Liseberg & Cykelmålning!

Yeeehaw!
Här satt man hes och mörbultad sen gårdagen, men fy fan vad kul vi hade!

Vi passade på att ta oss en tur till Liseberg eftersom det var sista helgen dom hade öppet.
En heldag med massa åkande. Tradition.

Samling i Arlöv klockan tidigt för avfärd.
Jag, Carro, Jösse, Vevve och Patrik.
Jag som hade varit uppe hela natten var jättepigg och på G men ÄNDÅ smått trött i päran.
Jobbade fredag kväll och sen blev det lite fest ju. =)

Dampresa upp med ett stopp i Helsingborg hos Patrik.
Frulle på åsen. (fast inte det vanliga stället)
Jösse vägrade att sitta mellan mig och Carro, det gör man bara en gång, tydligen. =/ Vaddå då!? =)
Jösse bjöd på klubbor.
Jag: Jag tycker om denna!
Jösse: Det var ju bra...

   
Samling... klockan TIDIGT. Galen chaffis (jaa!) Gooo klubba!

Väl framme efter ha letat parkering i evighet tog "Liseberg-Hitler" över.
Det är Carro, hon blir helt tokig när hon är där uppe.

In med packningen och direkt på åkandet.
Brukar ta rundan, dvs att vi går runt och åker allt en gång först.
Efter ett par åk vill Vevve, Patrik och Jösse käka så dom försvinner en stund och vi åker vidare.
Samling igen och fortsatt runda.
Vi åkte ALLT, inklusive barnkarusellerna. Precis som det ska vara!
Med tanke på vädret och att det var i slutet av säsongen så var där knappt någopt folk. Max 10 minuters väntande. INTE 30-45. Det var najs.

Sen gick vi på kanonen.
Första åket åkte jag med Jösse.
Den är så jeeevla najs asså. Fast jag blir lika nervös av hjärtslagen varje gång!
Men första gången igår... haha!
När vi sticker iväg så hade jag vräkt ur mig samtidigt skrikandes:"jag var inte beredd!!!"
så Jösse satt och skrattade åt mig medans jag försökte samla mig igen samtidigt som jag höll i mig som aldrig förr.
Tappa allt sådär tar tid att återhämta!
Speciellt när man börjar på 0-75km/h på 2 sekunder och sedan lite upp och ner. (knepig mening)
Kolla in kanonen:


Roligt roligt! Vet inte hur många gånger vi åkte den men det var en jäkla massa och sista gången var nog fan bäst! Jag och Carro satte oss längst fram. Vi mot världen, helt öppet! 
Mörkt överallt och småregningt.
Det var galet!

Sen fortsatte vi uppåt, Höjdskräcken och Uppskjutet var det bara jag och Carro som åkte.
Första gången medans vi satt och väntade på att bli ivägskjutna snackade jag med Jösse.
Jösse: Är det najs Carro? (syftandes på mitt kramptag)
Jag: Jadå, det är naaaaaaaaajs (blir ivägskjuten) Vilket skrik!
När vi kommer ner.
Jösse: Var du inte beredd?
Haha, det min grej för dagen. "Carro som inte är beredd"

Sen innan vi skulle käka tog vi Gasten (spökhuset).
Alla tillsammans och så går man på led med händerna på varandas axlar.
Carro först sen jag, Jösse, Vevve och sist Patrik.
Carro smög fram och hoppade runt och slängde sig på väggarna.
Jag skrek för kung och fosterland (detta dödsskrik) och blundade medans jag ströp Carro.
Jösse bara skrattade
Vevve grät och rev hål i stackars Jösse
och Patrik bara gick och kommenterade på allt och småskrattade typ; "där står du" osv.

Jag fattar inte varför men jag blir skiträdd där inne, det är ett grymt bra spökhus, speciellt med alla levande människor som springer runt och störar sig.
Eftersom jag inte klarade hela varvet förra året utan sprang ut efter ha sagt "nu skiter jag i detta nu sticker jag" så hade jag bestämt mig för att klara hela och det fick Carro känna av, jag använde henne som mitt skydd. Puttade fram henne, drog tillbaka henne osv. =) Men vi klarade hela.

Senare gick vi en gång till, Jag, Carro och Jösse.
Medans vi väntade på att bli hämtade stod vi helt kaxiga utanför. 
Så dök värden upp som skulle följa oss in.
Skriker något och ber oss vänta. Carro stod som stelfrusen och jag började backa. Jösse skrattade som vanligt.
Sen får vi komma in och hon drar reglerna och skriker till igen. Carro hoppar till och då skriker värden: Men Caroline, ta dig nu samman!!!
Sen skrek vi oss igenom ett varv till och Jösse skrattade bara, mest åt oss.
När vi kommer ut...
Carro: Man skulle jobbat där asså, fan vad ball.
Jag: Mjo, men du måste ha teaterutbildning, såg det när dom sökte folk.
Carro: Men fan vad ball Carro, då kan du söka, gör det!!!
Jag: Njaaaa..
Jösse: Skulle hon jobba där inne, hon hade fan blivit rädd för sig själv och gått och skrikit på alla andra som jobbar där.
TACK! =P Jag som inte ens är lättskrämd. Jag är mest konfunderad och oberedd! Så det så!

Sen käkade vi och sen tog vi favorit i repris.
Just det, nya karusellen, Uppsvinget. Helt jevla galen.
Man sitter i en stol med endast en bom över benen och åker över ett stup, första gången var skitläskig såg ut ungefär så här (då endast jag o Carro åkte den)

Jag: Vad fan, jag sitter knappt fast!
Carro, Nej, inte jag heller.
*åket börjar*
Jag: Nä, sluta det går för fooooooort!!!
*börjar på riktigt*
Jag: Jag dööööööör!
Carro: Wooow, kolla ner!
Jag: Jag viiiiiill inte!!!
Carro: TITTA NU!!!
Jag: JAG VILL INTE TITTA!!! *blundar och skriker*
*karusellen slut, vi hoppar av*
Carro: Wow, den var skitcool!
Jag: Ja det var den, skitkul ju!!! Vi åker igen!

=/  Haha. Fast dom andra gångerna tittade jag faktiskt. Det var riktigt mysigt även om det var läskigt då man varken satt fast ordentligt eller hade något att hålla sig i.
Sen står den på ett berg så tittar du ner så ser du ett stup. Skiträligt!
Kolla själv:


Sen sista timmen då det ändå börjat småregna tog vi vattenkarusellerna och sen när dom stängde var vi sist ut efter ha bytat om och packat.
En toppendag på Liseberg!

Resan hem var rätt tokig också.
Vi stannade på Fylleån (japp, mitt på) och tog oss en bensträckare och paus och sen från Halmstad satt jag och Carro och asgarvade hela vägen hem. HÖGT!
Jättekul var allt! Lilla Elisabeth som var en klick glädje! (hon som rymt och åkte karusell)

*jag sitter och sjunger min hatt den har tre kanter, HÖGT*
Patrik: Om du inte vill gå hem så slutar du sjunga den, genast!
Jag: Jaja, vill du höra något annat då? (redo att klämma i)
Patrik: Ja, skivan jag spelar..
Jag: Jaha.

Sen var man hemma lagom sent men ändå inte.
Ice Age och lite nervarvning.
  
   . Naaajs!

CyckelMålning?
Jadå!
Var hemma hos Anders i torsdags på spelkväll.
Då han tröttnade tidigt bestämmde jag med Sophia eftersom jag ändå skulle träffa henne snabbt.
Så jag, Cicci och Sophia gick och satte oss på hennes gård en stund och hängde och sen kilade vi upp, drack lite vin och rensade garderoben.
Nästa gång vi kilade ner hittade vi en cykel som ingen ville "ha" så vi tog den... och målade den.
Antagligen snodde vi något som nydligen blivit snott.
Sen målade vi en orange cykel mer orange. =/

  
Gårdshäng. Cykelmålning. Oskydlig?

Sen gick vi upp och gjorde kinesisk musik och knepiga blandningar och sen fick det vara bra för idag!
Lycka till med din nya cykel Sophia! =)

Sophia = Skrek. Grön och näsan.
Cicci = Miss Baglady. Alla påsarna.
Jag = Smartie. Lurar folk genom att se smart ut i brillor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0