låst in allt och stängt kilar jag som alltid bort till Carro och se hur det går för dom och som alltid blir det "afterwork". Blev nog lite väl igår. Men kul hade vi!
Sen kilar vi hemåt lagom roliga och gårdagen till ära så funderade vi på att kila till Crown på mingelkväll... men vi sket fett i det. =P
Vevve skulle tatta sig, blev inget, och Carros ragg spelar knepig musik.


Jaaa! Jag hade sån "moment" igår på jobb.
Ni vet när man möter någons blick och bara är helt överens. Det bara pirrar till. 
Thihi, nu ska jag jaga moments om han jobbar nästa gång.
Kanske därför man blev lite sådär extra pilsk mitt på en tisdag. =/
Wiiiiiie!


Redan onsdag.
Fortfarande beslutsamhetsångest om lördag.
Göteborg.?
Sista chansen.
Men varför inte, kan lika bra hänga rundor där.
Jag, Carro, Vevve, Jösse, Patrik och två av hans killkompisar. 
Men samtidigt har det snackats om att gå på tatueringsmässan, även på lördag.
Allt på en gång.
Tror Göteborg vinner.
Saknar den staden... det var helt skumt att fira midsommar hemma i år eftersom vi varit där uppe dom senaste åren. Jevla Malmö!

Haha just det, har ju glömt att berätta, Martin, min och Anders snigel har ju varit på VuuV i somras! Hittade nyss bilderna =)
Hejja Martin! Lite sent men här är några foton. =)

    

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0