GMS Live @ Halvandet 14/9

Jag vet inte var jag ska börja.
Helt körd i huvet fortfarande. =)

Fast vilken kväll/natt! Helt jävla underbar!
Och vilket flyt vi hade med allt! Allting bara klaffade. =)


Eftersom det skulle bli en lååång natt så hade jag planer på att försöka sova lite längre.
Det sket sig rätt snabbt då Macki ringde och väckte mig TIDIGT (ägghuve som inte stängt av mobilen).
Visst, han hade permis och ville snacka. Jag tyckte att vi kunde snacka SENARE!!!
Men när jag ändå vaknat så kilade jag upp och var så laddad att jag inte visste vad jag skulle pyssla med.

Flera timmar senare utan planering och motivation som var som bortblåst tappade jag humöret HELT.
Ett tråkigt samtal/bråk gjorde inte saken bättre så jag gick och la mig och tjurade.

En timme senare pratade jag och Cicci och kom fram till hur vi skulle göra. På med en kanna kaffe och sen full rulle.
Förfest hemma hos Cicci.
Brukar bli bäst när det bara är vi två. Roligast då och sen är vi ändå så pass "socialt missanpassade" att det inte finns många som vill ha oss på sina fester. =P
Sist vi blev bjudna fick vi frågan; Lovar ni att uppföra er!?
Nääää, svarade vi båda i kör! =)

Så vi spelade och laddade upp hemma hos henne.
Sen gjorde vi oss klara för att bege oss. Frillorna var sprayade! Som faaaaan.

  Tazy vs. Princeccan

Givetvis missade vi bussen som vi skulle tagit till Centralen och med kort tid på oss ringde vi en taxi i stället.
Då stannar en snubbe och eftersom vi hade bråttom så frågar Cicci om han är "svarttaxi"
-Nej, sa han. Vad bra säger vi och hoppar in.
Så han körde oss till Centralen, han sa att han kunde köra oss till Danmark också men vi tackade dock nej.
Sen ville han inte ha betalt men fick en peng ändå.
Jag fick en chans att prata arabiska också. =) Ja, vad fan, man har ju gått på Johannes! =P
Sen fortsatte han och snacka och SÅ PASS mycket kunde jag inte haha.
Under tiden körde han så sakta att det hade fan  gått snabbare att gå. Vi hade ett tåg att passa liksom.
Cicci försökte lite diskret skynda på honom. För fan Cicci säg jalla jalla!
Sen var det plattan i mattan! Haha så ball!

In och klydda med biljett och där stod en förvirrad tös från Blekinge som inte fattade mycket. Hon skulle ställa en massa frågor och ha sig. Jag fick laddat mitt kort sen tog Cicci det och fixade biljetten medans jag snackade med Josephine som hon hette. Hon skulle också till Danmark och frågade om hon fick hänga på oss. Visst sa vi!
Trevlig tös, skulle tydligen på någon punkkonsert på Christiania.
Snackade satan med henne och brevid oss satt två killar från Göteborg tror jag. Skulle också till Danmark.
Dom visste dock inte riktigt vad dom skulle göra där så vi sa till dom att gå till in. Det passade dom ansåg vi.
Ja Disco In eller La Hucienda eller vad tusan det heter.

Sen dyker en snubbe upp (som vi träffat förr dock)
-Ska ni också till Halvandet?
Jaaa, vi två i alla fall säger vi.
-Men åk med oss, vi ska ta taxi sen och där är plats till två till.

Faaak vad najs och slippa klyddet med bussen och den satans promenaden.
Så helt plötsligt var vi 11 stycken efter ha mött upp nån till vid Metron.

Efter en kort resa med Metron så tog vi taxi.
Och inte  långt senare var vi framme vid Halvandet.

Där hittade vi två trevliga snubbar i kön och snackade med dom lite.
Sen när vi skulle betala och gå in så slutade det med att vi gick två för en. Haha. Eftersom Cicci skulle betala för båda så gick jag förbi lite diskret och sen tog dom bara betalt för henne. Naaaajs!
Där sparade vi ändå 250 danska! Helt okej!

In med kläderna i garderoben och baren nästa. Lika bra att fixa vatten direkt.
Precis när vi gick förbi så öppnade dom "chillen" och då var där ju varken folk eller kö. Perffa!
   
Cicci. Cicci & jag. Nyss inkommna. Den obegripliga tavlan. Haha, kolla in bruden asså!

Sen hängde vi där en sväng och väntade på att komma igång.
Smack! Helt plötsligt när jag står i kö vid toaletten hör jag ljudet från Juice. In på dass fort som fan, leta upp Cicci och dra ut henne och sen var det fan action.
Shit vad vi släppte loss.

Går inte riktigt att beskriva. Det är mer en upplevelse. Bilder och filmklipp är LÅNGT ifrån sanning. Det är en helt annan sak att vara där och känna ljudet genom sig. Galet!
Svettigt.
Waaak!

 

Har ingen aning om hur länge vi stod där.
Tiden bara flöt förbi och efter en runda med lite frisk luft och ännu en stund med full rulle så började vi snacka om hemfärd.

Hämtade våra saker och skulle påbörja promenaden när en skum snubbe tycker vi ska stanna eftersom han nyss kom. Nej nej sa vi.
Men då tyckte han att vi skulle följa med på efterfest. Nejdu!

Så vi skulle börja kila den låååånga vägen då samma snubbe helt plötsligt kör förbi.
Fortfarande vill vi inte följa med på efterfest och nejtack, vi tar tåget hem. Han erbjöd sig att köra =/
Då stannar en liten golf bakom och erbjuder oss att åka med honom i stället.
Trevlig snubbe och vi hänger på.
Då mitt i allt utbrister han (på engelska som vi fick snacka):
Ja ni får ursäkta mitt körande men jag är lite full.
Då blir det knäpptyst och jag tänker bara shit, hur ska Cicci reagera på detta. (hon är syster duktig!!!) =P
Efter en lång tystnad så utbrister hon.
Ja, vddå!? Det är vi också!
Haha!

Sen tog han upp två trevliga danskar till. En kille och en tjej. Dom skulle in mot stan så i stället för att köra oss till busshållsplatsen bara så körde han oss till Metron.
Mycket uppskattat! Så trevliga typer! Så hade folk fan inte gjort här hemma.

Sen fick vi vänta 10 minuter på Metron och när vi gick på där så sjöng två killar för oss "buffala soldier". Trevligt haha.
När vi hoppade av Metron så skulle vi gå ner till tåget.
Då ser vi tåget som står nedanför och börjar springa som aldrig förr.
Trappor, dörrar, undan eller väck!
Precis när jag når tåget och trycker på knappen så går trappsteget in. Neeeeej!
Då hår vi hur någon visslar i en pipa och ropar på oss. Vi springer dit och får hoppa på. Snällt som fan!
Mange tak!

 
I väntan på Metron. Vilken tomte man är haha. Fast pigg och glaaa!

Sen var det bara tåget hem och eftersom vår planerade sjuss hem låg och nannade fick vi ta busen sen.
Folk tittade lite skumt på oss när vi bytte om på tåget haha. Ja vaddå!?

När man väl kom hem var man lite mör fast ändå helt uppe i varv.
Somnade gott till slut!
Vilken natt, vilket flyt!

 Min lilla glowstick som jag ägde med! =P

Tror ni man var seg på lördagen.
Middag, film och slapp i soffan.
Var hemma rätt tidigt för att slappa ännu mer.
Fast lätt när man vänt på dygnet!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0