It´s naaaajs!

"När man träffar folk för första gången lägger man märke till skillnaderna
Men allt efter som tiden går börjar man märka likheterna.
Det är väl så vänskap börjar"
- Kalifornia

Så sant så sant... Men sen då? Sen bestämmer man sig för att antingen gilla eller inte gilla?
Eller så står man bara ut! ;)
Men om man tröttnar, slutar man då?! Haha, vad vet jag!?


Varit en rätt så fartfylld vecka.
Det är när man är helt slut i nöttan och det bara står helt still som man vet att man haft och göra! =)
Söndag ÄR vilodagen!

Måndag.
Efter 6 dagar i rad på Jägers så var det riktigt najs med en hemma dag. Tv och hemmamys. Lite tvtittande och lite sovande. Heeeela dagen!

Tisdag.
Efter en dag hemma så var det ju damp på gång.
Pratade med Hank och bestämde lite lekande.
Så jag gjorde mig klar och promenixade hem till honom. Glodde lite tv och pratade lite. 
Att komma hem till Henrik är som en fristad, man blir alltid så glad direkt och alla bekymmer bara försvinner.
Man blir bara så glaaaaad!
Sen bestämde vi oss för att promenixa ner till Skoda bakom Ekohallen för att hämta hans bil. Blev en redig promenad men det var riktigt najs, härligt väder och jag hann vräka ur mig min frustration under vägen. Perfekt!
Sen stack vi in om Ekohallen och shoppade! =)
Lite av var är bra att ha!!!
Sen stack vi och käkade och sen begav vi oss hem för att glo film och slappa. 
Minns inte riktigt vad vi såg för film men det slutade med (som det brukar) att Hank somnade.
Så jag bäddade ner honom och sen var kontrollen min! Mohaha!
Sen väckte jag honom lagom tills jag ville hem. 

Onsdag.
Lite smått fix och trix sen en runda i stan med Cicci. SHOPPA! Fast efter första provrundan så var det inte kul längre haha. Men vi överlevde och avslutade med en tur på Hemköp. Tacoskväll hos Cicci stod på schemat.
Hon har flyttat nu ju =) Som jag förstod det så flyttade hon in igår. 
Så vi körde en inflyttningstacos! (vad annars)
Och jag har redan fått egna nycklar!!! Ska komma så olämpligt som möjligt! =)
Sen efter maten och en granskning av lyan så slog vi oss ner i soffan med lite öl och snickesnacke-snack.
Slutade med att vi var öl-drickar-jurryn som dömde både det ena och andra på tvn.
Kan hitta oss i stan då och då där vi dömmer dig för en tia! =P
Sen var det dags att kila hem och då var Petra i krokarna och undrade om jag ville byta ett par ord med henne innan jag kilade hem och visst kunde jag det. SEN kilade jag hem.

  
Välkommen till Cicci. Öl-drickar-jurryns soffa! "Den röda väggen"

Torsdag.
Upp tidigt och jobba. Lunchen på Jägers.  
Tycker om torsdagar. Knappt något folk, varken gäster eller personal och så sköter man sitt eget. Jag och min trasiga radio! Jösse kom förbi och höll mig sällskap en stund och sen kom även Andreas en runda. 
Sen efter ha städat och stängt yrade jag en runda med chefen som packade på mig massa kylväskor. SEN fick jag äntligen kila. Gick in och väntade på far som skulle köra mig hem. Han fick en kylväska som tack. Haha! =)
Sen tog jag mig en redig städning när jag kom hem! Fy fan!

Fredag.
Försökte sova läääänge, gick inge vidare alls. 
Sen göra sig iordning för att kila ut på jobb.
Personalfest för TetraPak, 700 personer. Stå i baren. Det var all info jag fått. 
Jag som hoppades på att det skulle ha något med "Monstershowen" utanför att göra. Men nej nej.
Började med förberedelserna, jag rök på att fixa välkommsdrinkarna. Vin, sprite och rabarber. =/ Mysko.
Sen var det mat och vi fick en genomgång av buffén, jag lyssnade lite halft för det är ju inte mitt område. TRODDE JAG!
Jag skulle börja som "buffévakt" och diskplockare. HALLÅ LIKSOM!?
I VIT SKJORTA OCKSÅ! Kan det bli värre, neeej.  Men det gick rätt bra faktiskt, nu har jag lärt mig att springa runt med hundra tallrikar på armarna. Jättespännande och jag har säkert nytta av det sen, NOT!
Tur att vi har svarta brallor. En dam skulle hjälpa mig när jag skulle samla in vinflaskor oh karaffer och lyckas spilla ut en halv rödvinsflaska på mitt ben, UNDER förklädet. Luktar ju jättegott!
Ne, tack och hej. Sen kilade jag in i Sportsbaren där jag skulle hålla till sista timmarna tillsammans med Linda.
Hur lugnt som helst fast precis när jag tänkte slappna av skulle ALLA ha Tequila. Vilket race dom körde haha. Fick en ny "kompis". Trevlig snubbe och massa söt! =) Carro happy, speciellt för dricksen!!!
Sen när bandet som spelade slutade började vi städa och stänga. Då var det bara discot och karaoken kvar. 
Satan vad dom festade! Men man vet ju själv hur det kan vara på personalfester. =)
Hittade en tjej som låg och sov på en bänk i hallen. En gubbe hade däckat på ett bord osv. Naaaajs!
Sen väntade vi in att det skulle sluta.
Fick ett blött fyllepuss på kinden av en snubbe när han stod i baren, det var inte uppskattat! =( 
Sen var där en typ som krockade med mig och jag som nästan hade klarat mig hela kvällen fick en käck klick Baileys på skjortan. Smack på bröstet! Ha! 
Ja vad fan, bra att ha till senare! =P
Sen fick vi iväg dom sista och då var det städning kvar.
16-03, lagom många timmar.
Sen fick vi alla ta vars en flaska vin. Som stod öppnade men orörda. Jag hann se att där var en flaska vitt kvar så jag dök innan dom andra hann.  Alla hade så klart tagit dom vita först! Mo ha ha ha!
Sen körde chefen oss hem och när jag kom hem blev det en snabbdusch, av med rödvinet! Sen satte jag mig ner och sen somnade jag. Det var naaajs!


Lördag.
Försökte sova länge, vila ut. Ville sig inte heller denna gången så det blev slapp vid tvn inför kvällens aktiviteter.
Vid sex kom Cicci förbi på en flaska vin (gårdagens) och för att bli klara. Sen lagom glada i hatten begav vi oss ner till Lorensborg där vi bokat bord för att se matchen och käka. Cicci, Micke och jag.
Matchen var väl ingen rysare precis, men där var glimtar av hopp! =P 0-0, kunde varit värre.

    
Maod! Maod. Waaak! Bakåtslicket!

 
Haha, Micke resarverade mig för 4 personer till 19.30, själv tittade jag på fotboll!

Sen kom karaoken igång. Visst, inte allt för glad för Lorensborg längre, men någon gång då och då funkar.
Sen tyckte jag att Hank och Karl skulle komma och det gjorde dom. Sen blev det liv i luckan. En helkulig kväll blev det. Precis lagom. jag fick berätta för en gubbe om min ring i läppen, han förstod inte riktigt den. Precis som Hank brukar säga: "ta bort den där saken". Haha. Nopp! Jag nästan helt tagit bort en piercing det får räcka! =P
Tiden gick snabbt som satan och sista låten drog Micke upp mig på dans. Typ vals-tryckare. Slutade mest i att vi stod och snurrade och gungade haha.

    
Micke sjunger Boten Anna. Gaystyle! Mupptrio. Micke kör duett med Louise.

   
Karl i diadem. Hank i diadem. Bollhuve! Strike a pose!

Sen var det bussresa mot stan. Jag, Cicci, Henke och Karl. Hann förstås jävlas lite med några brudar som gott kunde betett sig bättre mot Micke, men jisses vad dom INTE uppskattade Ciccis och mitt beteende. Bläng ni på, sen när biter sånt!?
Sen kom äntligen bussen efter att vi lekt lite "american pie-moment". 
På bussen hamnade jag brevid en gubbe som hette Christer. Han sa att jag var vacker! Tack! (det var det enda intressanta liksom)
Henke hade fått en tanta brevid sig som snackade om något som hon nog inte ens själv förstod. Sen kom Jocke på från ingenstans och jag glömde bort Christer som var mitt i en diskussion. Sen hoppade vi av i stan för att grabbarna skulle käka på Stippes. Där satt Kassler-Andy med sin fjälla. Tjo flöjt och sen satt Mange där med sina peeps. Helt tokit! Jag och Cicci fick en pommes att dela på, jag tror mest för att vi skulle hålla flabben. =/
Sen tröttnade vi och gick ut och höll på att tramsa vid fönstret så att dom skulle fatta piken. Det gjorde dom.
Sen gick vi mot mig. Stod först en stund vid fontänen vid triangeln och lekte kofot. Snefot!? Jag veeeet inte. Men Karl var fin i Ciccis diadem!
Vi snackade om att gå ut och donsa men efter ha suttit och ugglat på Stippes så blev man helt off. Ingen utgång i dessa skorna idag!
Sen gick vi hem mot mig där vi sedan skulle skiljas, Hank & Karl på sitt håll och Cicci följde med mig upp för att hämta saker.
Sen skilldes även vi.
En två-tummar-upp-kväll! Hejja oss!

Fast iofs, det betyder inte att det var slutet. Ibland åker man och tittar på Öresundsbron.
Sen vill man klippa sig! =/ Tolka det. ;)


Pratade nyss med Henke. Dom hade fan ta mig gått in på Campus och käkat sen igen! Gratis haha. Karlar asså!
Sen pratade vi om att sticka ut och bada. Ta sig ett sista dopp.
Jag kan dock bara minnas att jag badat en gång i år. På fyllan, mitt i morgonen. =/
Dåligt. Men samtidigt har det inte varit en riktig toppensommar och lite kruka har man nog allt blivit. 
Vi får se, men nu är det bra för denna gången.
High five!
Allt är high five nu, fråga Carro som får stå ut med det oftast!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0